וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחות במהירות 185 קמ"ש: עשרות הרוגים בהודו לאחר פגיעת הציקלון

21.5.2020 / 13:57

הסופה העוצמתית גרמה למיליוני אזרחים בהודו ובבנגלדש השכנה לברוח מבתיהם. היא גרמה להצפות באזור כולו ולנזק רב לרכוש. "עומדים בפני פגיעה קשה יותר מהקורונה"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

הציקלון העוצמתי "אמפן" פגע במזרח הודו ובבנגלדש ומאז אתמול נהרגו יותר מ-80 בני אדם ואלפי בתים נהרסו - כך מסרו היום (חמישי) גורמים רשמיים. מיליוני בני אדם פונו מבתיהם למקלטי סערה שהוכנו מבעוד מועד. הציקלון היכה במדינות בעוד הן נאבקות להקל את המגבלות שהטילו כחלק מהמאבק בהתפרצות הקורונה.

מדינת המחוז המאוכלסת מערב בנגל שבהודו היא הנפגעת העיקרית מהציקלון. "אמפאן" התקדם ממפרץ בנגל עם רוחות במהירות של עד 185 קמ"ש, וגלים בגובה של כחמישה מטרים.

מושלת מחוז מערב בנגל, ממטה באנרג'י, אמרה כי לפחות 72 בני אדם מתו במדינה כתוצאה מהסופה, ושני מחוזות בה הוכו קשות על ידי אחת הסופות החזקות שפקדו את האזור זה כמה שנים.

הציקלון "אמפן". הודו, 20 במאי 2020. AP
"אזור אחר אזור נהרס". נזקי הסופה בהודו, אתמול/AP

"אזור אחר אזור נהרס. אמצעי תקשורת נפגעו", אמרה באנרג'י. היא הוסיפה כי למרות ש-500 אלף בני אדם פונו, רשויות המדינה לא צפו לגמרי את חומרת הסערה. היא הוסיפה כי בשל הגשמים הממושכים, האזורים שנפגעו בצורה הקשה ביותר לא היו נגישים באופן מידי.

הרשויות הפדרליות בהודו הודיעו כי רק היום בבוקר ניתן יהיה לבצע הערכה נאותה של מידת הנזק. "אנו עומדים בפני נזק והרס גדולים יותר מזה שגרם נגיף הקורונה", אמרה בנארג'י. המגיפה גרמה עד כה למותם של 250 איש ברחבי מדינה.

עוד בוואלה!

"ג'יהאד קורונה": בהודו המפולגת, המוסלמים מואשמים בהפצת הנגיף

לכתבה המלאה
הציקלון "אמפן", תמונת לוויין. 19 במאי 2020.. AP
הציקלן "אמפן", תמונת לווין/AP

בעיר הבירה של המחוז, קולקטה, רוחות חזקות הפכו מכוניות וגרמו לקריסת עצים ועמודי חשמל. חלקים מהעיר הוחשכו לחלוטין. גורם רשמי אמר לסוכנות הידיעות כי במחוז הוגלי הסמוך אלפי בתי בוץ נפגעו מהרוחות הסוערות. בנוסף לכך, נהר הגנגס עלה על גדותיו באזור הדלתה שלו בסונדרבאנס שבמערב בנגל. הרשויות המטאורולוגיות במחוז אמרו כי האזור המוצף בשל הציקלון עלול להגיע להיקף של עד 15 ק"מ בעומק היבשה.

בבנגלדש השכנה נהרגו לפחות ארבעה בני אדם ומספר מחוזות נותקו מחשמל, כך אמרו גורמים רשמיים במדינה. הרשויות שם העבירו השבוע 2.4 מיליון איש ליותר מ-15 אלף מקלטים ייעודיים לסערה. בין אלו, מאות פליטים בני קבוצת הרוהינגיה ממיאנמר, המתגוררים באי שנוטה להצפות במפרץ בננל.

הרשויות הביעו חשש כי גידולים חקלאיים יינזקו ונתחים גדולים של אדמה פורייה במדינה הצפופה ייסחפו ויאבדו. "למרבה המזל, קצירת האורז כמעט הושלמה. ובכל זאת זה יכול להישאר שובל של הרס", אמר מיזאנור רחמן חאן, בכיר במשרד החקלאות של בנגלדש.

הציקלונים פוקדים חלקים ממזרח הודו ובנגלדש בין אפריל לדצמבר, והם מחייבים פינוי של עשרות אלפים מביתם וגורמים לנזק רב.

ילדים מתגוננים במחסה מפני הציקלון "אמפן" כשהם עוטים מסיכות פנים להתגוננות מפני הקורונה. הודו, 19 במאי 2020. AP
המונים הועברו למקלטים. ילדים עם מסיכות פנים במחסה בהודו, אתמול/AP

אזור סונדרבאנס, שחוצה את גבול הודו-בנגלדש, הוא שברירי מבחינה אקולוגית וידוע בעיקר ביערות מנגרובים גדולים שמהווים בית גידול חשוב לנמרים. הוא מאכלס ארבעה מיליון איש. סנג'יב סגר, תושב האי גורמארה שבסונדארבנס, אמר לסוכנות הידיעות כי מספר סכרים סביב היישובים במקום נפגעו, מה שגרם להצפות. הרבה בתים נפגעו", תיאר.

אנאמיטרה אנאורג דנדה, עמית מחקר בכיר בקבוצת החשיבה של קרן המחקר אובזרבר, שחקרה את אזור הסונדרבאנס, אמר כי ייתכן שסכרים וסוללות בכל האזור נפרצו. "גל הציקלון היה בקנה אחד עם הגאות של הירח החדש", הסביר.

סראזול קרים, בכיר מקומי במחוז נוחאלי בבנגלדש, אמר כי מים פרצו סוללות גם סביב אי במחוז זה, וגרמו להרס של יותר מ-500 בתים. "יכולנו למנוע נפגעים משום שאנשים הועברו למוקדי ציקלון מוקדם יותר", אמר.

(עדכון ראשון: 11:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully