וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה בחוף המזרחי: הוריקן "אסיאס" הכה בצפון קרוליינה

4.8.2020 / 9:01

עם רוחות בעוצמה מקסימלית של 137 קמ"ש, הסופה, בעוצמה 1 מתוך 5, מביאה עמה רוחות וגלים מסכני חיים. היא צפויה להתקדם לאורך החוף המזרחי לפני שתיחלש

בווידאו: סופת הוריקן צפויה להכות בפלורידה/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

הוריקן "איסאס" הכה הלילה (שלישי) בקרוליינה הצפונית, כשהוא צפוי להמשיך להתקדם לאורך החוף המזרחי של ארצות הברית לעבר וושינגטון, פילדלפיה וניו יורק - כך נמסר ממרכז ההוריקנים הלאומי.

הסופה התחזקה להוריקן בדרגה 1, הנמוכה ביותר מתוך חמש, עם רוחות בעוצמה מקסימלית של 137 קמ"ש. היא מביאה עמה רוחות, גלים מסכני חיים, וגשמים עזים שצפויים ליצור שיטפונות במדינות קרוליינה. במרכז החיזוי, שבסיסו במיאמי, אמרו כי הסופה תיחלש בהדרגה במהלך היום. בניו יורק, העיר נערכת לגלים גבוהים במנהטן, בתזכורת לסופה הקטלנית "סנדי" ב-2012.

רוחות וגשמים מהוריקן איסאס בחופי קרוליינה הדרומית, 3 באוגוסט 2020. AP
רוחות וגשמים של הוריקן "אסיאס"/AP

בעוד שהוראות הפינוי לא היו נרחבות לאורך החוף המזרחי, מושל קרוליינה הצפונית רוי קופר הזהיר משיטפונות חמורים, כפי שקרה עם הוריקן פלורנס ב-2018, שבו נהרגו 40 בני אדם ונגרם נזק מ-17 מיליארד דולר.

הרשויות בקרוליינה הצפונית העמידו צוותי חילוץ, כלי רכב ומסוקים והכינו מקלטים לקליטה אפשרית של מפונים, שלכל אחד מהם יוקצו לפחות עשרה מ"ר, לצורך שמירת מרחק בשל נגיף הקורונה. משרד הבריאות במדינה אמר כי אתרי הבדיקות לקורונה יחליטו בעצמם אם לסגור, להישאר פתוחים או לשנות את שעות הפעילות שלהם.

"תושבי קרוליינה הצפונית נאלצו לחפור עמוק בחודשים האחרונים כדי להוציא את העוצמה והנחישות שלנו במהלך המגיפה", אמר המושל. "אבל עלינו לחפור מעט עמוק יותר. הבה נשמור אחד על השני בטוחים מהרוחות והמים, כמו גם מהווירוס".

מסלול ההתקדמות של הוריקן איסאיס. רויטרס
בניו יורק נערכים לגלים במנהטן. מסלול ההתקדמות של "איסאיס"/רויטרס

האי האטרס, הפופולרי בקרב תיירים, היה כמעט נטוש אתמול, אך היו גם כאלו שהתעלמו מהאזהרות וביקרו במקום.

קווין רווה, בן 63 מאינדיאנה, המטייל בעולם מזה 11 שנים עם אשתו, לא מתכוון לתת לסופה להרוס את הטיול המשפחתי הראשון שלו ל"אאוטר בנקס" - רצועת היבשה שמפרידה את חופי קרוליינה הצפונית מהאוקיינוס. "אנחנו נוטלי סיכונים" אמר.

"אסיאס" היא הסופה התשיעית בעונת ההוריקנים האטלנטית 2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully