וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בניו זילנד: מנהיגת האופוזיציה החדשה נשאלה אם היא מתכננת ללדת

ג'סינדה אנדרן בת ה-37 היא האישה הצעירה ביותר שמובילה את הלייבור במדינה. היא נשאלה בידי מגישים שונים על תכניותיה. "זה לא מקובל בשנת 2017", זעמה על מגיש שאמר לה כי הציבור צריך לדעת אם היא מתכננת לצאת לחופשת לידה במקרה שתהיה ראש ממשלה

ג'סינדה אנדרן, מנהיגת האופוזיציה של ניו זילנד, אוגוסט 2017. AP
זכתה לגיבוי מצד ראש הממשלה. מנהיגת הלייבור בניו זילנד/AP

מנהיגת האופוזיציה בניו זילנד תקפה היום (רביעי) את מנחי הטלוויזיה ששאלו אותה אם היא הרגישה שהייתה צריכה לוותר על ילדים כדי להמשיך בקריירה שלה. ג'סינדה אנדרן, בת 37, נבחרה אתמול להנהיג את הלייבור במקומו של אנדרו ליטל, שהתפטר מתפקידו, ובריאיונות שהעניקה היא נשאלה לגבי רצונה להיות אימא.

היא האדם הצעיר ביותר שמנהיג את המפלגה והאישה השנייה לעשות זאת, ובספטמבר היא תנהיג את הלייבור בבחירות מול ההנהגה השמרנית. אנדרן זכתה לגיבוי מצד ראש הממשלה ביל אינגליש, שאמר כי על אף שחדירה מסוימת לפרטיות היא דבר מקובל בפוליטיקה, תכניותיה העתידיות של מנהיגת הלייבור "הן העסק הפרטי שלה".

עוד ידיעות מהעולם
למרות התנגדותו: טראמפ אישר את הסנקציות החדשות על רוסיה
המתים הסודיים של פוטין: החיילים הרוסים שנהרגים בחשאי בסוריה

במהלך התכנית הראשונה שהשתתפה, נשאלה בנושא על ידי המגיש ג'סי מאליגן. "אין לי בעיה עם השאלה הזאת מאחר שהייתה פתוחה לדון בדילמה שנשים רבות נתקלו בה", אמרה. "מבחינתי, העמדה שלי היא שאין הבדל עם נשים שעובדות בשלוש משרות לבין אלו שעשויות להיות בעמדה עם אחריות רבה".

עם זאת, כנשאלה שוב בנושא בריאיון אחר, על ידי מגיש שאמר כי לאזרחי ניו זילנד יש זכות לדעת אם מי שמועמד לראשות הממשלה עשוי לקחת חופשת לידה – מנהיגת הלייבור זעמה. היא השיבה כי לנשים יש זכות שלא לספר למעסיקיהן על תכניותיהן לגבי הבאת ילדים לעולם. "זה לחלוטין לא מקובל שב-2017 נשים יידרשו לענות על שאלות כאלו במקום עבודתן. זה לא מקובל, זה לא מקובל", היא אמרה בעוד מצביעה לעבר המגיש.

רבים זעמו על השאלות החוזרות ונשנות כלפי ארדרן, ואמרו כי נדיר ששאלות דומות מופנות כלפי פוליטיקאים גברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully