וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בהודו: סין איבדה לפחות 40 חיילים בעימות בגבול

21.6.2020 / 12:58

שר התחבורה, שהיה בעבר הרמטכ"ל, העריך כי מספר האבידות של בייג'ינג כפול מזה של ארצו, אך לא אמר כיצד הגיע למסקנה זו. בסין לא הכירו רשמית באבידות בתקרית הקשה ביותר בין המעצמות הגרעיניות זה 45 שנה. כוחות משתי המדינות עדיין ניצבים אלו מול אלו בהימלאיה

צילום: רויטרס

סין איבדה לפחות 40 חיילים בהתנגשות הגבול בינה לבין הודו בשבוע שעבר - כך אמר אתמול (שבת) שר בממשל הפדרלי, בזמן שחיילים משתי הענקיות הגרעיניות ממשיכים להיות מוצבים אלו מול אלו בכמה נקודות לאורך הגבול המטושטש ביניהן בהרי ההימלאיה. באופן רשמי, סין לא אמרה דבר על אבידות שספגה בתגרה הפיזית שהתרחשה בעמק גלוואן, שבו נהרגו 20 חיילים הודים ולפחות 76 נפצעו.

שר הכבישים והתחבורה, וי.קיי סינג', אמר בריאיון לערוץ TV News24 ששודר בשעות הערב המאוחרות אתמול, "כי אם 20 מתו בצד שלנו (ההודי), אז היו לפחות כפול נפגעים בצד שלהם (סין)". הרמטכ"ל לשעבר לא סיפק שום ביסוס להצהרתו. לדבריו, סין מעולם לא הודתה בחללים שאיבדה במלחמות, כולל בסכסוך הגבול עם הודו ב-1962, שהסתיים בניצחון לטובתה תוך זמן קצר.

הלוויה של חייל מצבא הודו שנהרג בעימות עם סין, 18 ביוני 2020. רויטרס
הלוויית אחד החיילים שנהרג בעימות עם סין, בשבוע שעבר/רויטרס

העיתון הסיני "גלובל טיימס", הנשלט בידי המשטר, אמר בשבוע שעבר כי היו נפגעים בצד הסיני, אך לא הרחיב על כך. סינג' אמר כי הודו החזירה חיילים סינים שנכנסו לשטחה של הודו לאחר העימות האלים. דובר משרד ההגנה של הודו סירב להתייחס לדבריו.

השכנות המשיכו אתמול להאשים זו את זו בתקרית החמורה ביותר ביניהן זה 45 שנה. הכוחות עדיין ניצבים אלו מול אלו בכמה מוקדים לאורך "קו השליטה הממשי", שמחלק בצורה לא מוגדרת את הגבול ביניהן, למרות השיחות בין הכוחות המקומיים על הרגעת המצב. במסגרת הסכם ביניהן, לכוחות במקום אין כלי נשק חמים, והעימות התנהל בידיים חשופות, במוטות ברזל ובאבנים. חלק מהחיילים צנחו אל מותם מהגובה הרב, אחרים שנפצעו לא שרדו את הכפור במהלך הלילה.

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו מתח ביקורת על סין והאשים אותו בהחרפת המצב בגבול עם הודו.

  • עוד באותו נושא:
  • הודו
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully