וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זנות, סמים ונטייה לאובדנות: הנוער בסיכון בישראל

8.5.2017 / 14:30

על פי הדוח השנתי של עמותת על"ם שהוגש לנשיא, יותר מ-900 בני נוער לנים ברחוב או בגנים ציבוריים, וכ-200 חיים בבית פוגעני או לנים אצל זרים תמורת שירותי מין. כשליש מבני הנוער בזנות – מהחברה הערבית

צילום: יוני ריקנר, עריכה: שמרית גולדשטיין

787 בני ובנות נוער, מתוך כ-20 אלף בסך הכול המקבלים סיוע מעמותת "עלם" לנוער במצוקה, נמצאים במעגל הזנות – כך עולה מהדוח השנתי של העמותה, שהוגש היום (שני) לנשיא ראובן ריבלין. עוד עולה מהדוח כי 19% מבני הנוער שמגיעים ל"עלם" - 3,811 במספר - הם מחוסרי דיור או חיים במסגרת חוץ ביתית, חלקם ללא תמיכה מהמשפחה.

הדוח, שהוגש באירוע רשמי בבית הנשיא, מתבסס על מידע שנאסף מבני הנוער שהגיעו אל העמותה לקבלת סיוע, ומציג נתונים בנוגע לצעירים חסרי בית, פגיעה עצמית ואובדנות בקרב בני נוער וצעירים, מצבם של בני הנוער בחברה הערבית ומעורבות קטינים בזנות. כמו כן, הדוח מסכם את פעילות העמותה בכ-80 פרויקטים שהיא מפעילה ב-42 יישובים ברחבי הארץ.

עוד בוואלה! NEWS:
נער נדקר בפארק ציבורי בקריית חיים - בת 14 בין החשודים
משפחת דוואבשה תובעת מיליונים מהמדינה: "ישראל הפקירה אותנו"
התאגיד, השבת וחוק הלאום: הכנסת חוזרת מפגרה למושב סוער

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי הדוח, באופן כללי כ-70% מבני הנוער במדינת ישראל מוגדרים "נוער נורמטיבי", ו-15% נוספים מוגדרים בסיכון קל. 10% נוספים, שהם כ-80 אלף בני נוער, מוגדרים בסיכון ממשי, שכולל נשירה סמויה, מחשבות אובדניות ושימוש באלכוהול ובסמים. 4% הם בסיכון גבוה, נושרים ממסגרות ומגיעים לפשיעה, ואחוז נוסף, כ-8,000 בני נוער, מוגדרים בסכנת חיים, ומרביתם ללא קורת גג, ומנותקים מהמשפחה.

מתוך בני הנוער על רצף הזנות, 451 מעורבים בזנות באופן קבוע, ו-336 באופן מזדמן. שיעור הנשים בזנות בקרב בני הנוער שמקבלים סיוע מ"עלם" הוא פי שלוש מהגברים – 550 לעומת 179. 58 טרנסג'נדרים וטרנסג'נדריות נכללים גם כן במניין זה. על פי הדוח, נרשמה התגברות של התופעה, והיא מתרחשת יותר ברשת ובאתרי היכרויות תמימים לכאורה, מה שמקשה על הגורמים הטיפוליים לאתר את הקטינים המעורבים בכך.

במהלך השנה האחרונה, 1,442 בני נוער מהחברה הערבית קיבלו סיוע מהעמותה, ומהם 242 במסגרת מרכזי הנוער "פינג'אן" בכפרים הבדואים שאינם מוסדרים, ועל פי נתוני הדוח, 74% מהם חוו אלימות או היו מעורבים באלימות. בסך הכול, 15% מכלל הפונים למרכזי "עלם" לצעירים מחוסרי דיור הם ערבים, וכך גם 30% מבני הנוער והצעירים הנמצאים על רצף הזנות ומטופלים על ידי העמותה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חלק נוסף בדוח נוגע לאובדנות, ולפיו 5% מבני הנוער והצעירים המקבלים סיוע מ"עלם", 910 במספר, פגעו בעצמם או ניסו להתאבד. 558 מהם פגעו בעצמו באמצעות חתכים, כוויות ופציעות של חלקי הגוף, ו-379 מבני הנוער שפנו לעמותה הביעו ביטויים לדיכאון ולחרדה. על פי הדוח, פגיעות עצמיות ונטיות אובדניות שכיחות יותר בקרב נערות. כמו כן, באתר האינטרנט של "עלם" לתמיכה נפשית וסיוע נרשמו 9,000 כניסות, ומתוכן התקיימו 1,860 התערבויות טיפוליות.

מקרב 3,811 בני הנוער ש"עלם" פוגשת וחיים מחוץ לבית, 909 לנים ברחוב או בגנים ציבוריים. 231 נוספים לנים במקום שמוגדר מסוכן, כגון בית פוגע או אצל אדם זר תמורת שירותי מין. 1,570 בני נוער שוהים במסגרות חוץ-ביתיות של שירותי הרווחה, כמו פנימיות, משפחות אמנה או מעונות חסות הנוער, ו-1,101 גרים במקום לא קבוע.

נאוה ברק, נשיאת "עלם", מסרה היום כי העמותה "נמצאת בחזית המאבק למען טיפול בצעירים וצעירות חסרי בית, אותו אנו מובילים יד ביד עם צעירים המקבלים מאיתנו סיוע ומגיעים באופן קבוע לדיונים בוועדת המשנה לטיפול בצעירים חסרי בית בכנסת, על מנת להשמיע את קולם". היא הוסיפה כי בימים אלה, פועלת העמותה באמצעות פרויקט מימון המונים להקמת מקלט חדש לצעירות מחוסרות דיור בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully