וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתמיכת סין ורוסיה: סנקציות חדשות על צפון קוריאה בשל השיגורים

5.8.2017 / 22:10

מועצת הביטחון אישרה פה אחד הצעה של ארה"ב, שאמורה לפגוע משמעותית בענפי הייצוא של המדינה המבודדת ולהביא להפסדים של שלושה מיליארד דולר בשנה. זאת בעקבות שני שיגורי הטילים הבין-יבשתיים בחודש שעבר

צילום: יוטיוב, עריכה: ניב מעוז

מועצת הביטחון של האו"ם הטילה היום (שבת) סנקציות חדשות על קוריאה הצפונית בעקבות שני הניסויים האחרונים שביצעה בטילים בין-יבשתיים. בעיצומים, שיביאו לקיצוץ של כשלושה מיליארד דולר מהכנסותיה של פיונגיאנג, תמכו גם סין ורוסיה, המחזיקות בזכות וטו והיו מסויגות יותר בנושא בשל קרבתן היחסית לקוריאה הצפונית.

הסנקציות, שהועלה בהצעת החלטה של ארצות הברית, אוסרות על ייצוא פחם, ברזל, עופרת ומאכלי ים, וכן מכניסות תשעה אזרחים צפון קוריאנים וארבעה גופים לרשימה השחורה של האו"ם, בהם בנק סחר החוץ העיקרי של פיונגיאנג. נכסיהם של הגורמים שהוכנסו לרשימה יוחרמו וכן הוטל עליהם איסור לצאת מגבולות ארצם.

לקריאה נוספת על המשבר
נשיא הפיליפינים על שליט צפון קוריאה: "שמן טיפש ובן זונה"
שר החוץ של ארה"ב: "לא מחפשים להפיל את המשטר בצפון קוריאה"

ND ארה"ב עברה משלב האיומים לשלב המעשים נגד קוריאה הצפונית. רויטרס
שיתוף פעולה של הקהילה הבינלאומית. השיגור האחרון של קוריאה הצפונית/רויטרס

בחודש שעבר ערכה קוריאה הצפונית שני שיגורים בטילים בליסטיים בין-יבשתיים, לראשונה אי-פעם. לפי ההערכות, הטילים הללו מסוגלים לפגוע בחלקים שונים בארצות הברית, אם כי בצבא ארצות הברית הבהירו כי יש ביכולתם להתמודד עם האיום.

שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, אמרה לאחר הטלת הסנקציות כי "האיום מצד קוריאה הצפונית גדל במהירות מסוכנת, אסור לנו לחשוב שפתרנו את המשבר". לדבריה, "נדרשות פעולות נוספות".

שגריר סין באו"ם ליו ג'יאי קרא לעצור את פריסת מערכת ההגנה מטילים THAAD שהוצבה בקוריאה הדרומית. לדבריו, "המערכת אינה פתרון למשבר הגרעיני ולשיגורי הטילים מקוריאה הצפונית". הוא אף קרא לפיונגיאנג להימנע מצעדים נוספים שיחמירו את המתיחות.

בשבועות האחרונים ביקר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ את סין ואת נשיאה שי ג'ינפינג, כשאמר שבייג'ינג לא עושה די כדי ללחוץ על בעלת בריתה הסוררת. בוושינגטון העלו אפשרות של הפעלת לחץ כלכלי על בייג'ינג כדי שזו תפעל בנושא, ובסופם של דיונים שנמשכו בין הצדדים בחודש האחרון, הועלתה הצעת ההחלטה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully