וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטרופיזיקאי בכיר טוען שנפגוש בחייזרים אינטליגנטיים - עוד בתקופת חיינו

28.8.2020 / 0:02

ד"ר גריק איזריאליאן מאמין שכבר בעוד עשור נזכה לתגלית ש"תרעיד את האנושות" אודות קיומם של חיים תבוניים על מאדים ומעבר לכך - נזכה לפגוש בחייזרים עוד בתקופת חיינו. מפקפקים בו? הרזומה שלו אולי יגרום לכם לסמוך עליו יותר

הטריילר לסרט "היום השלישי: התחדשות"/FOXMOVIES

על כל הטירוף של שנת 2020 הארורה, נראה שקצת התעלמנו מאחת המשימות היותר מסקרנות של נאס"א - "מארס 2020". ביולי האחרון נאס"א שיגרה לחלל את הפרסוורנס, רובר שנועד לחקור את פני השטח של מאדים בחיפוש אחר תנאים ראויים לחיים כיום ובעבר הרחוק וסימני חיים מיקרוביאלים בעבר. ד"ר גריק איזריאליאן, אסטרופיזיקאי שעוסק בתחום מזה עשרות שנים ופרסם יותר מ-500 מאמרים מדעיים על חורים שחורים, כוכבי נויטרונים וכדומה, טוען שהרובר, שיינחת בפברואר 2021 על מאדים, יביא איתו עדויות לחיים אינטליגנטיים. מעבר לכך, הוא טוען שהגילויים החדשים "יטלטלו את האנושות כולה" ושעוד בתקופת חיינו נזכה לפגוש בחייזרים תבוניים.

ד"ר איזריאליאן בן ה-57 סיפר לסאן הבריטי: "אני מאמין שנמצא חיים אינטליגנטיים במהלך חיינו. לפחות נמצא סימנים ברורים (עדויות לחיים) שהגיעו מחיים אינטליגנטיים. זה מסוג הגילויים שיטלטלו את האנושות". הוא הוסיף: "זה יהיה די מעניין עבור המדע, אבל אני חושב שזה יגרום לנו להבין ש'החיים הם דבר כל כך מדהים שכדאי שנתחיל לדאוג לנזק שאנחנו עושים לכוכב הלכת שלנו'".

ד"ר גריק איזריאליאן. HANDOUT, אתר רשמי
ד"ר גריק איזריאליאן/אתר רשמי, HANDOUT

אם רכב החלל שעלותו 2.1 מיליארד דולר לא יביא איתו את התוצאות המתבקשות, נאס"א הודיעה כבר שהיא מתכננת לשלוח בני אדם למאדים בעוד כעשור ולהביא דגימות לבדיקה בכדור הארץ. ד"ר איזריאליאן מאמין שאם לא עכשיו, אז בעוד כעשור נצליח למצוא סימני חיים. ד"ר בארי דיגרגוריו, חוקר ממרכז האסטרוביולוגיה של אוניברסיטת בקינגהאם, הביע דאגה שהדגימות שיובאו למחקר בארץ יכילו פתוגנים קטלניים העלולים להצית מגיפות עתידיות.

הוא אמר לדיילי סטאר און-ליין: "פני השטח של מאדים כיום קפואים, מיובשים ומחמצנים קשות, כך שלא סביר שהחיים כפי שאנו מכירים אותם עשויים להתקיים שם. המדיניות הנוכחית היא לטפל בכל דגימות המאדים שיוחזרו לכדור הארץ בזהירות המירבית". הוא הוסיף: "חשוב לציין כי נאס"א החזירה בבטחה אבק שביט, חלקיקי רוח סולארית וכן גם סלעים ורגולית מהירח. חוץ מזה, יש לנו כבר חתיכות של מאדים כאן על פני כדור הארץ, כמטאוריטים. אלו לא היוו שום סיכון בריאותי ידוע לאנושות או לביוספרה של כדור הארץ. נאס"א וסוכנות החלל האירופית עובדים עם מומחים בינלאומיים מהתעשייה, האקדמיה וסוכנויות ממשלתיות כדי לתכנן ולבדוק שילובים של שליטה, סטריליזציה והשבתה מולקולרית כדי לעמוד בסטנדרטים מחמירים למניעת פגיעה בסביבת כדור הארץ עקב הביולוגיה החוץ-ארצית".

פרסוורנס, הרובר של נאס"א. NASA, אתר רשמי
פרסוורנס, הרובר של נאס"א/אתר רשמי, NASA

מדענים מהשורה הראשונה מאמינים שמאדים היה ביתם של מיקרובים זעירים לפני מיליארדי שנים. יש הסבורים שהכוכב האדום עשוי לארח חיים כיום. לפרסוורנס יש סיכוי למצוא עדויות לחייזרים - אם כי הם אינם גבוהים. ד"ר איזריאליאן הוסיף: "לפרסוורנס יש סיכוי של 10 אחוזים למציאת מיקרובים במאדים. הסיכוי אולי לא גדול, אבל למעשה מדובר בסיכוי לא רע. אם יתגלו סימני חיים על הכוכב, האנושות תהיה צעד אחד קרוב יותר להתיישבות על הכוכב האדום".

מספר מומחים, כמו גם המיליארדר אלון מאסק, מאמינים שנוכל להפוך את מאדים למקום ראוי למגורים על ידי שינוי האטמוספרה שלו. יש המציעים לשחרר גזים בכוכב הלכת המאובק כדי ליצור אפקט חממה, בעוד שאחרים - כולל מאסק - מציעים לתקוף בנשק גרעיני את הכוכב כחלק מתהליך המכונה "טרור-פורמינג" בו תיווצר במאדים אטמוספירה. בעוד שרעיון הבונקרים זכה לביקורת קשה, ד"ר איזריאליאן חושב שהאנושות תעשה בו שימוש כשההתחממות הגלובלית תהפוך את כדור הארץ שלנו לבלתי ניתן למחייה. "אני חושב שבבוא היום לאנשים לא יהיה אכפת, מהיכרות עם האנושות," הוא אמר לסאן, "ברגע שיהיה פה קשה מדי, כבר יהיה לנו שם סניף של בורגר קינג".

רק נקווה שהמפגש איתם יהיה נחמד יותר מזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully