וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה משתוללת, אך נשיא מקסיקו נגד מסיכה: "אחרי שנמגר את השחיתות"

בדומה למנהיגים פופוליסטיים אחרים בעולם, גם אנדרס מנואל לופס אוברדור מקל ראש בנגיף ומסרב לכסות את פניו. בינתיים, מספר המתים מהווירוס במדינה הוא כבר השלישי בגובהו בעולם. הוא כנראה שכח שכבר הכריז שהשחיתות חוסלה בנובמבר

צילום: רויטרס

נשיא מקסיקו אנדרס מנואל לופס אוברדור אמר כי הוא יעטה מסיכה על פניו רק אחרי שהמדינה "תמגר את השחיתות", זאת בזמן שמגיפת הקורונה משתוללת במדינה. מספר המתים מהנגיף במקסיקו הוא כבר השלישי בגובהו בעולם, אחרי שהמדינה שבמרכז אמריקה עברה את בריטניה בסוף השבוע.

כמו מנהיגים פופוליסטיים אחרים בעולם, בהם הנשיא הימני קיצוני של ברזיל ז'איר בולסונארו, גם הנשיא השמאלי קיצוני של מקסיקו הטיל ספק במסיכות מאז פרוץ המגיפה. הוא מעולם לא עודד את עטייתן, ועשה זאת רק כשהיה חייב בעת טיסה מסחרית.

נשיא מקסיקו, לופס אוברדור מנופף לשלום בשדה התעופה במקסיקו סיטי 27 ביולי 2020. רויטרס
לא מוכן לכסות את פניו. לופס אוברדור/רויטרס

"אתם יודעים מתי אני אשים מסיכה? כשלא תהיה שחיתות. אז אני אפסיק לדבר", אמר לכתבים ביום שישי כשנשאל על איומי האופוזיציה לפנות לבית המשפט כדי לחייב אותו לעטות מסיכה.

אמל"ו, כפי שהוא מכונה בקיצור שמו, רמז למעשה בדבריו שהוא מעולם לא ישים מרצונו מסיכה, לאור השחיתות העמוקה בפוליטיקה ובחברה המקסינית. זאת, על אף שהכריז בנובמבר, לפני תשעה חודשים, כי הוא הביס את "השחיתות והעושק" במדינה.

בדומה לברזיל וארצות הברית, גם במקסיקו, שבה חילוקי הדעות על הנשיא הובילו לקיטוב פוליטי עמוק, עטיית מסיכה קיבלה הקשרים תרבותיים ופוליטיים.

אזרחים עם מסיכות במקסיקו סיטי, קורונה, 3 מאי 2020. רויטרס
גם במקסיקו קיבלה המסיכה הקשרים תרבותיים. אזרחים עם מסיכות במסיקו סיטי, במאי/רויטרס

רודולפו סוריאנו-נוניז, סוציולוג ממקסיקו סיטי, אמר כי "מסיכת הפנים עברה כאן פוליטיזציה כפי שקרה בארצות הברית, בבריטניה ובמדינות אחרות".

הוא הוסיף, כי בעוד שבארצות הברית, הסירוב לעטות מסיכות נתפס כדרך להתגרות בליברלים, במקסיקו, זה נתפס "לאחוז בקהל היוקרתי", כפי שאמל"ו מתאר את מתנגדיו.

(עדכון ראשון: 15:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully