וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו אסרה שימוש בעשרות אפליקציות סיניות בצל המשבר בגבול

30.6.2020 / 10:24

בצעד התקיף ביותר עד כה של ניו דלהי נגד בייג'ינג, הוחלט לאסור את השימוש ב-59 אפליקציות, בהן טיקטוק: "פוגעות בריבונות של הודו". אחרי התקרית בגבול, שבה נהרגו 20 חיילים, התגברו הרגשות האנטי-סיניים במדינה

בווידאו: סין מוחה נגד חוק האויגורים שעבר בקונגרס האמריקני/צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

הודו אסרה אתמול (שני) על השימוש ב-59 אפליקציות, רובן סיניות, בצעד התקיף ביותר נגד בייג'ינג במרחב המקוון מאז העימות בין המעצמות בתחילת החודש. בהודעה של משרד הטכנולוגיה של הודו נאמר כי האפליקציות, בהן וויצ'ט וטיקטוק, "פוגעות בריבונות וביושרה של הודו, בביטחונה של הודו ובסדר הציבורי". בעקבות ההוראה, גוגל ואפל יצטרכו להסיר את האפליקציות האלו מהחנויות המקוונות שלהן.

האיסור צפוי להוות מכשול משמעותי עבור חברות סיניות הפועלות בהודו, שהשקיעו כספים רבים על אחד משני שווקי שוק האינטרנט הגדולים ביותר בעולם. חברת טכנולוגיית האינטרנט ByteDance, שבסיסה בסין, תכננה להשקיע מיליארד דולר בהודו, לפתוח מרכז מידע מקומי ולאחרונה הגבירה את קצב גיוס העובדים במדינה.

על פי הנתונים, יותר משליש מהורדות אפליקציית הטיקטוק, המשמשת לשיתוף סרטונים, מקורן בהודו - כ-611 מיליון הורדות. אפליקציה מובילה נוספת שנכללה באיסור היא וויצ'ט של חברת טנסנט הסינית, שהורדה יותר ממאה מיליון פעמים בהודו.

גוגל אמרה כי היא עדיין ממתינה להוראות הממשלה, בעוד שאפל טרם הגיבה.

הלוויה של חייל מצבא הודו שנהרג בעימות עם סין, 18 ביוני 2020. רויטרס
הלוויית אחד החיילים שנהרגו בעימות בגבול, החודש/רויטרס

"זאת התגובה המהירה והתקיפה ביותר שהממשלה הייתה יכולה לעשות כדי להפעיל לחץ כלכלי על חברות סיניות", הסביר סנטוש פאי, מחברת היעוץ המשפטי ההודית "לינק ליגל", המייעצת לכמה חברות סיניות.

התחושה האנטי-סינית מבעבעת לאורך זמן רב בהודו, שמאשימה את שכנתה בהצפת המדינה במוצרים זולים, אולם העימות הפיזי בגבול - שבו נהרגו 20 חיילים הודים - החריף את המצב עם קריאות לחרם על מוצרים סיניים. מאז השבוע שעבר, עובדי מכס בנמלים בהודו לא משחררים מכולות עם מוצרים מסין, כולל כאלו של אפל ודל.

  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully