וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות דבריו נגד מפגינים: המשטרה תחקור את אברושמי בחשד להסתה

ההחלטה בנושא באה לאחר שרוצח אמיל גרינצוויג ב-1983 קרא בריאיון עמו ששודר ביום שישי לאלימות נגד המוחים מול מעון רה"מ בירושלים. "המפגינים - חיידקים שצריך להרחיק מהחברה", אמר. אתמול הוגשה תלונה במשטרה בדרישה לחקור אותו

שחרור יונה אברושמי/שלומי גבאי

המשטרה הודיעה היום (ראשון) כי תפתח בחקירה בחשד להסתה לאלימות נגד יונה אברושמי, רוצח פעיל שלום עכשיו אמיל גרינצוויג ב-1983, זאת בעקבות הדברים שאמר בריאיון ביום שישי ששודר בחדשות 12. ההחלטה לפתוח בחקירה התקבלה באישורו של המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים.

במסגרת הריאיון ששודר עמו, בצל גל המחאות סמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור, אברושמי כינה את המפגינים "חיידקים" וטען שצריך להרחיקם מהחברה. הוא אף רמז לפעול באלימות כלפי כלפיהם כשאמר "יש צעירים, שילכו לבלפור, הם יודעים מה צריך לעשות". הרוצח ששוחרר לאחר 27 שנים בכלא, הוסיף כי "אני שונא אותם גם היום, וגם הם שונאים אותי. הם אנשים רעים, עוכרי ישראל".

יונה אברושמי בכתבה של יגאל מוסקו באולפן שישי חדשות 12. חדשות 12, צילום מסך
חקירה בחשד להסתה. יונה אברושמי במהלך הראיון/צילום מסך, חדשות 12

בעקבות הדברים, יום לאחר שידור הריאיון, הגישה תנועת "קריים מיניסטר" תלונה במשטרה נגד אברושמי, בגין הסתה חמורה לרצח. בתנועה דרשו מהמשטרה לעצור את אברושמי באופן מיידי, לאחר שלטענת התנועה קרא לצעירים לרצוח את המפגינים. "אם הוא לא ייעצר והערב תהיה אלימות, דם המפגינים יהיה על ידה של המשטרה", אמרו.

ב"קריים מיניסטר" מסרו לאחר הגשת התלונה כי "הרוצח המתועב אברושמי התיר את דמם של אזרחים שמקיימים מחאה לגיטימית ולא אלימה נגד השלטון. אנו דורשים מהמשטרה לעצור אותו בבהילות ולהעביר מסר ברור של הרתעה ואפס סובלנות לצעירים שאותם עודד".

עוד בוואלה!

הרחובות תססו, הגינויים נלחשו והשופטים התחשבו. ישראל בדרך לרצח פוליטי נוסף?

לכתבה המלאה

"אברושמי מעריץ את נתניהו וניכר שאמירותיו החמורות של נתניהו בקעו מגרונו", הוסיפו. "במדינה מתוקנת ראש הממשלה היה מגנה מיד את הרוצח, אך בישראל 2020 ההסתה מתחילה בבלפור. אנו קוראים לציבור להגיע בהמוניו לבלפור בלי פחד ולתת מחר תשובה ניצחת להסתה ולאלימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully