וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: לא תהיה תזוזה בנושא התקציב; הליכוד: אשר את התקציב עוד היום

עודכן לאחרונה: 9.8.2020 / 14:54

יו"ר כחול לבן הדגיש בישיבת שרי מפלגתו כי "אין אף כלכלן שתומך בתקציב לחגים - זה קשקוש". ברקע המשבר הקואליציוני, האשים כי הליכוד מעוניין בתקציב פוליטי ומפלגתו רוצה לפתור את בעיות המשק. בליכוד תקפו: "במקום לאשר תקציב, גנץ שוב לא רצה לבוא לבית הספר"

בווידאו: ראש הממשלה מתייחס למשבר סביב התקציב בפתח ישיבת סיעת הליכוד/צילום: ערוץ כנסת

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ, אמר היום (ראשון) בישיבת שרי מפלגתו כי לא תהיה תזוזה בנושא התקציב. בנוסף, הוא האשים את הליכוד במשבר בין שתי המפלגות בסוגייה, שהחריף לכדי ביטול ישיבת הממשלה שתוכננה להיום. "צריך להגיד את האמת, אנחנו רוצים תקציב למדינה - והם רוצים תקציב פוליטי", אמר. בתגובה, בליכוד תקפו את יו"ר כחול לבן, וקראו לו להגיע להסכמות בנושא עוד היום.

לדברי גנץ, "אנחנו רוצים לפתור את בעיות המשק והחברה, זו הסיבה שאנחנו מתעקשים ולא תהיה תזוזה". הוא האשים את הליכוד ואמר כי "אין אף כלכלן שתומך בתקציב לחגים - זה קשקוש". גנץ תקף באופן אישי את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "יש רק שני אנשים שרוצים בחירות ותשעה מיליון שלא רוצים ולא צריכים. אין אמת אחרת. אחד רוצה לשפר את מצבו הפוליטי והשני את מצבו המשפטי והאישי".

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ בישיבת הממשלה. 02 באוגוסט 2020. אריאל חרמוני / משרד הביטחון, אתר רשמי
"אין אף כלכלן שתומך בתקציב לחגים - זה קשקוש". גנץ/אתר רשמי, אריאל חרמוני / משרד הביטחון

הוא הבהיר כי כניסת מפלגתו לממשלה לא הייתה לחינם. "כשיורים עלינו טילים מבחוץ, אנחנו מתאחדי. גם כשיש משבר פנימי ענק כמו הקורונה - חייבים אחדות לא פחות", מסר. "זה אתגר שמגיע אחת למאה שנים. אנחנו מנסים למנוע את הפילוג, השנאה וההסתה ולכן אנחנו בממשלה. שאף אחד לא יתבלבל".

נוכח הביקורת, גנץ הוסיף כי אינו מתנצל או מצטער על כניסת מפלגתו לממשלה בעת משבר הקורונה. "שלא יהיה לאף אחד ספק: כחול לבן גאה על הכניסה לממשלה", הדגיש. "זיהינו שעה קשה והתגייסנו למלחמה אמיתית על החברה הישראלית, על הכלכלה, על המובטלים, על העצמאים, על משפחות שיהיה להן עם מה ללכת למכולת. מעולם לא הצטערתי ולא אצטער על עשיית הדבר הנכון לטובת מדינת ישראל".

עוד בוואלה!

הליכוד וכחול לבן הודיעו: ישיבת הממשלה השבועית לא תתכנס

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון במליאת הכנסת, 5 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"בני גנץ שוב לא רצה לבוא לבית הספר". נתניהו/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בליכוד הגיבו להתבטאויותיו של יו"ר כחול לבן, ומסרו כי "במקום לבוא לממשלה ולאשר תקציב של 8.5 מיליארד שקלים לאזרחי ישראל - בני גנץ שוב לא רצה לבוא היום לבית ספר". בליכוד קראו לגנץ: "תאשר את התקציב עוד היום, אזרחי ישראל לפני הכל".

יש עתיד הודיעה: תעלה להצבעה חוק שימנע מנתניהו להרכיב ממשלה

בתוך כך, סיעת יש עתיד-תל"ם הודיעה היום כי ביום רביעי הקרוב תעלה במליאת הכנסת הצעת החוק שתמנע מנתניהו להרכיב ממשלה. "כהונתו של ראש ממשלה שהוגש נגדו כתב אישום בעבירות חמורות ובראשן עבירות של שחיתות וטוהר מידות, עומדת בניגוד מוחלט לנורמות המוסר הנדרשות מנבחר ציבור", נכתב בהסבר להצעת החוק.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר כי "זה שאין היום ישיבת ממשלה ואנחנו דוהרים לבחירות כי לראש הממשלה יש כתבי אישום וזה מעסיק אותו - זו בושה וחרפה. לאנשים אין מה לאכול, עסקים נסגרים. בגלל זה נשים על שולחן הכנסת את הצעת החוק שלא מאפשרת לאדם לרוץ לראשות הממשלה עם כתבי אישום פליליים. המצב לא יכול להימשך".

לפיד: "לאנשים אין מה לאכול, ונתניהו מתעסק בכתבי האישום"

בווידאו: יאיר לפיד מתייחס להצעת החוק שתמנע מנתניהו להרכיב ממשלה/צילום: יש עתיד

שר המשפטים מכחול לבן, אבי ניסנקורן, התייחס מוקדם יותר היום להצעת החוק ואמר כי מפלגתו לא תתמוך בו. "אני לא רוצה להוסיף שמן למדורה", אמר. "ישנו קיפאון בצד המדיני והפוליטי, אנחנו כמו רוב עם ישראל חשבנו שצריך להירתם ולקיים את הרוטציה. כרגע לא נתמוך בחוק. אני לא חושב שצריך לקחת את זה למקום של איומים".

אתמול הודיעה גם מפלגת מרצ כי תניח על שולחן הכנסת חוק שאוסר על אדם המואשם בפלילים להרכיב ממשלה. "לא ייתכן שאדם המואשם בפלילים ינהל מדינה שלמה על פי גחמות ואינטרסים פליליים. זהו חוק, שהוא בבחינת מובן מאליו, למען המדינה, הכלכלה והדמוקרטיה הישראלית, שימנע מחשודים בפלילים לקבל מנדט להרכבת ממשלה", אמר יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ. "בכנסת הנוכחית יש רוב לחוק זה, חברי הכנסת מבינים כמה חיוני לקדם אותו, והוא יכול למנוע בחירות רביעיות תוך שנה".

יאיר לפיד בדיון במליאת הכנסת, 5 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"כהונת ראש ממשלה שיש נגדו כתבי אישום עומדת בניגוד לנורמות המוסר". לפיד/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

באופן חריג ביותר, הודיעו אתמול בליכוד ובכחול לבן כי ישיבת הממשלה שתוכננה להתקיים היום בוטלה, בשל אי הסכמות בנוגע לסדר היום. בין המפלגות התפתח קרב האשמות על סיבת ביטול הישיבה.

בליכוד תלו את ביטולה בסירובה של כחול לבן לקדם תכניות סיוע כלכלי, אף שבכחול לבן אמרו כי יסכימו לאישור טלפוני של החלטות שקשורות לקורונה. מנגד, טענה כחול לבן לאי קיום ההסכם הקואליציוני מצד הליכוד.

גורמים ביהדות התורה מאיימים: אם נלך לבחירות - בלוק הימין יפורק לתמיד

גורמים ביהדות התורה איימו הבוקר כי אם ישראל תלך לבחירות רביעיות, בלוק הימין יפורק על ידם סופית. זאת, על רקע המשבר סביב תקציב המדינה בין הליכוד לכחול לבן. "האופציה לפירוק סופי של גוש הימין קרובה מתמיד", אמרו. "זה ישאיר את הליכוד ונתניהו לבד בדרך לבחירות".

עם זאת, בקרב הסיעות החרדיות נמנעים עד כה מהצהרה לפיה לא ימליצו על ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה הבאה, אך טוענים כי זה "כבר לא יקרה אוטומטית". לדברי גורמים ביהדות התורה, "נתניהו יבין שהוא הולך למהלך כזה ללא תמיכה שלנו. לא נגבה את הצעד הזה שנעשה ללא סיבה".

ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) כתב היום בחשבון הטוויטר שלו כי "כל מי שיביא בחירות בעת הזאת אפשר על פי כל תבחין לאשפז אותו במרכז בריאות הנפש הקרוב למקום מגוריו כדי שיחזירו לו את ראיית המציאות העגומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully