וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סין שוקלת מבצע צבאי נגד הודו בשל סכסוך גבול

בעיתון הממשלתי "גלובל טיימס" נטען כי בייג'ינג עשויה לפעול נגד הכוחות ההודיים, ברקע המתיחות בין שתי המדינות סביב כביש שבונה סין סמוך לגבול בהוטן. "ראש ממשלת הודו מהמר על עתיד ארצו"

צילום: רויטרס, עריכה: אריאל תמרין

סין עשויה לפתוח במבצע צבאי נגד הודו סביב אזור גבול בהרי ההימלאיה – כך הזהיר עיתון ממשלתי סיני. שתי המעצמות נקלעו למשבר חריף מאז אמצע חודש יוני, אז החלה הודו במהלך לבלימת כוונותיה של סין לסלול כביש במחוז דוקלאם, בשטח שעליו תובעת שליטה בהוטן, בעלת בריתה של הודו.

אקדמאי סיני בכיר כתב ב"גלובל טיימס", שנחשב לשופר המפלגה הקומוניסטית השלטת, כי בייג'ינג "מתכננת מבצע צבאי מוגבל להדיפת הכוחות ההודיים בתוך שבועיים". הו ז'יונג, עמית מחקר במכון ליחסים בינלאומיים באקדמיה למדעי החברה בשנגחאי, כתב כי "סין לא תאפשר למתיחות צבאית עם הודו להימשך זמן רב מדי". עוד טען, מבלי לפרט מקורות לטענותיו, כי "סין תודיע להודו בטרם תפתח במבצע".

במאמר מערכת בעיתון בעל העמדות הנציות, הואשם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בכך שהוא "מהמר" על גורל ארצו. "זו מלחמה עם תוצאה ברורה, ראש הממשלה מודי צריך להיות מודע ליתרון העצום בכוח האש ובלוגיסטיקה (של צבא סין). משמר הגבול ההודי הוא לא יריב לכוחות השדה. אם המלחמה תתרחב, הצבא מסוגל להשמיד את כל הכוחות ההודיים במחוז הגבול", נכתב במאמר המערכת.

עוד ידיעות מהעולם:
ברקע המתיחות עם ישראל: מלך ירדן ייפגש עם אבו מאזן ברמאללה
צפון קוריאה דחתה את הצעת הפיוס של הדרום: "נעדרת כנות"
צרפת: 160 אלף חתמו על עצומה נגד מעמד "גברת הראשונה" לאשת הנשיא

צבא סין במצעד לציון 90 שנה להקמתו, יולי 2017. רויטרס
חיילים סינים במצעד צבאי לציון 90 להקמת הצבא, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully