וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון לנתניהו: "שותף לחשש הישראלי מחיזבאללה, ננסה לצמצם את הסכנה"

נשיא צרפת, שנפגש בפריז עם ראש הממשלה, קרא לצמצום ההתחמשות של ארגון הטרור בלבנון והבהיר כי יפעל ליישום הסכם הגרעין. כמו כן, אמר כי מתכנן לבקר בישראל בקרוב. רה"מ: "מעריך את המחויבות נגד אנטישמיות"

צילום: לע"מ, רויטרס, עריכה: אריאל תמרין

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר אחר הצהריים (ראשון) כי יש לצמצמם את התחמשות חיזבאללה. בתום פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, המבקר בפריז, אמר מקרון: "שוחחנו באריכות על נושאים אזוריים, אני שותף לחשש הישראלי מחיזבאללה בדרום לבנון ורוצה לנסות לקדם פעילות מדינית כדי לצמצם את הסכנה".

מקרון גינה את הפיגוע בירושלים ביום שישי, שבו נהרגו שני שוטרים בירי בהר הבית, וקרא לחידוש המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים ולהגעה לפתרון של שתי מדינות. "צרפת מוכנה לתמוך בכל מאמץ דיפלומטי בכיוון הזה", אמר הנשיא, שהדגיש את עמדתו כי ההתנחלויות פוגעות במשא ומתן. "יש מצב אזורי המאפשר חידוש של המגעים", אמר מקרון.

"האינטרס המשותף הוא יציבות אזורית, ואנחנו מאוחדים גם במלחמה בטרור", הוסיף נשיא צרפת, שנכנס לתפקידו לפני כחודשיים, "אני מתכוון להילחם בכך בכל הכוח". הוא אמר כי צרפת תישאר מחויבת ליישום מלא של הסכם הגרעין עם איראן, אך תפתח בדיאלוג עם ישראל לגבי יישומו.

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, מלווה את ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, לאחר פגישתם בארמון אליזה בפריז. רויטרס
סיכמו על ביקור גומלין בחודשים הקרובים. נתניהו ומקרון בפריז/רויטרס
בנימין נתניהו ועמנואל מקרון בתחילת פגישתם בארמון האליזה 16 בייולי 2017. חיים צח/ לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו ומקרון בארמון האליזה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, חיים צח/ לע"מ

נתניהו אמר בהצהרה לאחר הפגישה כי ישראל וצרפת חולקות את הרצון למזרח תיכון יציב. "ישראל וצרפת בעלות ברית החולקות איומים והזדמנויות משותפים, וחולקות רצון במזרח תיכון יציב. אני מעריך את המחויבות הבלתי מתפשרת שהבעת בנאומך נגד אנטישמיות, כשאמרת שאנטי-ציונות היא סוג של אנטישמיות. זה שירות חשוב מאוד למאבק נגד דעות קדומות".

מקרון קיבל את הזמנת נתניהו לבקר בישראל, והודיע כי הוא מתכוון להגיע לארץ בחודשים הקרובים. "אני רוצה לחזק את היחסים הטובים בין המדינות בכל התחומים, ביקרתי בתל אביב ב-2015 וראיתי את החיוניות של הכלכלה הישראלית".

בנימין נתניהו ועמנואל מקרון בתחילת פגישתם בארמון האליזה 16 בייולי 2017. חיים צח, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ומקרון בטקס לציון 75 שנה לגירוש יהודי צרפת/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח, לע"מ
נשיא צרפת, עמנואל מקרון, מלווה את ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, לאחר פגישתם בארמון אליזה בפריז. רויטרס
"חולקים רצון במזרח תיכון יציב". נתניהו ומקרון/רויטרס

נתניהו הגיע לצרפת הלילה, והשתתף הבוקר בטקס הזיכרון לציון 75 שנה לגירוש יהודי צרפת. "לאחרונה ראינו קולות קיצוניים שמחפשים להשמיד לא רק את מדינת היהודים אלא את היהודים ואת כל מי שמתנגד לדרכים", אמר נתניהו בנאומו. הוא פנה למקרון והוסיף: "אמרת לפני יומיים בניס שזו מלחמת ציוויליזציות, אתה צודק. האסלאם המיליטנטי של איראן ודאעש מחפש להשמיד אותנו ולהשמיד את אירופה ולמחוק את הציוויליזציה האירופית. ישראל היא המטרה הראשונה שעומדת בדרכם".

אחרי נתניהו עלה מקרון לנאום. "בזמן האחרון אמיתות שחשבנו שהן אוניברסליות ולא מפלגתיות אותגרו על ידי פוליטיקאים צרפתים", אמר מקרון בהתייחסו ליריבתו בבחירות מארין לה פן, שטענה כי צרפת לא אחראית לגירוש, אלא ממשלת וישי שעמדה בראש המדינה במלחמת העולם השנייה. "אסור לשתוק על זה כי זה כמו שיתוף פעולה. לכן חובה להבהיר: צרפת ארגנה את הגירוש שהחל כאן של 13 אלף יהודים, בתוכם 4,115 ילדים בגיל 2-16, שהיום אנו מציינים את זכרם.

ביקור נתניהו בפריז, שכלל גם פגישת עבודה עם מקרון, נערך במסגרת נסיעה בת חמישה ימים לצרפת וחהונגריה, שם ישתתף נתניהו בפסגה של מדינות מזרח אירופה ויפגוש את מקבילו ההונגרי ויקטור אורבן. הביקור בבודפשט מתקיים על רקע חשש גובר בקהילה היהודית בהונגריה מהתגברות האנטישמיות במדינה.

מסע נתניהו לאירופה היה אמור להתחיל כבר בסוף השבוע, אך לנוכח ההתפתחויות הדרמטיות בשבוע החולף – מעצרם וחקירתם של עורך דינו ובן דודו דוד שמרון בפרשת הצוללות ושל נאמנו מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר בפרשת בזק – בלשכת ראש הממשלה החליטו שעדיף שהוא ישהה בארץ בסוף השבוע ודחו את היציאה מיום שישי למוצאי שבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully