וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוווין חשף: סין מקימה מבנים חדשים בגבול עם הודו אחרי העימות

25.6.2020 / 15:12

למרות ההבנות בין הצדדים להרגעת המתיחות אחרי התקרית הקטלנית, תמונות חדשות מהגבול בהימלאיה מראות כי בייג'ינג מקימה ביצורים נוספים. בהודו עוקבים בחשדנות אחרי המהלכים הסיניים

צילום: רויטרס

סין הקימה מבנים חדשים ליד המקום שבו התרחש עימות הגבול הקטלני עם הודו במערב הרי ההימלאיה - כך חושפות תמונות לוויין חדשות, שמחזקות את החששות מהחרפה נוספת במתיחות בין שתי השכנות הגרעיניות. העימות בין הצדדים, שכלל תגרה פיזית ושימוש במוטות ובאבנים, גבה את חייהם של 20 חיילים הודים בעמק גלוואן.

הפעילות בצד הסיני התרחשה בשבוע לאחר ההתנגשות הקטלנית, והיא מראה כי ההבנות בין הצדדים על רגיעה עדיין שבריריות. בתמונות, שצולמו ביום שני על ידי חברת הלוויין האמריקנית "מקסר", מתועדות מה שנראה כמו מבנים סינים נרחבים על טרסת נהר מוגבהת, המשקיפה על נהר גלוואן. שתי המדינות תובעות שליטה על אותם שטחים באזור הצחיח.

תמונת לוויין חושפת מבנים סיניים בעמק גאלוואן 24 ביוני 2020. רויטרס
משקיפים על עמק אסטרטגי. המבנים החדשים של סין בגבול הודו/רויטרס

לטענת הודו, האזור שבו הוקמו המבנים משתרע בשטח שלה, שמעבר לקו השליטה הממשי, קו הגבו בפועל בין שתי הענקיות, שאינו מוגדר או מסומן בצורה ברורה. סין תובעת לעצמה את כל עמק גלוואן, שגובהו כ-4,300 מטר, והיא מאשימה את הודו במהומות.

הפעילות החדשה, שלא נצפתה בתמונות שהגיעו לרויטרס בשבוע שעבר, כוללת אוהלים מוסווים או מבנים מכוסים, ובמרחק קצר משם, מוקם מה שעשוי להיות בסיס חדש, עם חומות ומתרסים.

ניית'ן רוסר, מומחה לניתוח תמונות לוויין מהמכון למדיניות אסטרטגית באוסטרליה, אמר כי הפעילות הסינית מצביעה על כך שיש מעט מאוד סימנים לרגעת המתיחות. "'התנתקות' היא לא המונח שממשלת הודו צריכה להשתמש בו", הוא כתב בטוויטר.

בצד ההודי, נראו מתרסים הגנתיים חדשים, בעוד שמוצב קדמי ככל הנראה הוזז לאחור בהשוואה לתמונות מלפני חודש.

משרד החוץ של סין ומשרד ההגנה של הודו לא הגיבו בנושא.

תמונת לוויין חושפת מבנים סיניים בעמק גאלוואן 24 ביוני 2020. רויטרס
תמונת לוויין חושפת מבנים סיניים בעמק גאלוואן 24 ביוני 2020/רויטרס

במקביל, מפקד צבא הודו, מ.מ. נרוואנה, ביקר באזור הגבול ביומיים האחרונים וסקר את מוכנות הכוחות. גורמים הודיים אמרו כי צבא סין חדר לשטח הודי באזור בעל חשיבות אסטרטגית, למרות השיחות בין הצדדים. גורמי צבא הודים אמרו בימים האחרונים כי הם יעקבו מקרוב אחרי המהלכים של סין.

  • עוד באותו נושא:
  • הודו
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully