וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: רק אם גנץ יפסיק להתעמת איתנו - הוא יהיה ראש ממשלה

עודכן לאחרונה: 10.8.2020 / 20:51

ראש הממשלה האשים את יו"ר כחול לבן בכך שהוא מעכב את התקציב ומכהן כראש סיעה שהיא "ממשלה בתוך ממשלה". לטענתו, גנץ יכהן כראש ממשלה רק אם העימותים בקואליציה ייפסקו. "אם לא, זה יתפרק מאליו. אני מנסה למנוע את זה"

בווידאו: עימות בין גנץ לנתניהו על התקציב/צילום: ערוץ הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) כי רק אם יו"ר כחול לבן בני גנץ יפסיק להתעמת עם הליכוד - הוא יכהן כראש ממשלה. בריאיון שישודר הערב בערוץ 20, נתניהו תקף את גנץ ואמר כי הוא מכהן כראש סיעה שהיא "ממשלה בתוך ממשלה, ממשלה נגד הממשלה, שמתעמתת איתנו בכל דבר ומעכבת את התקציב". נתניהו הוסיף כי "אם גנץ יפסיק עם זה - אז הוא יהיה ראש הממשלה. אם לא, זה יתפרק מאליו. אני מנסה למנוע את זה כרגע".

נתניהו התייחס בריאיון גם למשבר סביב התקציב. "לא צריך בחירות, יש תקציב מוכן ממש עכשיו. אפשר להעביר אותו ביומיים בממשלה ואחר כך להזרים משאבים לאזרחי ישראל", אמר. "אי אפשר לחזות כרגע יותר מחודש-חודשיים קדימה. נלך על תקציב לחמישה-שישה חודשים קדימה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון במליאת הכנסת, 5 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"גנץ מכהן כראש סיעה שהיא ממשלה בתוך ממשלה". נתניהו/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ראש הממשלה המשיך ותקף את עמדת כחול לבן בנושא. "לחשוב שאנחנו יכולים ללכת על תקציב של שנה או שנה וחצי קדימה - זה פשוט חוסר אחריות", אמר. "העברתי 15 תקציבים בחיי, אולי יותר מכל מנהיג דמוקרטי אחר וזה הדבר הנכון לעשות. לא מעבירים את זה רק משיקולים פוליטיים של כחול לבן והעומד בראשם. צריך להעביר את התקציב עכשיו, כי זה מה שנכון למדינת ישראל".

דבריו של נתניהו מגיעים על רקע העימות בינו לבין גנץ מוקדם יותר היום, סביב הצעת החוק של ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) לדחיית אישור תקציב המדינה על מנת לפתור את המשבר הקואליציוני. ראש הממשלה החליפי בני גנץ קרא לנתניהו לתמוך עוד הערב בהצעת החוק, אך ראש הממשלה סירב להתחייב על דחייה והשיב לו כי קיים תקציב מוכן.

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ בישיבת הממשלה. 02 באוגוסט 2020. אריאל חרמוני / משרד הביטחון, אתר רשמי
"אם יפסיק להתעמת עם הליכוד - יהיה ראש ממשלה". גנץ/אתר רשמי, אריאל חרמוני / משרד הביטחון

"מי שאוהב את מדינת ישראל - לא לוקח אותה לבחירות בעת הזו", אמר גנץ בישיבת סיעת כחול לבן. הוא הדגיש את לוחות הזמנים בנוגע להעברת החלטת ממשלה עוד הערב, ובתוך מאה ימים לאשר את תקציב המדינה. "הסר את איום הבחירות מסדר היום הציבורי, ונאפשר לציבור במקום פאניקה - ודאות", אמר. "בתוך יממה נוכל להשלים את התהליך. הממשלה תאשר זאת עוד הערב, כנסת ישראל תעביר אותה בתוך 24 שעות, וכך בלי טריקים ושטיקים - תאושר ההצעה בקריאה שנייה ושלישית".

נתניהו מצדו, אמר כי "אנחנו לא צריכים 24 שעות, אנחנו לא צריכים 24 דקות, יש לנו תקציב מוכן, מותאם לקורונה, בדיוק מה שצריכים אזרחי ישראל". על דברי הגורמים בכחול לבן בנוגע לתמיכת בהצעת החוק של יש עתיד טען כי "אני לא מתרשם מכל החוקים הצפון קוראיינים שנועדו לדרוס את החלטת הבוחר".

עד כה, נתניהו אמר כי יסכים לקידום חוק דחיית התקציב רק בשלביו המוקדמים, ולכל היותר עד לקריאה ראשונה. בכחול לבן עלה חשש כי נתניהו לא באמת מעוניין למנוע בחירות, אלא רוצה למנוע מהם הצבעה בעד החוק של יש עתיד ביום רביעי, שיפסול נאשם בפלילים מהרכבת ממשלה. לכן, גנץ מבקש מנתניהו לקדם את חוק דחיית הבחירות בתוך יממה בלבד. בכחול לבן הבהירו כי הם מתכוונים להחליט רק בהמשך השבוע אם לתמוך בהצעת החוק של יש עתיד.

שר החינוך, יואב גלנט, קרא לגנץ להסכים לאישור תקציב מיידי וחד שנתי כדי למנוע פגיעה בפתיחת שנת הלימודים, בקיצוץ תכניות ובפיטורי מורים. בחשבון הטוויטר שלו כתב: "גנץ, תגלה אחריות, שים את הפוליטיקה בצד ואל תפגע בפתיחת שנת הלימודים ב-1.9. אנחנו חייבים לאשר תקציב מיידי כדי לפתוח את כל מערכת החינוך בזמן. חינוך ילדי ישראל הוא לפני הכול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully