וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מהחודש הבא: ארה"ב תאסור על נסיעת אזרחיה לקוריאה הצפונית

3.8.2017 / 1:05

ברקע פרשת מותו של אוטו וורמבייר ששוחרר מהכלא ביוני כשהוא בתרדמת אזרחים אמריקנים לא יוכלו לנסוע למדינה המבודדת. עיתונאים ועובדי סיוע יוכלו לקבל אישור מיוחד

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יוסי אלטר

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה הלילה (חמישי) כי החל מ-1 בספטמבר ייאסר על אזרחי ארצות הברית לנסוע לקוריאה הצפונית. עוד נמסר כי על אזרחים אמריקנים השוהים במדינה לעזוב אותה עד לתחילת החודש הבא. מי שיבקשו לנסוע למדינה המבודדת יזדקקו להוציא אישור מיוחד שיוענק במקרים מצומצים בלבד.

בין היתר יוכלו עיתונאים ואנשי ארגוני סיוע הומניטרי להגיש בקשה להיתר הנסיעה המיוחד. כניסתו לתוקף של האיסור תהפוך את קוריאה הצפונית למדינה היחידה שאזרחים אמריקנים אינם רשאים לבקר בה. נכון להיום ידוע על שני אזרחי ארצות הברית ממוצא קוריאני המוחזקים בקוריאה הצפונית. בסוף השבוע אישר טראמפ הטלת סנקציות חדשות על המדינה, שבשנה האחרונה הגבירה את קצב ניסויי הטילים של צבאה.

עוד בוואלה! NEWS בעולם:
רוסיה בתגובה לסנקציות שאישר טראמפ: "הכרזה על מלחמת סחר כוללת"
סערה בניו זילנד: מנהיגת האופוזיציה החדשה נשאלה אם היא מתכננת ללדת
עוקפים את הסגר הימי: נתיב ההברחה החדש של איראן לחות'ים בתימן

אוטו וורמבייר, סטודנט אמריקני, מובל למעצר בקוריאה הצפונית, מרץ 2016. רויטרס
וורמבייר מובל בידי חיילים קוריאנים לאחר ששוחרר, ביוני/רויטרס

לפני כשבועיים הודיעו שתי סוכנויות נסיעות בפיונגיאנג כי וושינגטון צפויה להוציא איסור בתקופה הקרובה. אחת משתי הסוכנויות, "יאנג פיוניר", היא זו שעמה הגיע למדינה בעבר אוטו וורמבייר סטודנט אמריקני ששוחרר ביוני מהכלא והועבר לארצות הברית, כשהוא שרוי בתרדמת ובהמשך נקבע מותו.

וורמבייר נכלא בינואר בשנה שעברה לאחר שהורשע בגניבת שלט תעמולה. הרשויות בקוריאה הצפונית טענו כי הוא לקה בזיהום במהלך מאסרו כתוצאה ממחלה ושקע בתרדמת. מותו נקבע בבית חולים באוהיו כשבוע לאחר שהוחזר לארצו.

עוד באותו נושא

"השלים את המסע הביתה": הסוף הטראגי של הסטודנט ששב מצפון קוריאה

לכתבה המלאה

לאחר הודעת סוכנויות הנסיעות בחודש שעבר דווח בסוכנות הידיעות "אי-פי" כי שר החוץ האמריקני רקס טילרסון "נחוש ליישם הגבלת נסיעה גיאוגרפית" לקוריאה הצפונית, בעקבות מותו של וורמבייר. שלשום העביר טילרסון מסר מפויס אל פיונגיאנג ואמר כי וושינגטון אינה מחפשת להפיל את שלטונו של קים ג'ונג און. ברקע המתיחות בין המדינות סביב ניסויי הטילים שעורך בשנה האחרונה משטר קים אמר טילרסון כי "אנחנו לא האויב שלכם, אנחנו לא מאיימים עליכם, אבל אתם מהווים איום בלתי-מתקבל עבורנו, ועלינו להגיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully