וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הטילה סנקציות על מנהיגת הונג קונג ובכירים סינים

7.8.2020 / 17:23

ממשל טראמפ ממשיך להעניש את בייג'ינג, ועתה קארי לאם וגורמים אחרים בעיר ובייג'ינג נענשו בעיצומים בעקבות העברת חוק הביטחון הלאומי

בווידאו: ג'ושוע וונג, מראשי התנועה הפרו-דמוקרטית בהונג קונג/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

ארצות הברית הטילה היום (שישי) סנקציות על מנהיגת הונג קונג קארי לאם, ועל עשרה בכירים אחרים בעיר ובסין - כך לפי אתר משרד האוצר. זאת, בעקבות העברת חוק הביטחון הלאומי והפגיעה בחירויות במושבה הבריטית לשעבר, שאמורה ליהנות מאוטונומיה מבייג'ינג.

בכירים נוספים שהוכנסו לרשימת הסנקציות הם שרת המשפטים של הונג קונג תרזה צ'נג, השר לביטחון הציבור ג'ון לי, מפכ"ל המשטרה סטיבן לו, מזכ"ל הוועדה לשמירה על הביטחון הלאומי אריק צ'אן, וכן על שיה באולונג, מנהל המשרד לענייני הונג קונג ומקאו בבייג'ינג.

הסנקציות הושתו במסגרת צו נשיאותי שעליו חתם הנשיא דונלד טראמפ בחודש שעבר. משרד האוצר האמריקני מסר בהצהרה כי החקיקה הדרקונית שהעבירה סין פגעה באוטונומיה של הונג קונג תוך שהיא מאפשרת לשירותי הביטחון הסיניים לפעול תחת חסינות, "כשהם מכשירים את הקרקע להשתיק אנשים או כלי תקשורת שנתפסים כלא ידידותיים כלפי סין".

מנהיגת הונג קונג, קארי לאם עוטה מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה במהלך מסע"ת 31 ביולי 2020. רויטרס
תמכה בחוק הביטחון הלאומי. קארי לאם/רויטרס

עוד נאמר כי לאם, שנתמכת על ידי סין, היא "אחראית ישירה על יישום המדיניות של בייג'ינג לדיכוי החירות והתהליך הדמוקרטי" בהונג קונג. בשבוע שעבר היא הכריזה על דחיית הבחירות לפרלמנט המקומי בשנה שלמה, לכאורה בשל התפשטות נגיף הקורונה, אולם האופוזיציה הפרו-דמוקרטית סבורה כי היה זה ניסיון למנוע ממנה לגרוף הישגים.

"ארצות הברית עומדת לצד תושבי הונג קונג, ואנו נשתמש בכלים העומדים לרשותנו כדי לכוון את מי שמערערים על האוטונומיה שלהם", אמר שר האוצר המאריקני סטיבן מנוצ'ין בהצהרה. "הסנקציות מקפיאות נכסים אמריקניים ובאופן כללי מונעות מאזרחי ארצות הברית לעשות איתם עסקים".

בהצהרה נפרדת, אמר שר החוץ מייק פומפאו כי הצעדים הללו "שולחים מסר שלפיו המעשים של הרשויות בהונג קונג" לא מקובלים ונוגדים את ההתחייבויות של סין.

עוד בוואלה!

הונג קונג דוחה בשנה את הבחירות בשל הקורונה; האופוזיציה: זה תירוץ

לכתבה המלאה

בחודשים האחרונים הלחץ שמפעיל ממשל טראמפ על סין הפך ליומיומי, לקראת הבחירות בנובמבר. רק הלילה הכריז הנשיא דונלד טראמפ כי הוא חותם על צו נשיאותי האוסר על חברות אמריקניות לעשות עסקים עם חברת האם הסינית של האפליקציות טיקטוק וויצ'ט.

ארצות הברית גינתה את דחיית הבחירות בהונג קונג, ואמרה כי זו עדות נוספת לפגיעה של סין בדמוקרטיה בטריטוריה שהוחזרה לשליטתה ב-1997 מידי הבריטים. אז הובטחו לעיר חירויות למשך 50 שנה, במסגרת שיטת "שתי מערכות, מדינה אחת", אך אלו נשחקו בשנים האחרונות. ממשלות סין והונג קונג דוחות את מה שהן מתארות כהתערבות זרה בענייניהן הפנימיים, וטוענות שחוק הביטחון הלאומי מתמקד רק בקבוצה קטנה של "עושי צרות" בעקבות הפגנות הענק בשנה שעברה.

גורם המעורה בשיחות הפנימיות בוושינגטון אמר כי הדיונים על הטלת הסנקציות התגברו לאחר דחיית הבחירות. טראמפ כבר הורה לבטל את המעמד המיוחד של המושבה הבריטית לשעבר, שממנו נהנתה תחת החוק האמריקני. הוא אמר ביום רביעי כי הבורסה בארצות הברית צפויה למשוך חברות שיעזבו את הונג קונג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully