וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הקואליציוני: ההצעה החדשה של השר כץ לכחול לבן לאישור התקציב

10.8.2020 / 21:42

שר האוצר הציג לשרי כחול לבן פתרון לפיו יאושר תקציב חד-שנתי בממשלה ובקריאה ראשונה בכנסת. במקביל, יקודם החוק של האוזר לדחיית אישור התקציב לחודש נובמבר בשלוש קריאות. "כך יהיה אפשר להתחיל להניע את הגלגל ולקדם את התקציב". המחלוקת בין גנץ לנתניהו - תוכרע בהמשך

בווידאו: עימות בין גנץ לנתניהו על התקציב/צילום: ערוץ הכנסת

שר האוצר ישראל כץ מהליכוד, שוחח הערב (שני) עם השרים גבי אשכנזי ואבי ניסנקורן מכחול לבן, והציע להם פתרון חדש למשבר התקציב בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראש הממשלה החליפי בני גנץ. לפי ההצעה, שפרטיה הגיעו לידי וואלה! NEWS, תקציב חד-שנתי יאושר בממשלה ובקריאה ראשונה בכנסת, ובמקביל יקודם החוק של ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) לדחיית אישור התקציב לחודש נובמבר בשלוש קריאות.

כץ הסביר בשיחות עם השניים כי כך יהיה אפשר להתחיל "להניע את הגלגל, לקדם תקציב ולהתחיל עליו את הדיונים", כלשונו. ההחלטה הסופית אם יקודם תקציב חד-שנתי או דו-שנתי תתקבל לפני אישור התקציב בקריאה שנייה ושלישית, בהתאם לסיכום מאוחר יותר בין נתניהו לגנץ.

כץ ואשכנזי משוחחים ביציאה ממשכן הכנסת, 10 באוגוסט 2020. אין, עיבוד תמונה
כץ ואשכנזי משוחחים ביציאה ממשכן הכנסת, הערב/עיבוד תמונה, אין

שבועיים בלבד נותרו עד למועד האחרון להעברת תקציב המדינה, ואם נתניהו וגנץ לא יגיעו להסכמה על התקציב - הכנסת צפויה להתפזר ללא ההצבעה לקראת סוף חודש אוגוסט.

לטענת נתניהו, צריך להעביר תקציב מוגבל לשנת 2020, ורק אחר כך להעביר תקציב לשנה הבאה. גנץ, לעומתו, מתנגד לדרישה לפצל את התקציבים לשניים, ודורש להעביר תקציב אחד לשארית השנה הנוכחית והשנה הבאה - כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני. לטענתו, העברת התקציב כפי שנקבעה בהסכם צפויה לייצב את הממשלה ולאפשר את המשך ניהול משבר הקורונה.

עוד בוואלה!

הח"כ שהתנגד, ומי חיפש נקמה: הישיבה הסוערת של כחול לבן על החוק נגד נתניהו

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון במליאת הכנסת, 5 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
מתעקש להעביר תקציב חד-שנתי באופן מידי. נתניהו/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

נתניהו הודיע אתמול כי הוא מוכן לתמוך בחוק דחיית התקציב של ח"כ האוזר בקריאה ראשונה, וגנץ בתגובה הציב לו בצהריים אולטימטום לפיו יש להעביר את החוק בשלוש קריאות בתוך יממה. גנץ בדבריו התכוון לחשוף שנתניהו לא באמת מתכוון למנוע בחירות, ואולם, נתניהו דחה את האולטימטום, חזר על דרישתו לקדם תקציב חד-שנתי, ואמר כי יש לעשות זאת באופן מידי.

"מי שאוהב את מדינת ישראל - לא לוקח אותה לבחירות בעת הזו", אמר גנץ בישיבת סיעת כחול לבן. הוא הדגיש את לוחות הזמנים בנוגע להעברת החלטת ממשלה עוד הערב, ובתוך מאה ימים לאשר את תקציב המדינה. "הסר את איום הבחירות מסדר היום הציבורי, ונאפשר לציבור במקום פאניקה - ודאות", אמר. "בתוך יממה נוכל להשלים את התהליך. הממשלה תאשר זאת עוד הערב, כנסת ישראל תעביר אותה בתוך 24 שעות, וכך בלי טריקים ושטיקים - תאושר ההצעה בקריאה שנייה ושלישית".

נתניהו מצדו, סירב להתחייב על דחייה. "אנחנו לא צריכים 24 שעות, אנחנו לא צריכים 24 דקות, יש לנו תקציב מוכן, מותאם לקורונה, בדיוק מה שצריכים אזרחי ישראל".

רה"מ החליפי ושר הביטחון, ח"כ בני גנץ במהלך הצהרה לתקשורת בפתח כינוס וועדת חוץ וביטוחון 10 באוגוסט 2020. דוברות הכניסת, עדינה ולמן, אתר רשמי
קרא לנתניהו להעביר את החוק של האוזר בתוך 24 שעות. גנץ/אתר רשמי, דוברות הכניסת, עדינה ולמן

הסיעה השותפה לקואליציה, יהדות התורה, קראה לקדם את נושא התקציב באופן מידי. "לעת הזו, הדבר הנכון למדינת ישראל הוא להניח לכל הפחות הצעת תקציב על שולחן הממשלה במיידית", נמסר היום בתום ישיבת הסיעה, בה התקיים דיון על הצעת החוק של ח"כ האוזר.

"הסבל שנגרם בהיעדר התקציב הוא בלתי מתקבל על הדעת", הוסיפו ביהודת התורה, והבהירו: "אם לא תונח הצעת תקציב על שולחן הממשלה באופן מידי - הסיעה תתכנס שוב להחליט על אופן הצבעתה ביום רביעי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully