וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו תומך בחוק לדחיית אישור התקציב בקריאה ראשונה

השר הנדל וח"כ האוזר סיכמו עם נתניהו כי יתמוך בהצעת החוק, ובכך יינתן זמן לליכוד ולכחול לבן לפתרון המחלוקות, במקביל לקידומו. אם המהלך יצליח, הוא עשוי לדחות את משבר התקציב בחודשיים נוספים. בכיר בליכוד: "צ'אנס אחרון לפשרה", כחול לבן: "נתמוך בתיקון החוק"

בווידאו: הצהרות נתניהו וגנץ על המשבר הקואליציוני סביב התקציב/צילום: ערוץ כנסת

סיעת דרך ארץ סיכמה הערב (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הליכוד יתמוך בקידום החוק לדחיית תקציב המדינה, עד לקריאה ראשונה. צעד זה ייתן זמן לליכוד ולכחול לבן כדי להגיע לפתרון כולל של כל המחלוקות ביניהם, להבטיח תפקוד שוטף של הממשלה ולמנוע בחירות. "ראש הממשלה נענה לבקשתנו ואנו מברכים על כל התקדמות בדרך לפתרון המשבר", מסרו בדרך ארץ.

חבר הסיעה, יו"ר ועדת החוץ והביטחון צבי האוזר, הגיש הצעת חוק לדחיית המועד האחרון להצבעה על תקציב המדינה, בניסיון למנוע את פיזור הכנסת בסוף החודש. לפי החוק, על הכנסת לאשר את התקציב בתוך מאה ימים מיום הקמת הממשלה, שיסתיימו ב-25 באוגוסט. במסגרת הצעת החוק, שהוגשה כתיקון לחוק יסוד הכנסת, הזמן לאישור התקציב יורחב ל-200 ימים, שיפקעו ב-25 בנובמבר. אם גם עד מועד זה לא יאושר התקציב, הכנסת תפוזר ויתקיימו בחירות.

הסכמת נתניהו לקידום החוק ניתנה עד כה רק עד לאישורו בקריאה ראשונה. כשרק אם החוק של האוזר יקודם לאישור הסופי, הוא עשוי לדחות את משבר התקציב ב-110 ימים נוספים. בעקבות הודעת נתניהו, ועדת הכנסת צפויה להתכנס מחר כדי לאשר את הפטור מחובת הנחה להצעת החוק, וכן אישור לקידומו של החוק בהליך מקוצר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון במליאת הכנסת, 5 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
הסכים להצעת דרך ארץ. נתניהו/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

לאחר מכן, ההצעה תעלה להצבעה ביום רביעי בקריאה טרומית, והמשך קידומו יהיה תלוי בהסכמת נתניהו או מי מסיעות האופוזיציה. ללא תמיכת מי מהם, לא יהיה רוב לקדם את ההצעה עד לאישורה הסופי.

החלטת נתניהו לתמוך בינתיים בחוק בקריאה ראשונה בלבד, נובעת בין היתר ממאמץ לסכל את האפשרות שכחול לבן תצביע ביום רביעי הקרוב בעד הצעת החוק שתמנע מממנו כנאשם בפלילים להרכיב ממשלה, אפשרות שנדונה בשיחות במפלגה הערב. רק אם יתמוך בהמשך קידום החוק בקריאה שנייה ושלישית תהיה אפשרות ממשית לדחות את הבחירות, וזה תלוי בכך שיושגו הסכמות לגבי התקציב עם כחול לבן.

ההחלטה אינה פותרת את הוויכוח העיקרי בינו לבין גנץ - האם יקודם תקציב חד שנתי או דו שנתי. גורם בכיר בליכוד אמר כי נתניהו אמנם הסכים "לתת צ'אנס אחרון לפשרה", אך מיד לאחר מכן המשיך בדרישה להעביר תקציב חד שנתי באופן מיידי. "אנחנו מצפים מכחול לבן להתמקד בעיקר - מלחמה בקורונה והעברת הכספים והמענקים לאזרחי ישראל - ולהימנע מגרירת מדינת ישראל לבחירות מיותרות", הבהיר הבכיר בליכוד.

עוד בוואלה!

בין תקציב לבחירות רביעיות: מה הסיבות למשבר והאם הוא יכול להיפתר?

לכתבה המלאה

כחול לבן מסרבים לתקציב מוגבל לכמה חודשים בטענה שמדובר בהפרה של ההסכם הקואליציוני ודורשים את יישום ההסכם ולהעביר תקציב דו שנתי לשנים 2020-2021. "כחול לבן מברכת את הליכוד על היענותו לשמירה על יציבותה הפוליטית והציבורית בישראל", מסרו הערב במפלגה.

"כחול לבן תעשה כל שביכולתה כדי למנוע בחירות איומות מאזרחי ישראל בעיצומו של אחד המשברים החמורים בתולדות המדינה. נתמוך בתיקון החוק הקיים, בדרך שתאפשר תקציב לשיקום כלכלת ישראל", הוסיפו. "לאזרחי מדינת ישראל מגיע את הודאות והיציבות הטובה ביותר בעת הזו ולכך נמשיך לפעול".

יו"ר ש"ס אריה דרעי הודיע הערב אף הוא כי הסיעה בכנסת תתמוך בהצעה לדחיית מועד התקציב בקריאה טרומית ובקריאה ראשונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully