וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה זועמת על הסנקציות: "ארה"ב טועה, היא לא מוגנת"

בפיונגיאנג גינו את העיצומים שהטילה מועצת הביטחון, והבטיחו להגיב: "לא נישא וניתן על תכנית הגרעין כל עוד ארה"ב מאיימת עלינו". שרי החוץ של הקוריאות נועדו בשולי פסגה אזורית במנילה, אך היוזמה של סיאול לפתוח בדיאלוג נדחתה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

קוריאה הצפונית גינתה היום (שני) את הסנקציות החדשות שהטילה עליה מועצת הביטחון של האו"ם, ואמרה כי "ארצות הברית טועה כשהיא סבורה שהיא מוגנת". היא הבטיחה "לנקוט את הפעולה הנכונה" בעקבות זאת. בהצהרה של המשטר הודגשה שוב העמדה כי קוריאה הצפונית "לעולם לא תישא ותתן על תכנית הגרעין שלה כל עוד ארצות הברית מאיימת" עליה.

הלילה דחתה קוריאה הצפונית את הצעתה של קוריאה הדרומית לשיפור היחסים בין המדינות, בטענה כי היא "נעדרת כנות". זאת לאחר שיחה קצרה ולא רשמית בין שרי החוץ של המדינות - רי יונג-הו הצפון קוריאני וקאנג קיונג-ווה, עמיתתו מהדרום, שהתקיימה בשולי פסגה אזורית במנילה, הפיליפינים.

המשבר צפוי להיות הנושא המרכזי בפסגת הפורום האזורי של מדינות דרום מזרח אסיה, שבו ישתתפו שרי חוץ מ-27 מדינות שונות, כולל של ארצות הברית, סין, רוסיה, יפן, ושתי הקוריאות.

לקריאה נוספת בנושא
סין לקוריאה הצפונית: "עליכם להפסיק עם הניסויים הגרעיניים"
בתמיכת סין ורוסיה: סנקציות חדשות על צפון קוריאה בשל השיגורים

מנהיג צפון קוריאה קינג ג'ונג און מחויך, לאחר עוד  שיגור טיל  בין-יבשתי שהוגדר כמוצלח. רויטרס
דוחה את הצעות הפיוס. מנהיג קוריאה הצפונית קים/רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה כי שוחח עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין והביע בפניו שביעות רצון מאישור הסנקציות החדשות. בהודעת הבית הלבן נמסר כי "שני המנהיגים חזרו על מחויבותם ליישם במלואן את כל החלטות האו"ם בנושא קוריאה הצפונית, וקראו לקהילה הבינלאומית לפעול כך גם כן".

בהודעת לשכתו של מון נמסר עוד כי הנשיא התחייב להפעיל לחץ מרבי על הצפון, ביישום הסנקציות החדשות. עוד אמר מון כי יש צורך להראות לפיוגניאנג שהדלת לשולחן המשא ומתן נותרה פתוחה, אם זו תוותר על תכנית הגרעין שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully