וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: 160 אלף חתמו על עצומה נגד מעמד "גברת הראשונה" לאשת הנשיא

מחברי העצומה המקוונת מחו על הענקת המעמד לבריז'יט מקרון בטענה כי היא כבר זוכה לשירותים רבים. בעלה הנשיא הצהיר בקמפיין הבחירות כי יעניק לאשתו את התואר הנכסף, אך הבטיח שמימונו לא יגיע מכספי הציבור

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(נאום ההשבעה של מקרון כנשיא צרפת, בחודש מאי)

יותר מ-160 אלף בני אדם בצרפת חתמו לאחרונה על עצומה מקוונת נגד הענקת מעמד רשמי שיכיר באשתו של הנשיא עמנואל מקרון, בריז'יט, כ"גברת ראשונה" כנהוג בארצות הברית.

הנשיא הצהיר במהלך קמפיין הבחירות שלו כי יעניק לאשתו את תואר הגברת הראשונה כדי לבסס באופן רשמי את מעמדה. העצומה דורשת שכספי הציבור לא יוקצו למימון התפקיד החדש של אשת הנשיא. זאת בהמשך להבטחתו של מקרון שכסף ציבורי אכן לא ישמש למטרה זו.

עוד מוזכר כי בריזי'ט מקרון, בת 64, כבר מסתייעת בשתי עוזרות ושתי מזכירות, כמו כן היא מאובטחת בידי שני מאבטחים. "זה מספיק בהחלט", נכתב בנוסח העצומה. מתנגדים מהשמאל הקיצוני בפרלמנט, הפגינו בעבר בנושא בזמן שהממשלה קיצצה בתקציבים והייתה קרובה להעברת חוק אשר ימנע מחברי פרלמנט למנות בני משפחה כעוזרים רשמיים.

עוד בנושא:
לא אתן לאף אחד לזיין אותי": רמטכ"ל צרפת פרש בשל קרע עם מקרון
תכנית "הנקודות החמות" של מקרון לעצירת זרם הפליטים לאירופה
מקרון לנתניהו: "שותף לחשש הישראלי מחיזבאללה, ננסה לצמצם את הסכנה"

עמנואל מקרון ורעייתו בריז'יט באירוע רשמי בארמון האליזה, פריז, אוקטובר 2016. AP
מעמד של "גברת ראשונה". עמנואל ובריז'יט מקרון/AP

הזוגיות של מקרון ואשתו זכתה להדים רבים בתקשורת הצרפתית במהלך קמפיין הבחירות האחרון. זאת, בשל פער הגילאים ביניהם העומד על 25 שנה והעובדה כי רעיית הנשיא הייתה בעבר מורתו לדרמה בבית הספר התיכון שבו למד.

בשנה שעברה סיפרה אשת הנשיא בסרט תיעודי כי הוריו של מקרון הורו לו לסיים את הרומן ולה להתרחק מבנם עד שיגיע לגיל 18. עוד סיפרה כי כשטס ללמוד בפריז, השניים המשיכו לשמור על קשר טלפוני. "היינו מתקשרים זה לזו כל הזמן ומשוחחים שעות בטלפון", סיפרה, "לאט לאט הוא הסיר ממני את כל המחיצות, בצורה מדהימה ובסבלנות".

בתחילת חודש מאי האחרון נכנס מקרון אל ארמון האליזה בפריז, ונעשה לנשיא הצעיר ביותר של צרפת מאז נוסדה הרפובליקה, בגיל 39. זאת, על אף שמעולם לא נבחר קודם לכן למשרה ציבורית וניסיונו הפוליטי הסתכם בשנתיים בלבד בתור שר אוצר בממשלתו של מנואל ואלס, בזמן כהונתו של פרנסואה הולנד.

נשיא צרפת עמנואל מקרון בפרלמנט הצרפתי, פריז, 3 ביולי 2017. רויטרס
הבטיח כי כספי ציבור לא ינוצלו. עמנואל מקרון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully