וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא משפחות, עם סדרני משמעת: מחזור אוגוסט בצה"ל מתגייס בצל הקורונה

2.8.2020 / 6:00

גיוס הקיץ בצבא לשירות קרבי ולמערך תומכי הלחימה יוצא לדרכו, ובשבועות הקרובים יפקדו את הלשכות אלפי מתגייסים חדשים. במסגרת המאבק בווירוס, בצה"ל רידדו את היקף המתגייסים ביממה, המתגייסים יחתמו על הצהרות בריאות ונאסר על קרוביהם להגיע לאתרי הגיוס

בווידאו: מח"ט הנח"ל על גיוס טירונים תחת מגבלות הקורונה/צילום: דובר צה"ל, עריכה: אביחי ברוך

מחזור גיוס אוגוסט-ספטמבר 2020 בצה"ל יוצא הבוקר (ראשון) לדרכו, ובמהלכו אלפי מתגייסים חדשים ייפקדו את לשכות הגיוס ברחבי הארץ בשבועות הקרובים. בניגוד למחזורים קודמים, המתגייסים הטריים יעברו שרשרת חיול ייחודית המותאמת להנחיות הקורונה של משרד הבריאות וחיל הרפואה. בין המתגייסים, גברים ונשים, המיועדים לשירות קרבי ביחידות השדה, למערך תומכי הלחימה ולמערכים העורפיים.

מועדי הגיוס במחזור גיוס זה יתפרסו על פני ימים רבים יותר ממחזורים קודמים, ובין ההתאמות שנעשו נערך רידוד היקף המתגייסים בכל יום למניעת צפיפות בשרשרת החיול, ופיצול לשכת גיוס תל השומר לארבעה אתרים חלופיים. המתגייסים יחלו את התהליך בכפר הירוק, אתר ההנצחה של חיל התקשוב ביהוד, אתר ההנצחה של חיל ההנדסה הקרבית בחולדה ובית הספר "מקווה ישראל" בחולון, כנקודות התייצבות ואיסוף. בהמשך יפתח מוקד נוסף בחולון. בנוסף, המתגייסים הונחו להגיע ללא ליווי משפחות למניעת התקהלויות, בדומה למתגייסים במחזור מרץ, ותוגברו סדרי האבטחה והשיטור באתרי הגיוס.

בצה"ל הסבירו כי במסגרת ההליך, כל מתגייס המגיע לאתר גיוס יעבור בדיקת חום ותשאול מעמיק בנוגע למצבו הבריאותי והתנהלותו בשבועיים הקודמים לגיוס, שבסופו יחתום על הצהרת בריאות. המתגייסים ייסעו באוטובוסים ייעודיים לשרשרת החיול, בהם ייסעו עד 30 מתגייסים. האוטובוסים ייסעו ישירות אל מתחם הקליטה ושרשרת החיול, בה צומצם מספר התחנות. לאורך השרשרת נפרסו סדרנים ונציגי משמעת, "על מנת לסייע למתגייסים החדשים ולוודא על שמירת ההנחיות".

גיוס בני ישיבות בלשכת גיוס, 
תל השומר, רמת גן 22 במרץ 2020. ראובן קסטרו
כל מתגייס המגיע לאתר גיוס יעבור בדיקת חום. בסיס תל השומר בזמן גיוס בני ישיבות/ראובן קסטרו

בהגעה לבסיסי ההכשרה, יעברו המתגייסים בדיקות חום, תשאול מעמיק וחתימה על הצהרת בריאות נוספת, והגעתם ויציאתם מהבסיסים תיעשה באמצעות היסעים צבאיים. בנוסף, בבסיסי ההכשרה הוקם מתחם מבודד בו ישהו הטירונים, הכולל את כלל התשתיות הנדרשות לקיום הטירונות.

לאחר גיוסם, פעילויות החיילים החדשים יתקיימו בקפסולות, לפי גודל ההכשרה ולאור הנחיות הקורונה. בנוסף, גיבושים ליחידות מיוחדות יתקיימו רק לאחר 14 ימים מהגיוס על מנת לוודא שכלל המשתתפים בהם בריאים.

בצה"ל ביקשו מהמתגייסים להימנע מהשתתפות במסיבות גיוס המוניות ונוכחות באזורים בהם קיימת סכנת הדבקה טרם גיוסם. בנוסף, המשפחות התבקשו להיפרד מהמיועדים לגיוס בביתם ולא להגיע לאתרי הגיוס עצמם.

עוד בוואלה!

מפקדת צה"ל למלחמה בקורונה: גיוס אלף אזרחים ומענה לאוכלוסיות מוחלשות

לכתבה המלאה
גיוס בני ישיבות בלשכת גיוס, 
תל השומר, רמת גן 22 במרץ 2020. ראובן קסטרו
הפעם הם הונחו שלא להגיע. בני משפחות וחיילים לאחר גיוסם בתל השומר, מרץ/ראובן קסטרו

ראש אגף כוח האדם, אלוף מוטי אלמוז, בירך את המתגייסים הטריים. "אני רוצה לברך אתכם ביום גיוסכם לצה"ל, ולומר תודה גדולה להורים על הדרך עד כאן. אני מבקש מההורים להיות שותפים מלאים בהקפדה על תהליך הגיוס בתנאי קורונה, לא להגיע ללשכות הגיוס ולעזור לנו לשמור על בריאותם של המתגייסים ועל כושרו המבצעי של צה"ל. בהצלחה לכלל המתגייסים", אמר.

מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף מוטי ברוך, איחל בהצלחה למתגייסים. "מתגייסים יקרים, בצאתכם לדרך המשמעותית והחשובה שלכם בצה"ל, ובפרט כלוחמים בזרוע היבשה, מאחל לכם הצלחה רבה", איחל אלוף ברוך. "במיוחד בתקופה שכזו, בה תתאמנו, תלמדו, תחוו ותתעצבו ובכך תהפכו, הלכה למעשה, שותפים משמעותיים במאמץ להגנת המדינה. היו איתנים, שמרו על ההנחיות, ושאו ברכה חמה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully