וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגונים דתיים תומכים בהפללת צרכני זנות: "נוגד את המצפון היהודי"

15.7.2017 / 19:20

החוק להפללת לקוחות ושיקום נשים בזנות יעלה להצבעה בוועדת השרים לעניני חקיקה מחר. תנועת בני עקיבא קראה לשרים להצביע בעד החוק. "חברה מוסרית לא יכולה להכיל בתוכה תופעות כאלה", אמר בכיר בתנועה

צילום: המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות

(בווידאו: קמפיין רשת נגד צרכנות זנות)

תנועת הנוער בני עקיבא יחד עם המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות וקואליציית הארגונים הדתיים למאבק בזנות פרסמו קול קורא לממשלה ובו קראו לשרים לתמוך בחוק להפללת לקוחות ושיקום נשים בזנות. החוק, שיעלה להצבעה מחר (ראשון) מקודם על ידי יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם-רפאלי. לאחר שבשבוע שעבר הודיעה בוועדה בכנסת מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור - העומדת בראש הוועדה הבין-משרדית שהוקמה כדי לבחון את החוק ולכתוב את המלצותיו - כי הוועדה מסתייגת מענישה פלילית ומעדיפה להתמקד בהסברה וחינוך בנושא. בתוך כך, ההחלטה הועברה בחזרה אל המחוקק שיקבע את תוכנו של החוק.

בקול קורא שהופץ ברשתות החברתיות ונשלח גם לשרים בוועדה התבקשו השרים להצביע בעד החוק למאבק הלאומי בצריכת זנות ושיקום נשים בזנות ולהצטרף ל-71 חברי הכנסת שהכריזו על תמיכה בו. "בכל יום שחולף מצטרפות עוד ועוד נשים בסיכון לתעשיית הזנות, המגלגלת מיליארדים", נכתב. "את גלגלי התעשייה מניעים הלקוחות שיוצרים את הביקוש, בלי ביקוש אין היצע. בתמיכתם בהצעת החוק נעביר מסר ברור לציבור בישראל - הזנות נוגדת את המצפון היהודי, האנושי והמוסרי שלנו. צריך ואפשר לשים לזה סוף".

עוד בוואלה! NEWS:
אישום רק בפעם הרביעית: משרד הרווחה מתנער מהפללת צרכני זנות
60% הולך לסרסור: המספרים מאחורי העבודה בזנות
זנות, סמים ונטייה לאובדנות: הנוער בסיכון בישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"צריך ואפשר לשים לזה סוף". הפגנה נגד צרכני זנות בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרב מתניה ידיד, מרכז את תנועת הבוגרים של בני עקיבא סיפר, "אחת הסיבות שהארגונים הדתיים התכנסו לקואליציה היא שאף אחד מהמגזר שלנו לא עסק בנושא הזה בצורה ממוסדת, אנחנו היינו צריכים לעמוד בראש של המאבק הזה ולא היינו שם, וכעת הבנו שאנחנו צריכים להיות בחזית המאבק, כארגונים דתיים שדמותה של מדינת ישראל חשובה להם מאוד. כמו מאבק נגד אלימות והתעללות". לדברי הרב ידיד, "החוק יטפל מצד אחד בהפללה של הלקוחות ומצד שני תוקם תכנית שיקום לכל מי שנמצא בתחום הזה, הן כלקוח והן מי שהדרדרה למקום הזה. יש לחוק תמיכה של 71 חברי כנסת, זה חסר תקדים, לא כולל שרים, תמיכה רחבה מאוד ומכלל המגזרים. אנחנו מאוד מקווים שהחוק יעבור".

על החיבור של תנועת בני עקיבא לנושא, אמר כי "בני עקיבא היא תנועה ערכית ואידיאולוגית שמאמינה בערכי תורה ועבודה, שמאמינה שחברה מוסרית לא יכולה להכיל בתוכה תופעות כאלה. צריך לנסות לסייע לכל מי שנמצא בתוך המעגל הזה לצאת ממנו. אחת התופעות המזעזעות בתחום הזה, היא אימהות לילדים שנאלצות לעבוד בזנות, אני לא חושב שיש מי שבוחרת במקצוע הזה ועושה זאת מרצון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקול הקורא שפרסמה קואליציית הארגונים הדתיים למאבק בזנות/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ מועלם-רפאלי מסרה כי נוסח החוק היה מוכן כבר לפני פסח, וכעת יש הסכמה עם המפכ"ל רוני אלשיך והמשרד לביטחון פנים בכל הקשור לנושא האכיפה. לדבריה, לאחר דין ודברים ארוך במיוחד עם משרד המשפטים הצדדים הגיעו להסכמה בדבר אישור החוק. במהלך השבוע אמרה שרת המשפטים איילת שקד כי היא תאשר ותעביר את החוק בוועדת השרים כשמבחינתה החסם היחיד שצפוי לעלות הוא התנגדותו של שר האוצר משה כחלון עקב בעיות תקציב. לאחר פגישות במשרד האוצר הוסכם כי החוק יעבור בוועדת השרים לחקיקה מחר, כשבמהלך חודשי הקיץ יצטרכו לקיים פגישות על תקצוב החוק.

"שיתוף הפעולה של ארגונים המזוהים עם חלקים שונים בחברה הישראלית, ארגונים המזוהים באופן מובהק עם הציבור הדתי וארגונים שאינם מזוהים מוכיח דבר חשוב - ישנה תמיכה רחבה בציבוריות הישראלית בחוק להפללה ולשיקום נשים בזנות", אמרה ח"כ מועלם-רפאלי. "הדבר מתבטא גם בתמיכתם של 71 חברי כנסת בחוק. אני מצפה ובטוחה שחברי ועדת השרים לענייני חקיקה יממשו את רצונו של הציבור ויוקיעו את צריכת הזנות".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully