וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החינוך ליו"ר הכנסת: החרמת הדיון על ידי גלנט - ביזוי כבוד הכנסת

6.8.2020 / 12:16

חברי הוועדה שיגרו מכתב בהול לח"כ יריב לוין, ודרשו לקרוא לשר החינוך להתייצב בדיון בשבוע הבא. זאת, בטענה כי גלנט החרים ישיבה חיונית להיערכות לשנת הלימודים הקרובה, והורה לבכירי המשרד שלא להתייצב. "אי ההגעה היא ביזוי הכנסת ופגיעה בשקיפות ובאמון הציבור", נכתב

בווידאו: דיון בוועדת החינוך על היערכות לפתיחת שנת הלימודים תשפ"א/צילום: ערוץ כנסת, עריכה: איתי עמרם

ועדת החינוך שיגרה היום (חמישי) מכתב בהול ליו"ר הכנסת יריב לוין, ודרשה ממנו לקרוא לשר החינוך יואב גלנט להתייצב בשבוע הבא בוועדת החינוך. זאת, בטענה כי גלנט החרים דיון חיוני בוועדת החינוך שהתקיים אתמול להיערכות לשנת הלימודים הקרובה, ואף הורה לבכירי משרדו שלא להתייצב אליו. חברי הוועדה אמרו כי מדובר ב"בהחלטה חסרת תקדים", וכי "השר ביזה את מעמדה וכבודה של הכנסת, ופגע באמון הציבור ונבחריו".

"אנו מבינים כי משרד החינוך, כמו כל משרדי הממשלה, מצוי בתקופה מורכבת וקשה בשל ההתמודדות עם מגיפת הקורונה", כתבו ליו"ר הכנסת לוין. "עם זאת, דווקא לאור תקופה ייחודית זו, האחריות המוטלת על כתפינו ככנסת וכממשלה גדולה שבעתיים. מתפקידנו לפעול יחד, ולהפיג ככל הניתן את אי הוודאות השורה על מערכת החינוך".

שר החינוך יואב גלנט, 2 באוגוסט 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
"ביזה את מעמדה וכבודה של הכנסת". השר גלנט/פלאש 90, יונתן זינדל

עוד נכתב בפנייה לח"כ לוין כי "תפקידה של הוועדה, ככל ועדות הכנסת, לקיים פיקוח פרלמנטרי על עבודת הממשלה. על פי תקנון הכנסת,מוטלת חובה על נושא משרה או ממלא תפקיד בשירות המדינה להגיע לדיון
בוועדה אליו הוזמן". על פי חברי ועדת החינוך, "אי הגעתו של השר ועובדי משרדו מבזה את כבוד הכנסת, פוגעת ביכולת לקיים פיקוח פרלמנטרי וחמור מכך - פוגעת במערכת היחסים שבין הציבור לנבחריו בשל היעדר השקיפות".

חברי הוועדה מסרו כי הם מקווים לחזור לשתף פעולה "כאנשי חינוך, לא נוכל לאפשר את ביזוי כבודה של הכנסת ואת הפגיעה בשקיפות ובאמון הציבור", מסרו חברי הוועדה. "אנו עדיין מקווים ששר החינוך יחזור לשתף פעולה עם הוועדה, שהרי כולנו קודם כל רוצים את טובת מערכת החינוך ועובדים על מנת להוריד את אי הודאות לקראת פתיחת שנת הלימודים".

עוד בוואלה!

בגלל אי העברת התקציב: תכניות חינוך לנוער בסיכון עלולות להיסגר

לכתבה המלאה
כינוס ועדת החינוך | היערכות לפתיחת שנה"ל תשפ"א. כנסת, ירושלים 5 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
כינוס ועדת החינוך של הכנסת, אתמול/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

הפנייה של חברי ועדת החינוך מגיעה בעקבות בקשתו של גלנט בתחילת השבוע, לדחות בפעם השלישית את הדיון בנוגע למתווה שהציג לפתיחת שנת הלימודים תשפ"א בצל התפשטות הקורונה. הדיון נקבע בתחילה ל-27 ביולי, ונדחה פעמיים לבקשת משרד החינוך.

גלנט, שהודיע בתחילה כי לא יגיע לדיון וחזר בו, הציג לאחרונה מתווה לחזרה ללימודים שבמרכזו עומד פיצול כיתות והישענות על למידה מרחוק. הוועדה טענה כי מדובר בתכנית שאינה שלמה ומלאה בחורים, ועל כן יש לכנס את הדיון.

במכתב ששלח לחברי הוועדה, תקף גלנט את יו"ר הוועדה ח"כ רם שפע (כחול לבן) וטען כי לא תיאם את הדיון מולו ומול משרדו. שפע מצדו טען כי הוועדה הסכימה לדחיית הדיון פעמיים, אך "השר גלנט פשוט לא רוצה להשתתף".

במכתב לחברי הוועדה, כתב גלנט כי מדובר בישיבה מסורתית בה מוצגת ההיערכות לקראת שנת הלימודים. לדברי השר, "לפי הנוהג, ישיבה זו מתואמת מול השר והמנכ"ל ומתקיים שיח בין הצדדים באשר למועד קיומה". מנגד, יו"ר הוועדה שפע טען כי הוועדה הייתה בקשר עם לשכת השר וראש המטה שלו בשבועות האחרונים, וכי הם הסכימו לבקשותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully