וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התנגדותו: טראמפ אישר את הסנקציות החדשות על רוסיה

נשיא ארה"ב חתם על החקיקה שזכתה ברוב גורף בקונגרס, ותקשה עליו להסיר את העיצומים, בתגובה להתערבות רוסיה בבחירות. ואולם, הוא אמר כי "בחוק יש פגמים" וכי הוא פוגע בסמכות שלו. רוסיה השתלטה על נכסים של השגרירות האמריקנית, כחלק מתגובתה

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם היום (רביעי) על חבילת הסנקציות החדשה שהטיל הקונגרס על רוסיה, על אף שביקר את המהלך, שאותו כינה "פגום" וכזה שפוגע בסמכות שלו בשל המגבלות שהוטלו עליו להסיר את העיצומים. טראמפ רוצה לשקם את היחסים עם הנשיא ולדימיר פוטין ומסרב לקבל את מסקנות סוכנויות המודיעין שבקרמלין פעלו כדי לסייע לו להיבחר.

דובר הקרמלין אמר כי חתימתו של טראמפ על הסנקציות אינן משנות "בפועל" דבר, אחרי שמוסקבה כבר נקטה צעדי תגובה ביום שישי האחרון. מוסקבה הודיעה על צמצום צוות השגרירות האמריקנית במוסקבה ב-755 איש והשתלטה היום על שני נכסים של השגרירות במוסקבה.

טראמפ קרא לקונגרס שלא להשתמש במהלך כדי לפגוע במאמציה של ארצות הברית לפתור את המשבר באוקראינה יחד עם בעלות בריתה באירופה. "בעוד שאני תומך בצעדי ענישה קשוחים כדי להתריע את איראן, קוריאה הצפונית ורוסיה מפעולות תוקפניות, החקיקה הזו סובלת מפגמים משמעותיים", מסר הנשיא בהצהרה. "בחיפזונו להעביר את החקיקה, הקונגרס הכניס כמה סעיפים בלתי-חוקתיים". טראמפ הדגיש כי למרות זאת, "הוא חתם על החוק למען האחדות הלאומית".

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ ופוטין נועדו לראשונה: "רוסיה הכחישה התערבות בבחירות"
פוטין על פגישתו עם טראמפ: "אדם שונה ממה שרואים בטלוויזיה"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפתח פגישתם בוועידת G20 בגרמניה. 7 ביולי 2017. AP
מקל בחידוש היחסים. פוטין טראמפ/AP

המהלך אושר בבית הנבחרים ובסנאט בשבוע שעבר, וזכה לתמיכה גורפת מצד המחוקקים שביקשו להעניש את מוסקבה על התערבותה בבחירות. הסנקציות מענישות את רוסיה גם על פעילותה באוקראינה ובסוריה, וכן על הפרת זכויות אדם ומכירת כלי נשק.

החקיקה, הכוללת גם עיצומים על איראן ועל קוריאה הצפונית, מגבילה את יכולתו של הנשיא לבטל את אותם עיצומים מבלי להתייעץ עם הקונגרס. טראמפ יכול היה להטיל וטו, אולם לקונגרס היה די קולות כדי לעקוף אותו בקלות. בנוסף לכך, חסימת הסנקציות מצד טראמפ הייתה עלולה להתפרש בצורה בעייתית בעת שבה החקירה סביב קשרי מקורביו לקרמלין הולכת ומתהדקת.

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס, שביקר בימים האחרונים בשכנותיה של רוסיה, הבהיר כי הסרת הסנקציות תתאפשר רק אם מוסקבה תחדל מלתמוך במשטרים סוררים, כמו אלו בדמשק ובפיונגיאנג. פנס אמר בריאיון לפוקס ניוז כי הנשיא חש שהסנקציות מאוזנות, על אף שהן פוגעות בסמכותו במדיניות החוץ.

למרות דבריו של פנס, שאמר אתמול כי טראמפ והקונגרס מאוחדים בסוגייה, בממשל חלוקים לגבי התועלת שבסצנקציות החדשות. שר החוץ רקס טילרסון אמר אתמול כי הוא וטראמפ סבורים כי העיצומים לא יסייעו לממשל מול רוסיה.

(עדכון ראשון: 17:34)

עוד באותו נושא

הקונגרס כבל את ידיו: טראמפ נאלץ להעניש את פוטין בניגוד לרצונו

לכתבה המלאה
סגן נשיא ארה"ב פנס בנאום בפני חיילים אמריקנים בבסיס ליד טבליסי, גיאורגיה, 1 באוגוסט 2017. רויטרס
מחלוקות בממשל. פנס בגיאורגיה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully