וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הפיליפינים על שליט צפון קוריאה: "שמן טיפש ובן זונה"

3.8.2017 / 16:00

דוטרטה בעל הפה משולח הרסן תקף את קים ברקע המשך פיתוח תכנית הגרעין שלו. "הוא משחק בצעצועים מסוכנים, אם הוא יעשה טעות, נהפוך לשממה צחיחה", הזהיר. בעבר אמר כי הוא משוגע שרוצה להשמיד את העולם

צילום: רויטרס, עריכה: אריאל תמרין

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה תקף אתמול (רביעי) את שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, וכינה אותו "טיפש", "שמן" ו"בן זונה". זאת כמה ימים לפני שתיפתח במנילה פסגה בינלאומית שצפויה לדון גם בתכנית הגרעין של פיונגיאנג. דוטרטה אמר כי קים "משחק עם צעצועים מסוכנים", לפני הפגישה הנדירה בשבוע הבא, שבה ישתתפו כל שרי החוץ של המדינות המעורבות במשבר בחצי האי הקוריאני.

"הפרצוף השמן הזה, שנראה נחמד, הבן זונה הזה. אם הוא יעשה את טעות, המזרח הרחוק יהפוך לשממה צחיחה. צריך לעצור את המלחמה הגרעינית הזאת", אמר בנאום שנשא בפני פקידי מס. "עימות מוגבל וזה יגיע עד לכאן, אני אומר לכם, זה ירוקן את האדמה, את המשאבים ואני לא יודע מה יקרה לנו", הזהיר.

לקריאה נוספת על המשבר עם קוריאה
החל מהחודש הבא: ארה"ב תאסור על נסיעת אזרחיה לקוריאה הצפונית
שר החוץ של ארה"ב: "לא מחפשים להפיל את המשטר בצפון קוריאה"

קים גונג און , מנהיג קוריאה הצפונית ורודריגו דוטרטה  נשיא הפיליפינים אוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
לא בוחלים במילים. קים ודוטרטה/רויטרס, רויטרס

השנה, דוטרטה הוא יו"ר איחוד מדינות מזרח אסיה, וביום שני, שר החוץ שלו יארח את הפורום האזורי, שכולל 27 מדינות, בהן ארצות הברית, רוסיה, סין, יפן, קוריאה הדרומית, הודו ואוסטרליה.

זאת לא הפעם הראשונה שבה נשיא הפיליפינים מבקר את מנהיג קוריאה הצפונית בשל שאיפותיו הגרעיניות. באפריל, הוא תהה אם הוא שפוי וקרא לארצות הברית להפגין איפוק ולא לבלוע את הפיתיון של המנהיג "שרוצה להביא לסוף העולם".

ביום שלישי אמר שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון כי בשלב מסוים הוא רוצה לפתוח במשא ומתן עם קוריאה הצפונית. הוא הדגיש כי ארצות הברית היא לא האויבת שלה וכי היא אינה מעוניינת בהפלת משטרו של קים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully