וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי הסיעות החרדיות לנתניהו וגנץ: לא נשתף פעולה עם יוזמה להקדמת הבחירות

עודכן לאחרונה: 6.8.2020 / 17:06

השרים דרעי, ליצמן וח"כ גפני הביעו את התנגדותם בפני רה"מ ושר הביטחון להקדמת הבחירות. "אזרחי ישראל מתמודדים עם בעיות קשות, והמחשבה ללכת לבחירות הינה טירוף", מסרו. חרף הצהרתם, אם נתניהו וגנץ לא יגיעו להסכמה על התקציב, הכנסת צפויה להתפזר ללא הצבעה

בווידאו: הצהרות נתניהו וגנץ על המשבר הקואליציוני סביב התקציב/צילום: ערוץ כנסת

ראשי הסיעות החרדיות, שר הפנים אריה דרעי, שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן וח"כ גפני הודיעו היום (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ כי לא ישתפו פעולה עם יוזמה להקדמת הבחירות. בתום ישיבה של שלושת ראשי הסיעות הם יצאו בהודעה משותפת בה אמרו כי "לא נשתף פעולה עם שום יוזמה להקדמת הבחירות- העברת תקציב המדינה הינה צו השעה".

בימים האחרונים נפגשו חלק מראשי הסיעות החרדיות עם נתניהו וגנץ, ניסו לפשר ביניהם, אך ללא הצלחה. בכירים ביהדות התורה ובש"ס העידו כי "השניים מתבצרים בעמדותיהם". כעת, החליטו ראשי המפלגות החרדיות להטיל את האחראיות על נתניהו וגנץ, ולנסות לכפות עליהם להגיע להסכמות.

החרדים אומנם הצהירו כי לא ישתפו פעולה עם יוזמות להקדמת הבחירות אך בפועל אם נתניהו וגנץ לא יגיעו להסכמה על התקציב, הכנסת צפויה להתפזר ללא ההצבעה לקראת סוף חודש אוגוסט, ובש"ס וביהדות התורה לא יוכלו בפועל למנוע זאת

פגישת ראשי המפלגות החרדיות לתיאום עמדות בנושא התקציב, 06 באוגוסט 2020.. ללא, מערכת וואלה!
דרעי, ליצמן וגפני נועדים, היום/מערכת וואלה!, ללא

השלושה קיימו ישיבה אותה הגדירו כ"דיון מעמיק נוכח הנסיבות הפוליטיות והעיכוב בגיבוש תקציב המדינה", ואחריה קראו לממשלה לשים בראש סדר העדיפויות את המאבק במשבר הפוקד את המשק והבריאות. "זה הזמן לפנות כל דבר אחר, להביא לאישור דחוף של תקציב המדינה, בכדי שנוכל להתמקד באתגרי המשק ומערכת הבריאות, נוכח משבר הקורונה שפוקד את אזרחי ישראל ואת כל העולם. לא נשתף פעולה עם כל יוזמה להקדמת הבחירות ואנו נעשה הכל למנוע בחירות", מסרו.

הם יצאו בפניה אישית לנתניהו וגנץ: "ראשי סיעות ש"ס ויהדות התורה קוראים לראש הממשלה ולעמיתו רה"מ החלופי ושר הביטחון, לגלות אחריות לאומית, להתכנס יחדיו על מנת להגיע לפתרון מוסכם ומניעת הליכה לבחירות מיותרות. על אף שלמפלגות החרדיות אין מה לחשוש מבחירות, טובת אזרחי ישראל לנגד עינינו".

במפלגת כחול לבן מסרו בתגובה לדברי ראשי הסיעות החרדיות כי "אזרחי ישראל לא יסלחו למי שיגרור את המדינה לבחירות בתקופת חירום רפואית וכלכלית. דרעי, ליצמן וגפני צודקים - חייבים להעביר תקציב לשנה כפי שכל כלכלני ישראל ממליצים ולחזק את האזרחים, הכלכלה והחברה הישראלית".

עוד בוואלה!

נתניהו מוציא את החרדים מדעתם, אך הם מסתפקים בלעשות שרירים

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ ובהצהרה לתקשורת, בקריה בתל אביב, 27 ביולי 2020. טל שחר, אתר רשמי
"התכנסו יחדיו על מנת להגיע לפתרון מוסכם". נתניהו וגנץ/אתר רשמי, טל שחר

לאחר ההודעה על ההתנגדות לבחירות, שר התקשורת יועז הנדל וח"כ צבי האוזר מסיעת דרך ארץ קראו לראשי המפלגות החרדיות להצביע בעד הצעת החוק של מפלגתם לדחיית אישור התקציב. "גם חברינו מהמפלגות החרדיות מבינים: מי שמוביל לבחירות בעת הזו פוגע באזרחי ישראל", הבהירו. "אנחנו מצפים מכל חברי הבית לתמוך בהצעת החוק לדחיית אישור התקציב ולמנוע את פיזור הכנסת בסוף החודש. חייבים להתרכז בבלימת מגיפת הקורונה והמגיפה הכלכלית".

כשלושה שבועות נותרו עד למועד האחרון להעברת תקציב המדינה, ואם נתניהו וגנץ לא יגיעו להסכמה על התקציב, הכנסת צפויה להתפזר ללא ההצבעה לקראת סוף חודש אוגוסט.

לטענת נתניהו, צריך להעביר תקציב מוגבל לשנת 2020, ורק אחר כך להעביר תקציב לשנה הבאה. בתחילה, בכירי משרד האוצר תמכו בעמדתו ודחפו להעביר תקציב מהיר שיאפשר לייצב את המשק אחרי שנה וחצי של כלכלת בחירות; אך ככל שהזמן התארך מבלי שהממשלה והכנסת אישרו את התקציב, לא נשאר הרבה משנת 2020 והם שינו את עמדתם.

גנץ, מנגד, מתנגד לדרישת נתניהו לפצל את התקציבים לשניים, ודורש להעביר תקציב אחד לשארית השנה הנוכחית והשנה הבאה - כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני. העברת התקציב כפי שנקבעה בהסכם צפוייה לייצב את הממשלה ולאפשר את המשך ניהול המשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully