וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלמה בין המעצמות: 20 חיילים הודים נהרגו בעימות עם צבא סין

לראשונה זה עשורים, נרשמו הרוגים בהיתקלות בין המדינות סביב שטח שנוי במחלוקת קשמיר. בניו דלהי אמרו כי גם לסין היו אבידות וכי מתנהלים שיחות בין הצדדים להרגעת המתיחות, בבייג'ינג אמרו כי כוחות הודיים חדרו לשטח המדינה. העימותים היו פיזיים וללא נשק חם

רויטרס

20 חיילים הודים נהרגו בעימות עם כוחות סיניים באזור קשמיר השנוי במחלוקת - כך הודיע היום (שלישי) צבא הודו אחרי התקרית החמורה ביותר בין המדינות בעשורים האחרונים. בהצהרה משעות הבוקר, נמסר על שלושה חיילים - בהם קצין - שנהרגו בעימות, ובהמשך מתו 17 חיילים נוספים שהיו פצועים. לפי צבא הודו, "בכירים בצבא בשתי המדינות נפגשים כדי לדון בהפגת המתיחות".

סין הגיבה בקריאה להודו שלא לנקוט "פעולות חד-צדדיות או לגרום לבעיות" באזור לדקה, שסביבו התרחש העימות החריג. בייג'ינג לא ציינה מספר הרוגים. בבייג'ינג האשימו את הודו בחציה של הגבול ובתקיפת חיילים סינים. שתי המדינות התעקשו כי לא היה שימוש בנשק חם, ולפי הדיווחים, נעשה שימוש במוטות ובאבנים במהלך התגרה הפיזית.

התקרית מהווה החרפה במתיחות בין שתי המעצמות הגרעיניות השכנות שתובעות את שליטתן על מחוז לדקה. אלו ההרוגים הראשונים בעשורים האחרונים במסגרת הסכסוך ביניהן. בחודש שעבר התעמתו עשרות חיילים הודים וסינים בתגרה לאורך הגבול, וב-2017 נרשמו עימותים בין שתי המדינות אחרי שסין ניסתה לסלול המשך לכביש בגבול דרך שטח שנוי במחלוקת. סין גברה על הודו במלחמת גבול קצרה בין המדינות ב-1962.

שיירת צבא הודו 15 ביוני 2020. רויטרס
הסכסוך מתלקח מחדש. שיירה של צבא הודו באזור הגבול עם סין/רויטרס

דובר משרד החוץ בבייג'ינג אמר כי הייתה הפרה חמורה של ההבנות שהושגו בין המדינות, וכי כוחות הודיים תקפו כוחות סיניים, מה שהוביל לעימות פיזי משמעותי. שתי הענקיות חולקות גבול הררי לאורך 3,500 ק"מ, והשליטה על חלקים נרחבים ממנו נמצאת במחלוקת.

גורמי צבא הודיים האשימו לאחרונה כוחות סיניים בכניסה לחלק ההודי של "קו השליטה המעשי", שמו הרשמי של אזור הגבול, דרך כמה מוקדים בתחילת החודש שעבר. מאז התקיימו שיחות בין הצדדים, אך לא נרשמה פריצת דרך.

"זה מאוד מאוד חמור", אמר מפקד צבא הודו לשעבר די אס הודה. "זה הולך להשפיע לא משנה אם הדיאלוג נמשך".

(עדכון ראשון: 11:23)

  • עוד באותו נושא:
  • הודו
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully