וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוגים ומהומות ב"עמק הסיליקון" של הודו אחרי פוסט אנטי-מוסלמי

12.8.2020 / 10:20

המשטרה בעיר בנגלורו אמרה כי שוטרים שהיו נצורים בתחנת משטרה נאלצו לפתוח באש לעבר מפגינים, שזעמו על התבטאות נגד הנביא מוחמד. בית של פוליטיקאי ומכוניות הועלו באש. כותב הפוסט נעצר

בווידאו: נזקי מהומות שפרצו בדרום הודו/צילום: רויטרס

לפחות שלושה בני אדם נהרגו בעימותים עם המשטרה בעיר בנגלורו שבהודו, בעקבות פוסט בפייסבוק נגד מוסלמים. במהלך ההפגנות, הותקפה תחנת משטרה ובית של פוליטיקאי וכלי רכב הועלו באש.

מפקד המשטרה בעיר הדרומית אמר היום (רביעי) כי אחרי שהשוטרים הנצורים בתחנה לא הצליחו להדוף את המפגינים באמצעות אלות וגז מדמיע, הם פתחו באש לאור הסכנה שבה ניצבו במהלך המהומות בשכונה המוסלמית.

"על אף שנכבדי הקהילה ניסו להרגיע את המפגינים, ההמון שרף מכוניות בכביש ותקף תחנת משטרה", אמר מפקד המשטרה קמאל פאנט. לדבריו, לשוטרים לא הייתה דרך להימלט ולכן הם פתחו באש, והרגו שלושה בני אדם. עוד 110 אנשים נעצרו בחשד לוונדליזם ולתקיפת שוטרים.

3 הרוגים במהומות בדרום הודו בעקבות פוסט בפייסבוק 
12.8.20. רויטרס
רכב שהוצת במהלך המהומות בהודו, היום/רויטרס

גורם במשטרה אמר כי הופעל חוק חירום המונע התקהלויות בעיר, שבה חיים 12 מיליון איש ומוכרת בתור "עמק הסיליקון" של הודו.

מפקד המשטרה אמר כי האדם שפרסם את הפוסט הפוגעני נעצר. הפוסט, שכלל על פי הדיווחים התבטאות נגד הנביא מוחמד, נמחק מאז. בפייסבוק לא הגיבו על הנושא.

"מה שנכתב על הנביא זו עבודה של אדם חולה, שרצה ליצור אלימות", כתב חבר הפרלמנט דינש גונדו, ממפלגת הקונגרס. "זה דוחה ביותר והצהרות כאלו על כל אדם שקדוש לכל קהילה שתהיה, צריכות להיות מטופלות בדרך הנוקשה ביותר שניתן על ידי הרשויות".

עוד בוואלה!

מודי חנך הקמת מקדש באתר רגיש שבו עמד מסגד מאות שנים

לכתבה המלאה

המשטרה מסרה את שמו הפרטי של כותב הפוסט, נאווין, ואמרה כי הוא אחיין של פוליטיקאי אחר מהמפלגה, שביתו הותקף והוצת במהלך המהומות.

"כולנו אחים. לא משנה איזה פשע בוצע, תנו לחוק לתת להם שיעור", אמר אקהנדה סריניבסה מורת'י, שקרא להרגעת הרוחות בסרטון שפורסם בכלי התקשורת. "אני קורא לכל אחינו המוסלמים ולכולם לשמור על השלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully