וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביטוח הלאומי: 90% מהמענקים כבר הועברו לאזרחים

9.8.2020 / 17:17

במהלך סוף השבוע הופקדו מעקים ליותר מ-1.6 מיליון אזרחים בני 18 ומעלה. במהלך היום, הביטוח הלאומי צפוי להפקיד לעוד כ-2.5 מיליון את 'המענק לכל אזרח' - והם ייראו אותו בחשבונם מחר. כ-800 אלף אזרחים עדיין לא קיבלו את המענקים, בעיקר משום שלא עדכנו את פרטי החשבון

בווידאו: נתניהו מתייחס בפתח ישיבת הממשלה לתכנית המענקים/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

במהלך סוף השבוע האחרון הופקדו מעקים ליותר מ-1.6 מיליון אזרחים בני 18 ומעלה - כך נמסר היום (ראשון) מהביטוח הלאומי. עוד נמסר כי כ-1.4 מיליארד שקלים הועברו עבור כ-3 מיליון ילדים בישראל. במהלך היום, הביטוח הלאומי צפוי להפקיד לעוד כ-2.5 מיליון אזרחים את "המענק לכל אזרח" - והם ייראו את המענק בחשבונם מחר.

הביטוח הלאומי מסר כי מאז יום ראשון הקודם הופקדו המענקים עבור כ-8.2 מיליון תושבים (ילדים ובוגרים), בסך כ-5.9 מילארד שקלים. יותר משני מיליון אזרחים נכנסו למערכות הביטוח הלאומי ובדקו את חשבונות הבנק שלהם - 471,241 מתוכם שינו את חשבונם. בשלב זה, נותרו כ-800 אלף אזרחים שעדיין לא הופקדו להם המענקים, שחלקם הגדול עדיין לא אימת את חשבונות הבנק בביטוח הלאומי.

מתוך כ-500 אלף חשבונות בנק שעדיין לא אותרו, כ-50% משתייכים ליישובים היהודים, כ-25.5% ליישובים מעורבים וכ-22% מהיישובים הלא יהודים.

עיקרי תכנית המענקים

  • כל תושב ישראל שעבר את גיל 18 או נער או נערה נשואים יקבלו 750 שקלים
  • משפחות עם ילדים: תוספת 500 שקלים עד הילד הרביעי, מהחמישי והלאה - 300 שקלים
  • אוכלוסיות מקבלי קצבאות וגמלאות: מענק נוסף בסך 750 שקלים
  • חיילים ששוחררו או ישוחררו במהלך שנת 2020: תוספת של 500 שקלים
מחאת העצמאים בכיכר רבין, 11 ביולי 2020. ראובן קסטרו
מפגינים במסגרת מחאת העצמאים, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

בעוד בשבוע שעבר הערים בהן חסרו הרבה מספרי חשבונות הבנק היו ירושלים, תל אביב, חיפה, פתח תקווה, אשדוד ונתניה. כיום הערים בהן מספר חשבונות הבנק החסרים הם ירושלים, תל אביב, חיפה, בני ברק ואשדוד.

מרבית חשבונות הבנק החסרים שייכים לקבוצת הגילאים 18-21, שהם כ-184 אלף אזרחים, המהווים כ-36% מכלל 500 אלף חשבונות הבנק שעדיין לא אומתו. קבוצת הגילאים הבאה היא בני ה-51-70, שהם מהווים כ-99 אלף אזרחים - 19% מתוך כלל החשבונות הלא מאומתים.

עוד בוואלה!

מענק לכל אזרח: מליוני זכאים יקבלו את כספי הסיוע בשלישי וברביעי

לכתבה המלאה

המענקים במסגרת חוק "מענק לכל אזרח" החלו להיכנס לחשבונות הבנקים כבר בראשון שעבר, כשהביטוח הלאומי טענו כי עד ליום רביעי יועברו מרבית כספי הסיוע לכלל הזכאים שפרטי חשבונות הבנק שלהם נמצאים במערכת. מה שבפועל הושלם רק במהלך סוף השבוע.

מנתוני הביטוח הלאומי עולה כי סך התשלומים עבור מקבלי קצבת הילדים הוא כ-1.45 מיליארד שקלים, שיועבר בכ-1.22 מיליון תשלומים. זאת, עבור כ-2.98 מיליון ילדים. "פרויקט בסדר גודל של מענק לכל אזרח, מעולם לא היה במחוזותינו", תיאר מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר.

הוא הוסיף כי "עובדי הביטוח הלאומי ממשיכים לעבוד במתכונת חירום מאז מרץ, בעמידה במשימות הלאומיות, מתוך מודעות לגודל השעה והשליחות שבצידה. הכספים יועברו לרשות הזכאים בפעימות עד שאחרון האזרחים יקבל את המענקים המגיעים לו".

ישראל כץ, בני גנץ וגבי אשכנזי במהלך הצבעה על חוק המענקים בכנסת 29 ביולי 2020. עדינה ולדמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
כץ, גנץ ואשכנזי בתום ההצבעה על חוק המענקים בכנסת/אתר רשמי, עדינה ולדמן, דוברות הכנסת

לפני כשבועיים אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את חוק המענקים החד-פעמיים. 68 חברי כנסת תמכו בחוק שכונה "מענק לכל אזרח", ללא מתנגדים. החוק קבע חלוקה של המענקים לאזרחים, במטרה לעודד את הצריכה ואת התעסוקה ולהניע את גלגלי הכלכלה הישראלית.

לפי החוק, כל תושב ישראל מעל גיל 18 או נער או נערה נשואים, יקבלו מענק חד-פעמי בסכום של 750 שקלים. עד הילד הרביעי יהיה גובה המענק 500 שקלים, ומהילד החמישי והלאה יעמוד המענק על 300 שקלים.

בנוסף, תוענק תוספת של 750 שקלים לאוכלוסיות של מקבלי קצבאות וגמלאות שונות. בחוק נקבע גם כי לא יתבצע קיזוז בגין חובות כנגד המענקים, וחיילים ששוחררו או ישוחררו במהלך כל שנת 2020, יהיו זכאים למענק של 500 שקלים נוספים על 750 השקלים שהם זכאים להם במסגרת חוק המענקים החד-פעמיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully