וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתעללות בגן ברמלה: סרטוני האלימות נגד הילדים נחשפים

עודכן לאחרונה: 12.8.2020 / 17:40

בית המשפט התיר לפרסום את סרטוני האבטחה מגן "טולי" ברמלה, שבו נעצרו תשע עובדות בחשד שהתעללו בפעוטות. בתיעוד המצלמות נראות הסייעות כשהן מכות וסוטרות לילדים ובמקרה מסוים אף מטיחות אותם על המזרונים בחוזקה. הצהרת תובע הוגשה נגד הגננת, בעלה וחמש סייעות נוספות

בווידאו: סרטוני האבטחה המתעדים את ההתעללות בפעוטות בגן ברמלה/מערכת וואלה! NEWS

בית משפט השלום בראשון לציון התיר היום (רביעי) לפרסם את סרטוני האלימות מגן הילדים ברמלה. בסרטוני מצלמות האבטחה מגן "טולי", שתשע מעובדותיו נעצרו בחשד להתעללות בפעוטות, תועדו הסייעות בגן כשהן נוהגות באלימות קשה כלפי הילדים.

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום הצהרת תובע לבית המשפט נגד בעלת הגן, ליטל ברסי, בן זוגה וחמש סייעות נוספות. בעלת הגן ברסי שוחררה למעצר בית בן חמישה ימים, והמשטרה מתכוונת לערער על כך. מעצרו של בן זוגה החשוד וחמש מהסייעות הוארך היום על ידי בית המשפט בחמישה ימים נוספים, ושתי סייעות נוספות שוחררו למעצר בית בן שבעה ימים בתנאים מגבילים.

עו"ד סוזי עוזסיני ארניה ועו"ד ערן זמיר ממשרדה, המייצגים את מנהלת הגן ובעלה, אמרו כי "מהסרטונים שהופצו, מרשתי לא נצפתה כמי שנקטה באלימות. החלטת השופטת לשחרר אותה למעצר בית מדברת בעד עצמה ומוכיחה את מה שטענו בתחילה כי יש לעשות הבחנה בין מנהלת הגן לבין הסייעות שנצפות בסרטונים".

התעללות בילדי גן ברמלה. דוברות המשטרה, צילום מסך
סטירות וזריקת חפצים על הפעוטות. תיעוד ממצלמות האבטחה בגן/צילום מסך, דוברות המשטרה

בסרטוני מצלמות האבטחה במקום נראים כמה מקרי אלימות קשים של עובדות הגן כלפי הפעוטות. באחד המקרים נראית אחת מהסייעות מושכת ילד מהידיים כשהוא תלוי באוויר וסוטרת לו. במקרה אחר, אחת הגננות נראית כשהיא חובטת בפניו של ילד באמצעות חפץ, תוך שהיא יושבת על כיסא, ולאחר שהחפץ נופל לרצפה היא שבה ומשליכה אותו שוב ושוב בפניו. בסרטון ניתן לראות את אחת מעובדות הגן מכה ילד ששוכב על מזרון בפניו, ומיד מרימה את אותו המזרון כך שהילד נופל לרצפה.

אותה גננת נראית בתיעוד נוסף משפריצה חומר בפניו של אחד הילדים. באותה פעולה תועדה גם עובדת נוספת, שנוהגת באלימות כלפי כמה ילדים בניסיון להושיב אותם על כיסא. עוד נראה בסרטון כי אחת העובדות שופכת חפצים על ראשו של ילד שעוסק בלשחק על הרצפה. בצילום נוסף העובדות נראית כשהיא נכנסת לחדר השינה של הילדים בחושך, ומכה בחוזקה את אחד מהם.

מהמשטרה נמסר כי על החקירה, שהסתיימה היום, הופקד צוות מורחב שמנה כ-20 חוקרים, והוא שקד במשך ימים רבים על סרטוני האבטחה שתיעדו שמונת המצלמות הפזורות ברחבי הגן. הסרטונים הוטחו בחשודים במהלך החקירה ואף נערכו עימותים בין חלק מהמעורבים.

התעללות בילדי גן ברמלה. דוברות המשטרה, צילום מסך
תיעוד ההתעללות בגן הילדים מרמלה, מתוך מצלמות האבטחה/צילום מסך, דוברות המשטרה
התעללות בילדי גן ברמלה. דוברות המשטרה, צילום מסך
התעללות הסייעות בילדי הגן ברמלה, מתוך תיעוד מצלמות האבטחה/צילום מסך, דוברות המשטרה

ביום שני השבוע בית המשפט האריך בשלושה ימים נוספים את מעצרם של כלל תשעת החשודים מגן "טולי" ברמלה. במהלך הדיון, נציג המשטרה טען כי בידי החוקרים ישנם סרטוני וידאו ממצלמות אבטחה, המעידים על המעשים שהתבצעו בין כותלי הגן. לדבריו, הצטברו כ-200 תיעודים להתרחשויות חשודות בתוך הגן. עם זאת, בית המשפט סירב באותו יום להתיר את פרסום הסרטונים, וצו איסור הפרסום הוארך עד היום.

הפגנת הורים מחוץ לבית המשפט השלום בראשון לציון במהלך דיון הארכת מעצר לסייעות החשודות באלימות כלפי פעוטות בגן ילדים ברמלה 28 ביולי 2020. -, אתר רשמי
הורי ילדי הגן מוחים מול ביהמ"ש לאחר חשיפת הפרשה/אתר רשמי, -

בעלה של בעלת הגן נעצר לפני יותר משבוע בחשד שלא דיווח על האלימות. מלבד בעלת הגן ובן זוגה, לפני כשבוע נעצרו שתי סייעות מהגן, והן התווספו לחמש אחרות שנעצרו בשלב מוקדם יותר של החקירה. בהארכת המעצר הקודמת של ברסי, כתבה השופטת זהר דיבון סגל בהחלטתה כי מחומר החקירה עולה שישנו חשד סביר כי החשודות, צוות הגן, אכן ביצעו את שמיוחס להן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully