וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוק להפללת לקוחות זנות אושר בוועדת השרים: "רגע היסטורי"

16.7.2017 / 15:04

לאחר מאבק ארוך הוחלט כי הממשלה תקדם את הצעת החוק ביחד עם הצעת חוק ממשלתית שתתבסס על קנסות לצרכנים ושיקום לנשים העוסקות בזנות. ח"כ מועלם רפאלי, מיוזמות החוק: "הממשלה קבעה אמירה מוסרית וערכית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המפכ"ל רוני אלשיך והמשרד לביטחון הפנים תומכים בנושא האכיפה. הפגנה נגד צרכני זנות בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר מאבק ממושך של מטה המאבק לסחר בנשים וזנות לצד הארגונים הדתיים בהובלת חברות הכנסת שולי מועלם רפאלי מסיעת הבית היהודי ועליזה לביא מסיעת יש עתיד אישרה היום (ראשון) הממשלה את החוק להפללת לקוח ושיקום נשים בזנות בוועדת שרים לחקיקה. מלשכת שרת המשפטים איילת שקד שגם תמכה בחוק זה, נמסר כי הצעת החוק תגובש עם הצעת חוק ממשלתית שתושתת על קנסות ותכלול היבטי מניעה, סיוע ,רווחה ושיקום.

מהלך זה מגיע לאחר שבשבוע שעבר הודיעה בוועדה בכנסת מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור - העומדת בראש הוועדה הבין-משרדית שהוקמה כדי לבחון את החוק ולכתוב את המלצותיו - כי הוועדה מסתייגת מענישה פלילית ומעדיפה להתמקד בהסברה ובחינוך. לדבריה, היא מעדיפה לתמוך בהליך ענישה מדורג במקרה של גיבוש תוכני החוק. בשבוע הבא הוועדה צפויה למסור את המלצותיה.

עוד בנושא:
אישום רק בפעם הרביעית: משרד הרווחה מתנער מהפללת צרכני זנות
זנות, סמים ונטייה לאובדנות: הנוער בסיכון בישראל

ח"כ שולי מועלם בכנס חירום בנושא שכחת ילדים ברכב. יולי 2013. יואב דודקביץ'
"צריכת זנות היא פגיעה וניצול של נשים הזקוקות לעזרה". ח"כ מועלם רפאלי/יואב דודקביץ'

על פי יוזמת החוק ח"כ מועלם רפאלי, ישנה הסכמה עם המפכ"ל רוני אלשיך והמשרד לביטחון הפנים בכל הקשור לנושא האכיפה. לאחר פגישות במשרד האוצר הוסכם כי החוק יעבור בוועדת השרים לחקיקה כשבמהלך חודשי הקיץ יצטרכו הצדדים לקיים פגישות על תקצוב החוק בכל הקשור לסעיף של שיקום הנשים. בעקבות אישור החוק אמרה מועלם כי "הממשלה קבעה היום אמירה מוסרית וערכית. צריכת זנות היא פגיעה וניצול של נשים הזקוקות לעזרה. אף אישה, גבר, נער או נערה לא מגיעים לשם מרצון, אלא נקלעים לכך בשל מצוקה. הצעת החוק מפלילה את לקוחות הזנות ומוציאה את מי שנמצא בתוך המעגל הנורא הזה מהמרחב הפרטי למרחב הציבורי, ובמקביל מענישה לנשים סל שיקום ממשלתי".

ח"כ לביא, מיוזמות החוק, אמרה כי "מדובר ברגע מרגש והיסטורי. הפללת צרכני זנות היא קודם כול אמירה ערכית ומוסרית של מדינה כנגד תופעה שהשלכותיה הרסניות כלפי אלפי נשים, גברים, קטינות וקטינים וכלפי החברה כולה. החוק יסייע בצמצום הביקוש לזנות שהוא הגלגל המניע את התעשייה הזו, ובשיקומן ושילובן מחדש של נשים רבות שתצאנה מן המעגל ההרסני הזה".

עוד באותו נושא

ארגונים דתיים תומכים בהפללת צרכני זנות: "נוגד את המצפון היהודי"

לכתבה המלאה
עליזה לביא בפגישה עם ראשי הסונויות היהודיות בכנסת 27 ביוני 2017. ניב אהרונסון
"החוק יסייע בצמצום הביקוש לזנות". ח"כ לביא/ניב אהרונסון

בסוף השבוע האחרון תנועת הנוער בני עקיבא יחד עם המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות וקואליציית הארגונים הדתיים פרסמו קול קורא לממשלה ובו קראו לשרים לתמוך בחוק להפללת לקוחות ושיקום נשים בזנות. בקול קורא שהופץ ברשתות החברתיות ונשלח גם לשרים בוועדה התבקשו השרים להצביע בעד החוק למאבק הלאומי בצריכת זנות ושיקום נשים בזנות ולהצטרף ל-71 חברי הכנסת שהכריזו על תמיכה בו. "בכל יום שחולף מצטרפות עוד ועוד נשים בסיכון לתעשיית הזנות, המגלגלת מיליארדים", נכתב. "את גלגלי התעשייה מניעים הלקוחות שיוצרים את הביקוש, בלי ביקוש אין היצע. בתמיכתם בהצעת החוק נעביר מסר ברור לציבור בישראל - הזנות נוגדת את המצפון היהודי, האנושי והמוסרי שלנו. צריך ואפשר לשים לזה סוף".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקול הקורא שפרסמה תנועת בני עקיבא ומטה למאבק בסחר בנשים ובזנות/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully