וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי חנך הקמת מקדש באתר רגיש שבו עמד מסגד מאות שנים

5.8.2020 / 23:24

ראש ממשלת הודו השתתף בטקס בעיר איודיה, אחרי שהעליון אישר להקים מקדש במקום מסגד מהמאה ה-16 שנהרס על ידי הינדים קיצוניים ב-1992, אז נהרגו אלפים במהומות. "כל המדינה נרגשת", אמר מודי. חלק מהמוסלמים בירכו בתקווה לסיום העימות, אך אחרים גינו: "לא יימשך לעד"

בווידאו: מודי חנך הקמת מקדש באתר רגיש שבו עמד מסגד מאות שנים/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי חנך היום (רביעי) את תחילת הקמתו של מקדש הינדי באתר שנוי במחלוקת, שהיה מקום משכנו של מסגד במשך מאות שנים עד שנהרס בידי הינדים קיצוניים.

בית המשפט העליון בהודו פסק בשנה שעברה כי ההינדים, המאמינים כי האתר בעיר הצפונית איודיה הוא מקום הולדתו של ראם, התגלמות פיזית של האל וישנו, רשאים לבנות בו מקדש. בכך הסתיימו שנים ארוכות של מחלוקות משפטיות.

המחלוקת על בעלות הקרקע בעיר שבמדינת אוטאר-פראדש הצפונית הייתה אחד מהנושאים השנויים ביותר במחלוקת במדינה, כשלאומנים הינדים תבעו את בניית המקדש במשך יותר ממאה שנה.

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בטקס חניכה של הקמת מקדש הינדי על חורבות מסגד בעיר איודיה, 5 באוגוסט 2020. רויטרס
מסגד "באברי" נהרס על ידי הינדים קיצוניים. מודי בטקס חניכה של הקמת המקדש/רויטרס

מסגד "באברי" הוקם במאה ה-16 ונהרס על ידי הינדים קיצוניים בדצמבר 1992, מה שהצית אז גל של אלימות קשה בין המאמינים הדתו, שהותיר כ-2,000 הרוגים.

מודי, שמפלגתו הלאומנית ניהלה קמפיין במשך יותר משלושה עשורים כדי לבנות את המקדש, חשף שלט במקום במהלך טקס ממושך.

"כל המדינה נרגשת, המתנה של מאות שנים הסתיימה", אמר מודי בנאומו, אחרי שהסיר מפניו מסיכה שעטה כאמצעי זהירות מפני נגיף הקורונה. "ראו את כוחו המדהים של האל ראם. מבנים נהרסו, היה ניסיון רב למחוק את קיומו, אבל ראם נותר בראשנו גם היום".

עוד בוואלה!

הודו: מספר הנדבקים בקורונה - השלישי בגובהו בעולם

לכתבה המלאה
עבודות טיהור לקראת טקס חניכה של הקמת מקדש הינדי על חורבות מסגד בעיר איודיה, 5 באוגוסט 2020. רויטרס
"המתנה של מאות שנים הסתיימה". עבודות טיהור לקראת טקס החניכה באיודיה/רויטרס

ההינדים אומרים שהאתר היה קדוש עבורם הרבה לפני שהמוגולים, שהיו שליטיה המוסלמים של הודו, ובנו את המסגד בשנת 1528. מוסלמים רבים בעיר בירכו על הקמת המקדש בתקווה שזה יוביל לסיום שנים ארוכות של עוינות מול ההינדים ויביא לצמיחה כלכלית, אולם ארגון אסלאמי מרכזי הביע את התנגדותו לכך.

"ההשתלטות החוקית על האדמה בפסיקה לא צודקת, רודנית ומבישה שנועדה לפייס את הרוב - אינה יכולה לשנות את מעמדו", כתב בטוויטר ועד החוק למוסלמים בהודו. "אין צורך להיות שבורי לב. דברים לא נמשכים לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully