וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות בעצרת תמיכה בשאשא ביטון: "נתנה לנו תקווה"

2.8.2020 / 21:16

עצרת התמיכה מתקיימת בפארק סמוך לביתה של יו"ר ועדת הקורונה המודחת בזכרון יעקב, והרחוב לידו נחסם לתנועה. חברת הכנסת יצאה אל המפגינים, שהקיפו אותה והעניקו לה זרי פרחים. "יש עוד הרבה מה לעשות", אמרה עם כניסתה

בווידאו: הפגנת תמיכה בחברת הכנסת יפעת שאשא ביטון/צילום: יותם רונן

כמאה בני אדם משתתפים הערב (ראשון) בהפגנת תמיכה בח"כ יפעת שאשא ביטון (הליכוד), סמוך לביתה בזכרון יעקב. בהתאם לסיכום עם המשטרה, ההפגנה לא מתקיימת מול ביתה אלא בפארק בקרבת המקום, והרחוב לידו נחסם לתנועה.

שאשא ביטון הגיעה לעצרת, והוקפה על ידי תומכים שאף העניקו לה זרי פרחים. "יש עוד הרבה לעשות", אמרה עם כניסתה. מחר צפויה יו"ר ועדת הקורונה להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך היא אמרה שהפרטים על הפגישה טרם נמסרו לה. "מה שאני יודעת זה שמחר צפויות לי שתי ישיבות עדיין במסגרת תפקידי".

היא אמרה מעל הבמה כי "אני לא יודעת מה יהיה מחר. אני לא יודעת אם אשאר בוועדה או לא. אבל אני יכולה להבטיח לכם שמכל מקום שבו אני אהיה אני אמשיך לדרוש נתונים, ולוודא שכל ההחלטות מתקבלות על בסיס נתונים, ואמשיך לדרוש את השמירה על האיזון בין ההיבט הרפואי לבין ההיבט הכלכלי-חברתי, שהוא חשוב לא פחות". שאשא ביטון הוסיפה כי "מה שאנחנו מפספסים כאן הוא שאחרי שהקורונה תיעלם לה ותדעך, אנחנו נישאר חברה בפוסט טראומה ומחלת האבטלה עדיין תהיה כאן, עם אנשים שלא יידעו מה יהיה עתיד פרנסתם".

אירוע תמיכה ביו"ר ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא ביטון, לאחר ששהודחה מתפקידה, סמוך לביתה בזכרון יעקב. 02 באוגוסט 2020.. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
"יש עוד הרבה לעשות". שאשא ביטון בעצרת התמיכה/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

"זה לא רק בהיבט הכספי, אנחנו רוצים להחזיר לאנשים את היכולת להתפרנס בכבוד", הוסיפה יו"ר ועדת הקורונה בדבריה. "שמעתי גם כאן, ובניגוד לפעמים אחרות בהן אנשים רצו שהמדינה תיתן להם ותשלם להם פיצויים, פה אנשים באים ומבקשים לעבוד ואנחנו צריכים לאפשר להם את זה במגבלות שיעזרו לנו גם להלחם בנגיף ולמנוע את ההתפשטות".

הפרסומאי אבנר מכטינגר, ממארגני האירוע, הסביר על הגורמים שהביאו לעצרת. "זו לא הפגנה, זו עצרת תמיכה והתקווה שלנו הייתה להרבה אנשים. המסר הוא שבזכות יפעת שאשא ביטון לפחות חצי מיליון איש יוכלו לבלות בשבתות כמו שצריך, אחרי שעבדו עלינו כל מיני אינטרסנטים שדואגים לציבורים שלהם ולא דואגים לנו - למסעדנים, לאנשי הלילה, אנשי תרבות, מנהלי מופעים", אמר.

"צריך להביע תמיכה בה אחרי כל מה שקרה, למרות ששמענו שמחר תהיה שיחת גישוש שאני מניח שבסופה 'יקלו בעונש שלה בגין התנהגות טובה'", המשיך. "חשוב שתשב שם מישהי שקולה כמוה, ולא נשמע עוד על 'סרדינים בים', כמו שאמר אחד השרים. קטונו, ואני לא אומר שזה בגללנו, אבל אני חושב שכל הדברים שקורים כעת וממחזרים אחריה זה קשור לתמיכה בה". לטענתו, "מה שחשוב הוא שהיא תחזור כדי שנדע שההחלטות שמתקבלות בממשלה הן החלטות שיש בהן הגיון ושכל".

עוד בוואלה!

נתניהו ייפגש עם שאשא-ביטון: אם יושגו הבנות - לא תודח מראשות ועדת הקורונה

לכתבה המלאה
הפגנת תמיכה בזכרון יעקב בח"כ הכנסת יפעת שאשא ביטון 2 באוגוסט 2020. יואב איתיאל
"חשוב שתשב שם מישהי שקולה כמוה". עצרת התמיכה בזכרון יעקב/יואב איתיאל

אלעד כהן, הבעלים של פאב ההוביט בזכרון יעקב, הגיע אף הוא להביע תמיכה. "המהלכים שלה הביאו את קול ההגיון והשפיות שכל כך חסרים בעת הזו וחיוניים לעסק חי ונושם כמו שלנו. כבר כתבתי לה שהיא בעיני מעוררת השראה ונותנת לנו בעלי העסקים תקווה בלב, והבטחתי לה שאנחנו ניתן למאמציה כל תמיכה שתידרש", סיפר.

המוסיקאי ארקדי דוכין, שהגיע להביע תמיכה אף הוא וביצע שניים משיריו, הקדים במילים: "בממשלה היום ממש מגוכחים. במקום לעבוד בזה שאנחנו צריכים להיות ביחד, הם עובדים באיך הם מפלגים את עצמם ובזה הם נותנים לנו דוגמה נוראית".

מוקדם יותר היום נודע כי שאשא ביטון צפויה לפגוש את נתניהו, ברקע כוונת הליכוד להדיחה מתפקידה לאחר שסירבה להתיישר עם החלטות הממשלה סביב הגבלות הקורונה. במפלגה נימקו את ההחלטה באופן רשמי בכך שנעדרה מההצבעה על חוק ההמרה. עד כה לא נקבע דיון רשמי בוועדת הכנסת להדחת שאשא ביטון. אם יושגו הבנות בין השניים, בליכוד ימתיקו את עונשה והיא לא תודח מתפקידה כיו"ר הוועדה, אך לא תוכל לקדם הצעות חוק עד סוף מושב הכנסת הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully