וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: "צריך לאשר דחיית התקציב בתוך יממה"; נתניהו: "יש תקציב מוכן כבר עכשיו"

עודכן לאחרונה: 10.8.2020 / 16:53

יו"ר כחול לבן קרא לרה"מ לתמוך בהצעת החוק שהגיש האוזר לדחיית אישור התקציב עוד הערב "בלי שטיקים", בעקבות החשש שהוא לא מעוניין במניעת בחירות, אלא בהכשלת החוק שימנע מנאשם בפלילים הרכבת ממשלה. נתניהו השיב: "אנחנו לא צריכים אפילו 24 דקות - יש תקציב קורונה מוכן"

בווידאו: עימות בין גנץ לנתניהו על התקציב/צילום: ערוץ הכנסת

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ קרא היום (שני) לראש הממשלה בנימין נתניהו לתמוך עוד הערב בהצעת החוק של ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) לדחיית אישור תקציב המדינה, באופן שייתן זמן לממשלה לפתור את המשבר הקואליציוני. מנגד, נתניהו סירב להתחייב על דחייה, והשיב כי "יש תקציב קורונה מוכן כבר עכשיו".

עד כה, נתניהו אמר כי יסכים לקידום חוק דחיית התקציב רק בשלביו המוקדמים, ולכל היותר עד לקריאה ראשונה. בכחול לבן עלה חשש כי נתניהו לא באמת מעוניין למנוע בחירות, אלא רוצה למנוע מהם הצבעה בעד החוק של יש עתיד ביום רביעי, שיפסול נאשם בפלילים מהרכבת ממשלה. לכן, גנץ מבקש כעת מנתניהו לקדם את חוק דחיית הבחירות בתוך יממה בלבד. כמו כן, בכחול לבן הבהירו כי הם מתכוונים להחליט רק בהמשך השבוע אם לתמוך בהצעת החוק של יש עתיד.

יו"ר כחול לבן בני גנץ בפתח ישיבת הסיעה, 27 במאי 2019. ראובן קסטרו
"לאשר את הצעת החוק עוד היום, בלי טריקים ושטיקים". גנץ/ראובן קסטרו

"מי שאוהב את מדינת ישראל - לא לוקח אותה לבחירות בעת הזו", אמר גנץ בישיבת סיעת כחול לבן. הוא הדגיש את לוחות הזמנים בנוגע להעברת החלטת ממשלה עוד הערב, ובתוך מאה ימים לאשר את תקציב המדינה. "הסר את איום הבחירות מסדר היום הציבורי, ונאפשר לציבור במקום פאניקה - ודאות", אמר. "בתוך יממה נוכל להשלים את התהליך. הממשלה תאשר זאת עוד הערב, כנסת ישראל תעביר אותה בתוך 24 שעות, וכך בלי טריקים ושטיקים - תאושר ההצעה בקריאה שנייה ושלישית".

"אזרחי ישראל שבעים מתרגילים פוליטיים שהם ורק הם משלמים עליהם מחיר", הוסיף גנץ בישיבת הסיעה. "מדינת ישראל צריכה ודאות לשנה הבאה. כחול לבן לא שינתה דבר בעמדותיה מאז חתמה על הסכם הקואליציוני גם כשזה לא היה נוח לה.". יו"ר כחול לבן פנה לראש הממשלה ואמר: "נתניהו, לא מאוחר לתקן. בוא נאמר יחד - אין בחירות, יש יציבות, יש תקציב, ננהג בכבוד ביננו וננהג בכבוד כלפיי האזרחים".

עוד בוואלה!

משבר התקציב: ח"כ האוזר הגיש הצעת חוק לדחיית המועד האחרון להצבעה

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד, 26 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
"לא צריך 24 שעות וגם לא 24 דקות". נתניהו/ראובן קסטרו

נתניהו מצדו, סירב להתחייב על דחייה. "אנחנו לא צריכים 24 שעות, אנחנו לא צריכים 24 דקות, יש לנו תקציב מוכן, מותאם לקורונה, בדיוק מה שצריכים אזרחי ישראל". על דברי הגורמים בכחול לבן בנוגע לתמיכת בהצעת החוק של יש עתיד אמר: "אני לא מתרשם מכל החוקים הצפון קוראיינים שנועדו לדרוס את החלטת הבוחר".

יעקב ליצמן יחד עם משה גפני בדיון בוועדת הכספים בכנסת. 14 בנובמבר 2017. פלאש 90, פלאש 90
"אם לא תונח הצעת תקציב מיידית - נשקול את אופן הצבעתנו". ליצמן וגפני/פלאש 90, פלאש 90

ביהדות התורה קראו לקדם את נושא התקציב באופן מידי. "לעת הזו, הדבר הנכון למדינת ישראל הוא להניח לכל הפחות הצעת תקציב על שולחן הממשלה במיידית", נמסר בתום ישיבת הסיעה, בה התקיים דיון על הצעת החוק של ח"כ האוזר.

"הסבל שנגרם בהיעדר התקציב הוא בלתי מתקבל על הדעת", הוסיפו ביהודת התורה, והבהירו: "אם לא תונח הצעת תקציב על שולחן הממשלה באופן מידי - הסיעה תתכנס שוב להחליט על אופן הצבעתה ביום רביעי".

"פוליטיקה קטנה ועלובה"

יו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד-תל"ם, יאיר לפיד, מתח ביקורת על הצעת החוק של ח"כ האוזר. "הניסיון הזה אומר שהממשלה הגרועה ביותר בתולדות המדינה, תהיה אפילו גרועה יותר", אמר. "זה חוסר אחריות ברמות בלתי נתפסות".

לפיד טען כי אף שהתקציב נחוץ למתן ודאות כלכלית בשיאו של משבר הקורונה על שלל השלכותיו, הממשלה "החליטה שלא להחליט". לדבריו "עושים כאן פוליטיקה קטנה ועלובה על חשבון האזרחים. בורחים כאן מניהול המשבר, זו אנטי מנהיגות. מדינת ישראל צריכה תקציב".

יאיר לפיד במהלך ישיבת סיעת יש עתיד-תל״ם כנסת, ירושלים 15 ביוני 2020. אלעד גוטמן, אתר רשמי
"עושים כאן פוליטיקה קטנה ועלובה על חשבון האזרחים". יאיר לפיד/אתר רשמי, אלעד גוטמן

בדומה ללפיד, גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר כי לא יתמוך בהצעת החוק. "לממשלה הזו אין סיכוי להוציא את ישראל מהבוץ והמשבר הכלכלי", אמר. "כל מה שאנחנו רואים זה חוסר אמון ועוינות. זו ממשלת אלרגיות. כחול לבן אלרגית לליכוד, ולהיפך. בתנאים כאלה אי אפשר לשתף פעולה ואי אפשר להוציא אותה מהמשבר. נעשה הכל כדי שתקום ממשלה נכונה שתוכל להתמודד עם הקורונה והמשבר הכלכלי".

אביגדור ליברמן בדיון במליאת הכנסת, 5 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"לממשלה הזו אין סיכוי להוציא את ישראל מהבוץ". ליברמן/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

במרכז דברי הביקורת עומדת הצעת החוק שהגיש ח"כ האוזר שנועדה למנוע את פיזור הכנסת בסוף אוגוסט ולדחות את ההצבעה על התקציב. על פי החוק, על הכנסת לאשר את התקציב בתוך מאה ימים מיום הקמת הממשלה, והמועד האחרון הוא 25 באוגוסט.

במסגרת הצעת החוק, שתוגש כתיקון לחוק יסוד הכנסת, הזמן לאישור התקציב יורחב ל-200 ימים, שיפקעו ב-25 בנובמבר. אם גם עד מועד זה לא יאושר התקציב, הכנסת תפוזר ויתקיימו בחירות. הן נתניהו והן גנץ, הביעו תמיכה בהצעה לקריאה ראשונה.

יו"ר דרך ארץ, השר הנדל הסביר היום כי "חוסר יציבות פוליטית פוגע ביכולת לצאת מהמשבר, פוגע במקומות עבודה ופוגע בדירוג האשראי". הוא הוסיף כי "בחירות רביעיות הן זריעת הזרעים למלחמת אחים ושנאת חינם. אנחנו לא ניתן יד לממשלה צרה, לא נתנו בעבר, ולא ניתן בהווה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully