וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2,000 חיילי מילואים ומרכז בדיקות: כך תפעל מפקדת צה"ל לקטיעת ההדבקה

4.8.2020 / 18:00

מפקדת "אלון" תחל את פעילותה ביום חמישי הקרוב בהובלת פיקוד העורף, משרדי הבריאות והביטחון והרשויות המקומיות. המטרה: הורדת משך הבדיקה לעד שלושה ימים מעת ההדבקה והעלאת מספר הבדיקות בהליך נגיש לכל אזרח. מפקד פיקוד העורף: "מקווים להגיע לחורף במצב שונה"

בווידאו: הקמת המפקדה המשימתית לסיוע בקטיעת שרשרת ההדבקה/צילום: דובר צה"ל, עריכה: איתי עמרם

הצבא נערך להקמת מפקדה לסיוע בקטיעת שרשרת ההדבקה בקורונה שתחל לפעול כבר השבוע - כך הודיע היום (שלישי) דובר צה"ל. המפקדה, שתיקרא "אלון", תפעל בהובלת פיקוד העורף וגופים נוספים בצה"ל, בשיתוף משרד הביטחון, משרד הבריאות והרשויות המקומיות.

המפקדה תפעל למשך כמה חודשים, והיא תחל בפעילותה כבר ביום חמישי, על פי שלבים מתועדפים ועד לפעילות מלאה בתוך כחודש. בצה"ל הסבירו כי המטרה העיקרית של המפקדה היא למעשה בלימת התפשטות נגיף הקורונה.

המפקדה תפעל ברמה הלאומית לסיוע בקטיעת שרשראות ההדבקה, תוך ריכוז וחיבור כלל הגופים והמאמצים לכדי מערכת אחת. היעד המרכזי יהיה קיצור משמעותי של לוחות הזמנים לדגימות קורונה, תהליכי המעבדה, החקירות האפידמיולוגיות, בידוד חולים ומגעים, וביצוע הערכה וניתוח של המגיפה לצורך קביעת מדיניות.

פעילות המפקדה המשימתית לסיוע בקטיעת שרשרת ההדבקה 4 באוגוסט 2020. דובר צה"ל
"רוצים להעלות את מספר הבדיקות ליום". תפקידי מפקדת הקורונה/דובר צה"ל

מפקד פיקוד העורף, האלוף אורי גורדין, אמר כי כ-2,000 חיילי מילואים יפעלו במפקדה, בנוסף לכוחות סדירים. כמו כן, שר הביטחון בני גנץ אישר גיוס של 3,000 חיילי מילואים נוספים בהדרגה ולפי הצורך. "הם יסייעו בעיקר בתשאול, לקיחת דגימות, שינוע, ומשימות הבידוד", הסביר אלוף גורדין.

"החיילים יהיו עתודאים שמתגייסים לצה"ל בקרוב ומילואימניקים", הוסיף מפקד פיקוד העורף. "חלקם כאלה שרוצים להתנדב, חלק אחר יהיו יחידות שלמות ומי שיירצה להישאר - נסדיר את ההליך". גנץ הנחה לגייס אנשי מילואים שהוצאו לחל"ת או פוטרו מעבודתם.

"המטרה הראשונה שלנו היא להוריד את משך הבדיקה ל-36-24 שעות מתחילת שרשרת ההדבקה, התשאול, ועד ההגדרה של חולה מאומת והעברתו לבידוד", אמר אלוף גורדין. "אנחנו רוצים להעלות גם מספר הבדיקות ביום". בנוסף, הסביר מפקד פיקוד העורף כי כחלק מהתהליך, צה"ל לומד מהמחקרים והתובנות של קוריאה הדרומית, סינגפור, וטיוואן בנושא המגיפה.

עוד בוואלה!

ממתינים למחיר הסופי: עסקת מסוקי התובלה החדשים מתקרבת להכרעה

לכתבה המלאה
פעילות המפקדה המשימתית לסיוע בקטיעת שרשרת ההדבקה 4 באוגוסט 2020. דובר צה"ל
"נאפשר לאזרח לדעת בכל רגע נתון מה מצבו". הכנות להקמת מפקדת הקורונה/דובר צה"ל

לדבריו של גורדין, התפנית בקטיעת שרשראות ההדבקה תגיע כשיסיימו להקים את מערכות המידע התומכות. "הרצון שלנו הוא לייצר מערכת אחת שתעניק תמונת מידע, ושזה יקרה תוך פרק זמן קצר בסיוע אגף התקשוב ויחידת 8200 עם משרד הבריאות", מסר גורדין. "אנחנו נאפשר לאזרח לדעת בכל רגע נתון מה מצבו ואיפה מיקומו בתהליך. האזרחים גם ימלאו שאלון דיגיטלי שיופיע על צג המתשאלים".

מפקד פיקוד העורף הבהיר כי הוא כפוף לרמטכ"ל אביב כוכבי, אך פועל תחת מדיניות משרד הבריאות. "אנחנו מנסים להאיץ תהליכים. כבר בשבוע הבא יופעלו 300 מתשאלים כדי להעלות את ההספקים. הם יישבו במוקדים העירוניים תחת פיקוד ושליטה שלנו", הסביר.

אלוף גורדין התייחס גם לעלויות של הפעלת מפקדה כזו. לדבריו, "המטרה היא לאפשר משק בטוח באופן שיחסוך כסף רב יותר ממה שהמפקדה עולה".

פעילות המפקדה המשימתית לסיוע בקטיעת שרשרת ההדבקה 4 באוגוסט 2020. דובר צה"ל
"נקפיד הקפדה יתרה על השמירה על הזכות לפרטיות". הכנת המפקדה של צה"ל/דובר צה"ל

על החשש מסגר ברחבי הארץ בחורף והיערכות פיקוד העורף אמר אלוף גורדין כי "אנחנו מקווים שנגיע לחורף במצב שונה בהרבה מהיום, שמצב התחלואה יהיה נשלט. כיום 8% מהבדיקות הן חיוביות ואנחנו רוצים להגיע ל-5% - לגדוע את שרשרת ההדבקה".

האלוף הדגיש כי אין נוכחות של שב"כ במפקדה, אך הבהיר כי שמירה על זכויות הפרט עומדת בראש סדר העדיפויות של פיקוד העורף. "אנחנו מבינים את החשש בהקשר הזכות לפרטיות, והרמטכ"ל שם על זה דגש - אנחנו נקפיד הקפדה יתרה", אמר. "כל הנתונים נמצאים במערכות משרד הבריאות, וכך זה יישאר. אנחנו נשתמש אך ורק בנתונים שמסייעים לגדיעת שרשרת ההדבקה, ולא מעבר לכך".

תדרוך מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין 4 באוגוסט 2020. דובר צה"ל
"המטרה היא לאפשר משק בטוח". האלוף גורדין/דובר צה"ל

עוד אמר גורדין כי כי חמ"ל "אגמים" של פיקוד העורף, הוצג היום לראש הממשלה בנימין נתניהו בעת ביקורו בבסיס המפקדה ברמלה. חמ"ל זה, לדברי האלוף, מציג תמונת מצב מלאה ל-253 רשויות מקומיות ומסייע במתן המענה בשטח.

מי שיעמוד בראש המפקדה הוא תא"ל ניסן דוידי, שמסיים את תפקידו כראש חטיבת הלוגיסטיקה באגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה. אלוף גורדין ברך על המינוי ואמר כי דוידי "מכיר היטב את פיקוד העורף ופעל בממשק עם המרחב האזרחי לאורך תפקידיו".

פעילות המפקדה המשימתית לסיוע בקטיעת שרשרת ההדבקה 4 באוגוסט 2020. דובר צה"ל
"כבר בשבוע הבא יופעלו 300 מתשאלים". דרכי קטיעת ההדבקה ע"י המפקדה/דובר צה"ל

התכנית להקמת המפקדה אושרה אתמול על ידי הרמטכ"ל כוכבי. זאת, לאחר דיונים בנושא העמדת מפקדה חדשה בזמן קצר, שהתקיימו בראשות סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, והאלוף גורדין.

על פי התכנון, המפקדה תוקם בשני שלבים: בטווח הקצר, בהתבסס על מפקדות ויכולות קיימות בצה"ל ובמרחב האזרחי, ובטווח הארוך, מיסוד המפקדה לקראת עונת החורף וגלי תחלואה אפשריים נוספים. המפקדה תכלול מרכזים, מכלולים וצוותים שונים ובהם מרכז דיגום, מרכז בידוד ומרכז שליטה של מלונות, מכלול הערכה, מערך הסברה, מרכז בדיקות ומרכז לחקירות מגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully