וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה מרימה ראש בעולם: שיא של 3 חודשים בסין, יממה קטלנית באוסטרליה

יותר מ-60 מקרים חדשים אובחנו בסין, הכי הרבה מאז אפריל, ובאוסטרליה ספרו עשרה מקרי מוות, יותר מכל יום אחר מאז פרוץ המגיפה. בהונג קונג חוששים שהמצב יוצא משליטה, ובספרד טוענים שהמדינה לא חווה גל שני. צפון אמריקה ואמריקה הלטינית עדיין בעיצומו של הגל הראשון

בווידאו: התפרצויות קורונה במדריד ובקטלוניה/צילום: רויטרס

סין דיווחה היום (שני) על שיא של שלושה חודשים במספר הנדבקים בקורונה, בזמן שאוסטרליה חוותה את היום הקטלני ביותר מאז פרוץ המגיפה. בהונג קונג נרשם שיא חדש של נדבקים, ומספר המקרים החדשים בספרד שילש את עצמו בתוך שבועיים.

הנתונים הללו הם חלק מהמגמה המדאיגה של גלים שניים ושלישיים הפוקדים את אסיה ואת אירופה. זאת בזמן שבחלק מהאזורים בעולם עדיין נאבקים בגל הראשון שמעולם לא הובא תחת שליטה. בארצות הברית, לבדה, אובחנו יותר מ-4.2 מיליון נשאים של נגיף הקוביד-19, בזמן שאתמול עקפו אמריקה הלטינית והקריביים לזמן קצר את מספר הנדבקים הכולל בצפון אמריקה בפעם הראשונה.

ברחבי העולם, מספר המקרים המאומתים חצה את 16 מיליון, אם כי מומחים סבורים שהנתון נמוך בהרבה מהמספר האמיתי. מחקר אחד בניו דלהי מצא כי רבע מהאנשים שנבדקו נדבקו בנגיף, כך שלפי זה, רק בבירת הודו לבדה נדבקו 4.7 מיליון תושבים.

עוטים מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה בבייג'ינג, סין 2 ביולי 2020. רויטרס
61 מקרים חדשים. אזרחים עוטים מסיכה בבייג'ינג/רויטרס

סין, שבה התפרץ לראשונה הנגיף בדצמבר האחרון, רשמה היום 61 מקרים חדשים, הנתון היומי הגבוה ביותר מאז אפריל. הגל השני במדינה ניזון מהתפרצויות באזורים נפרדים, והרשויות הטילו אמצעי סגר "של מצב מלחמה" כדי להילחם בהתפשטות. מרבית המקרים החדשים נרשמו במחוז שינג'יאנג, במערב הרחוק של סין.

אתמול הושקה בבירת המחוז, אורומצ'י, תכנית שנייה לבדיקות המוניות של נשאים לשעבר של הנגיף. כ-2.3 מיליון מתוך שלושה וחצי מיליון תושבים נדבקו עד כה. הרשויות הסיניות ערכו בדיקות המוניות למאות אלפי תושבים בעיר הנמל דליאן שבצפון-מזרח המדינה, בעקבות התפרצות חדשה בשבוע שעבר.

חולי קורונה בעולם:

אוסטרליה סבלה אתמול מהיום הקטלני ביותר שלה מאז פרוץ המגיפה, עם עשרה מתים, וזינוק במספר הנדבקים, חרף אמצעי סגר אינטנסיביים. היום נשבר גם שיא הנדבקים, עם לפחות 549 נדבקים, כשחלק מהמדינות עדיין לא סיימו לדווח את נתוניהן.

דניאל אנדרוס, ראש ממשלת מדינת ויקטוריה, מוקד ההתפרצות באוסטרליה, התחנן בפני כל מי שחולה להישאר בבית.

צוות רפואי עם חליפות מגן ומסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה במהלך פינוי אשפה מחוץ לבית אבות. מלבורן, אוסטרליה 27 ביולי 2020. רויטרס
היום הקטלני ביותר מפרוץ המגיפה. מלבורן, אוסטרליה/רויטרס

בהונג קונג, שהצליחה לבלום ביעילות את המגיפה בגל הראשון שלה, מספר החולים החדשים מזנק ומגביר את החשש שהמצב יוצא מכלל שליטה. בעקבות זאת, הוחלט על חובת עטיית מסיכות בעיר הסינית, שרשמה מאז תחילת החודש יותר מאלף נדבקים חדשים - יותר מ-40% מסך כל המקרים מאז שהופיע הנגיף בעיר לראשונה בסוף ינואר. 18 איש מתו עד היום.

בנוסף לכך, העיר תמנע מרוב הספינות העוגנות בשטחה מלהחליף את צוותיהן החל מיום רביעי, לאור החשד שזה הוביל לגל השלישי.

בדיקת קורונה בהונג קונג 27 ביולי 2020. רויטרס
התפרצות מחודשת. הונג קונג/רויטרס

בספרד, שבה יותר מ-28,400 איש מתו מהנגיף, רשמה כאלף מקרים חדשים ביום חמישי וביום שישי, למרות שהממשלה מתעקשת שהמדינה בטוחה לביקורים ולא חווה גל שני. זאת אחרי שבריטניה החליטה להטיל חובת בידוד של שבועיים על כמי ששב מהמדינה, שהיא יעד תיירותי פופולרי עבור בריטים. במדריד זעמו, אך בלונדון הגנו על החלטתם.

עוטים מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה במיורקה, ספרד 13 ביולי 2020. רויטרס
בממשלה מתעקשים שהמדינה בטוחה לביקורים. מטיילים במיורקה/רויטרס

שני המוקדים הקשים ביותר בעולם הם צפון אמריקה ואמריקה הלטינית, עם כ-8.68 מיליון מקרים בסך הכול. ארצות הברית לבדה רשמה יותר מ-55,000 מקרים חדשים ביממה האחרונה, ובסך הכול קרוב ל-4.23 מיליון. אחריה, ברזיל היא המדינה שנפגעה בצורה הקשה ביותר עם כ-2.42 מיליון נדבקים ויותר מ-87,000 מקרי מוות. עלייה בנדבקים נרשמה במקסיקו, בפרו, בקולומביה ובארגנטינה, שכולן מנסות לחזור לפעילות כלכלית שהושבתה בשל המגיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully