וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר כלכלי? מסירות רכבי היוקרה זינקו ב-18% בחצי הראשון של 2020

3.8.2020 / 21:36

במקביל לתחזיות הכלכליות הקודרות ולהתכווצות שוק הרכב בכללותו לאור משבר הקורונה, נתוני משרד התחבורה מגלים כי 2,149 כלי רכב בעלות חצי מיליון שקלים ומעלה נמכרו מתחילת השנה. בראש רשימת הדגמים הנמכרים: רכבי מרצדס ולנד רובר

צילום: שלומי גבאי ולשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: ניר חן

בעוד המשק מצוי במשבר כלכלי כבד לאור מגיפת הקורונה, מכירות רכבי היוקרה דווקא זינקו בחציון הראשון של 2020 - כך עולה מנתונים ראשוניים של משרד התחבורה שהגיעו לידי וואלה! NEWS.

מנתוני הרישוי של המשרד ובעזרת מערכת עיבוד הנתונים של אתר "קארזון" להשוואת מחירי רכבים, ניתן לזהות עלייה של 18% במסירות כלי רכב במחירים של חצי מיליון שקלים לפחות. מדובר בעלייה דרמטית וחסרת תקדים בשוק רכבי היוקרה המקומי, המפתיעה עוד יותר על רקע העובדה ששוק הרכב בכללותו הצטמצם ב-22% בהשוואה לששת החודשים הראשונים של 2019, כמו גם על רקע התחזיות הכלכליות הקודרות של משרד האוצר, הצופות מיתון, התכווצות, וחזרה של שוק התעסוקה לשגרה רק בעוד ארבע שנים לפחות.

מתחילת חודש ינואר השנה נמכרו בישראל 2,149 כלי רכב במחיר של יותר מ-500 אלף שקלים, בסכום כולל של 1.5 מיליארד שקלים. הגידול המשמעותי ביותר נרשם ביוני, כאשר 362 מסירות של כלי רכב נרשמו לעומת 211 בשנת 2019 - זינוק של 72%. לעומת זאת, בשיא הגל הראשון נרשמה דווקא ירידה משמעותית. בחודש אפריל, אז הגיעו לשיא הגבלות הקורונה, נרשמו 32 מסירות בלבד לעומת 255 בחודש המקביל בשנה שעברה - ירידה של 87.5%.

עוד בוואלה!

הקורונה, האלימות והשרה הובילו לנקודת רתיחה. כעת נהגי האוטובוס יוצאים למאבק

לכתבה המלאה
רכב מדגם מרצדס, 04 באוגוסט 2020.. קינן כהן, מערכת וואלה!
מסרה הכי הרבה מכוניות יוקרה לאורך החציון. רכב מרצדס/מערכת וואלה!, קינן כהן

"יש שני סוגים של לקוחות שאני יכול לאפיין", אומר לנו מנהל תיקי לקוחות אצל אחד ממותגי היוקרה, "הסוג הראשון הוא מי שחי את החיים ואומר - אף אחד לא מבטיח שמחר הכלי ילך, בוא נקנה משהו ונהנה מחלק מהכסף שעבדנו בשבילו. הסוג השני הוא זה שמעל רמת עושר מסוימת, והתנודות שעובר המשק כבר הרבה פחות מזיזות לו. הם פשוט לא יקנו את הדירה השישית או השביעית באיזה פרויקט חדש בעפולה".

BMW X7. קינן כהן
זינוק של 72% במסירות כלי רכב. BMW X7/קינן כהן

מרצדס היא החברה שמסרה הכי הרבה מכוניות יוקרה לאורך החציון, עם 590 יחידות, זאת לעומת לנד רובר עם 527 יחידות, אודי עם 438 יחידות, ב.מ.וו עם 304 יחידות, פורשה עם 115 יחידות ואחריה וולוו. בהמשך הרשימה ניתן לזהות את מזראטי עם 20 יחידות ואת יצרנית רכבי היוקרה בנטלי, שמסרה לא פחות משמונה כלי רכב במחצית הראשונה של 2020.

אאודי E טרון. רונן טופלברג, אתר רשמי
251 יחידות עלו על הכביש מתחילת השנה. אודי E5/אתר רשמי, רונן טופלברג

הדגם הפופולרי ביותר מבין רכבי היוקרה שנמסרו לאורך החציון הוא "ריינג' רובר ספורט" של חברת לנד רובר: 436 מכוניות מסוג זה עלו על הכבישים מתחילת השנה, רובן המכריע בייבוא האישי במקום השני ניצב דגם הקרוסאובר אודי E טרון עם 251 יחידות, שרובן נמסר בתחילת השנה, עוד לפני שהדגם התייקר בשל שינוי נוסחת המס הירוק. במקום השלישי והרביעי מרצדס S קלאס ומרצדס GLE (141 ו-134 יחידות בהתאמה) ובמקום החמישי ב.מ.וו X5 עם 118 יחידות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully