וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקור צבאי לאל-ג'זירה: לא ניזום מתקפה על חיזבאללה; צה"ל: מוכנים לכל תרחיש

אמיר בוחבוט ויפעת רוזנברג

2.8.2020 / 15:14

הרשת הקטארית דיווחה כי גורם בצה"ל מסר שישראל אינה מעוניינת בעימות עם ארגון הטרור, והוסיף כי "מניעת ההתבססות מאיראנית בסוריה נמצאת בראש סדר העדיפויות". צה"ל הכחיש את הפרסומים: "כוחות הצבא ערוכים לכלל התרחישים"

בוידאו: המקום למרגלות הר דב בו נהרגו בשנת 2015 מ"פ ולוחם מגבעתי בהתקפת נ"ט של חיזבאללה/צילום: אמיר בוחבוט

מקור בצה"ל אמר כי לישראל אין כוונה להנחית מכה יזומה על חיזבאללה או לבנון - כך דווח היום (ראשון) ברשת אל-ג'זירה. על פי הדיווח, המקור טען כי "אנחנו לא מעוניינים בעימות עם חיזבאללה משום שהמניעה מאיראן להתבסס צבאית בסוריה נמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו. אין לנו כוונה לבצע מתקפת מנע נגד חיזבאללה או לבנון".

עוד על פי אל-ג'זירה, הגורם הצבאי מסר כי "נגיב בכוח על כל תקיפה של חיזבאללה, ובין המטרות שלנו יהיו גם התשתיות בלבנון. הכוננות בגבול נמשכת כל עוד הדבר מחייב".

חיילי צה"ל בגבול לבנון, 28 ביולי 2020. AP
"נגיב בכוח על כל תקיפת חיזבאללה". חיילי צה"ל בגבול לבנון, בשבוע שעבר/AP

בניגוד לפרסומים הזרים, צה"ל ממשיך לשמר רמת כוננות ודריכות גבוהה לאורך גבול לבנון, מחשש לניסיון פיגוע נוסף מצד חיזבאללה. דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי הכחיש את הדיווח, ומסר כי "צבא ההגנה לישראל ערוך לכלל התרחישים".

עוד בוואלה!

צה"ל נערך להידרדרות: תגבור הכוחות - הרחב ביותר מאז מלחמת לבנון השנייה

לכתבה המלאה
חייל עומד בסמוך למערכת כיפת ברזיל בסמוך לגבול עם לבנון, 27 ביולי 2020. רויטרס
צה"ל משמר רמת כוננות גבוהה מחשש לניסיון פיגוע נוסף. גבול לבנון, בשבוע שעבר/רויטרס

המתיחות בגבול הצפון החלה לפני כשבועיים, עם התקיפה בדמשק המיוחסת לישראל. במהלך התקיפה בסוריה, נהרג פעיל חיזבאללה. לאחר התקרית ומחשש לפיגוע מצד ארגון הטרור, צה"ל העלה את רמת הכוננות בגבול לבנון, והנחה על שינוי בפריסת הכוחות לצד חסימת צירים.

כמה ימים לאחר התקרית בסוריה, חוליית חיזבאללה חדרה לשטח ישראל באזור הר דב, ונמלטה מהמקום לאחר שצה"ל פתח בירי לעבר הכוח. חיזבאללה הכחיש כל קשר לתקרית, אך צה"ל המשיך בתגבור הכוחות לאורך הגבול, בהנחיית הרמטכ"ל אביב כוכבי, בניסיון להרתיע את ארגון הטרור ומחשש לניסיונות פיגוע נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully