וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ של ארה"ב: "לא מחפשים להפיל את המשטר בצפון קוריאה"

טילרסון העביר מסר מפויס לפיונגיאנג, ברקע המתיחות הגוברת עם וושינגטון לאחר הניסוי האחרון שביצעה. "אנחנו לא האויב שלכם, אבל אנחנו חייבים להגיב", אמר בעקבות הניסוי האחרון

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יוסי אלטר

שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון אמר אמש (שלישי) כי ארצות הברית לא מחפשת להפיל את המשטר בקוריאה הצפונית, אך הזהיר את קים ג'ונג און שעליו לעצור את תכנית הגרעין שלו. בתדרוך עם כתבים על המתיחות בין וושינגטון לפיונגיאנג, אמר כי משא ומתן בין המדינות יתאפשר רק אם קוריאה הצפונית תהיה מוכנה להתפרק מנשקה הגרעיני.

עם זאת, הוא ניסה להבטיח למדינה המבודדת שהיא אינה זקוקה לארסנל גרעיני כדי להגן על עצמה מפני מתקפה של ארצות הברית. "אנחנו לא פועלים להפלת המשטר, אנחנו לא פועלים כדי לאחד את חצי האי", אמר טילרסון. "אנחנו לא האויב שלכם, אנחנו לא מאיימים עליכם, אבל אתם מהווים איום בלתי-מתקבל עבורנו, ועלינו להגיב".

מנהיג צפון קוריאה קינג ג'ונג און מחויך, לאחר עוד  שיגור טיל  בין-יבשתי שהוגדר כמוצלח. רויטרס
ארה"ב לא מחפשת להפיל את משטרו. מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און/רויטרס

בניגוד לנשיא דונלד טראמפ, שזעם על כך שסין לטענתו לא עושה מספיק כדי לעצור את שכנתה הסוררת, אמר שר החוץ שלו: "אנחנו לא מאשימים את הסינים במצב בקוריאה הצפונית". עם זאת, הבהיר, "אנחנו סבורים שלסין יש יחסים מיוחדים עמה והיא יכולה להשפיע עליה בדרך שאף אחד לא יכול".

בחודשים האחרונים החריפה המתיחות בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית, ודבריו של טילרסון מגיעים אחרי השיגור שביצעה פיונגיאנג בטיל בליסטי בין-יבשתי בחודש שעבר, השני באותו חודש, ובכלל אי-פעם. בתחילת השבוע אמר טראמפ כי "אנחנו נטפל בקוריאה הצפונית", ברקע ההערכות כי קים מסוגל לפגוע ברוב חלקיה של ארצות הברית.


(עדכון ראשון: 23:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully