וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש ליאיר נתניהו: הסר את הציוץ; בנו של רה"מ: מתעלמים מקריאות לרצוח אותי

שופטת בימ"ש השלום הורתה לבנו של רה"מ להסיר מהטוויטר ציוץ בו פרסם את פרטיהם של ראשי המחאה בבלפור, "ולהימנע מלהטרידם במשך חצי שנה". הזאת בעקבות פניית המפגינים בטענה כי מאז הפרסום הם מקבלים איומים. נתניהו על השופטת: "כלום לא עניין אותה"

בווידאו: דיון בבית המשפט בבקשה להוציא נגד יאיר נתניהו צו למניעת הטרדה מאיימת/צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

בית משפט השלום בירושלים הורה היום (ראשון) ליאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, להסיר מחשבון הטוויטר שלו ציוץ בו פרסם את פרטיהם האישיים של ראשי תנועת "קריים מיניסטר", העומדת במרכז גל המחאה בבלפור. כמו כן, על נתניהו להימנע מלהטרידם למשך חצי שנה. נכון לשעה זו, נתניהו טרם מחק את הציוץ.

"אני קובעת כי ניתן צו למניעת הטרדה מאיימת האוסר על המשיב לפרסם כל דבר שיש בו כדי להטריד את המבקשים הטרדה מאיימת לרבות פרטים אישיים שלהם, אף אם ניתן להשיג אותם במאמץ סביר", כך קבעה השופטת דורית פיינשטיין.

בתגובה להחלטת השופטת, צייץ נתניהו: "בעיקרון השופטת אמרה שעלי להסיר את הציוץ (וכך עשיתי). בציוץ בו העלתי צילום מסך מתוך רשם העמותות שגלוי לכל בחיפוש בגוגל. היא התעלמה לחלוטין מכל החומרים שעו"ד יוסי כהן הגיש לה על הקריאות שלהם לרצח כלפי, ולא נראה היה שזה מעניין אותה כלל".

פרטי מנהיגי "קריים מיניסטר" כפי שפרסם אותם יאיר נתניהו בטוויטר. -, צילום מסך
פרטיהם של מנהיגי "קריים מיניסטר" כפי שפורסמו בחשבון הטוויטר של יאיר נתניהו/צילום מסך, -

הדיון עסק במתן צו למניעת הטרדה מאיימת נגד נתניהו, שהגישו ראשי תנועת המחאה, גונן בן יצחק, חיים שדמי וישי הדס. נתניהו לא נכח פיזית בדיון בעקבות פטור שניתן לו, למרות שנדרש להיות זמין טלפונית.

פיינשטיין נימקה את החלטתה וקבעה כי "פרסום פרטי תעודת זהות וכתובת, אף אם אלו ברי השגה ללא מאמץ מיוחד, יחד עם נוסח הדברים כפי שפרסם אותם המשיב יוצרים כולם יחדיו את ההטרדה המאיימת. אין המדובר בפרסום פרטים בהקשר שבו ניתנו, או שימוש בפרטים לצורך הליכים משפטיים לדוגמה, אלא השימוש שנעשה בהם תכליתו הייתה לגרום לכך שיהיו הפגנות בסמוך לביתם של המפגינים בכל עת ושעה".

עוד אמרה כי חרף העובדה שהמסמך ועליו פרטיהם של ראשי המחאה נחשב מידע גלוי, הנוסח של הציוץ בו פורסם - מטריד. "המבקשים טענו כי המידע שפרסם המשיב אינו בגדר מידע גלוי, ואף טענו כי רשם העמותות מספק את דף רישום העמותה תוך השחרה של הפרטים האישיים של מייסדי העמותה. אין בידי לקבוע דבר בעניין זה, אך כאמור לטעמי נוסח הציוץ תוך שימוש בפרטים המופיעים בדף זה, מהווה הטרדה מאיימת".

תגובת יאיר נתניהו להוראת ביהמ"ש להסיר את הציוץ המאיים

לדברי פיינשטיין, "ספק בעיני אם ניתן לטעון שהפגנה מול ביתם של מפגינים, דינה כדין הפגנה מול ביתם של אנשי ציבור, וספק אם המעורבות של המבקשים בהפגנות מול בית ראש הממשלה הופכת אותם, לעת עתה, לאנשי ציבור".

השופטת הוסיפה כי נתניהו לא חשב להסיר את הציוץ על אף התגובות האלימות שנוספו לו מעוקביו. "נוכח העובדה שהמשיב לא סיפק הסברים בדיון לכוונתו בציוץ, לא גער בעוקבים שקראו לאלימות, ולא הסיר את הציוץ על אף השיח האלים שהוא עורר, הרי שקיים חשש כי המשיב יחזור ויטריד את המבקשים ויפגע הן בפרטיותם, והן בשלוות רוחם".

ראשי תנועת crime minister בדיון בבקשה למתן צו למניעת הטרדה מאיימת, בימ"ש השלום ירושלים, 2 באוגוסט 2020. רוני כנפו
ראשי תנועת "קריים מיניסטר" בדיון בבקשה למתן צו למניעת הטרדה מאיימת, היום/רוני כנפו

הדיון נפתח בדבריו של בן יצחק, שאמר כי "המשיב (נתניהו) הפיץ פרטים, וגם אחרי שהגשנו את הבקשה ואחרי שהמשטרה הגישה לו את הבקשה שלנו, זה לא הרתיע אותו מלזלזל בהליך המשפטי ולהפיץ את הדברים האלה גם בסוף השבוע".

לדבריו, "מעבר לעובדה שלמשיב יש מעל 78 אלף עוקבים, הוא הפיץ את הדברים גם בפייסבוק. ודווח בחדשות 12 שפייסבוק הסירה את הפוסט הזה. פייסבוק מבינה שיש בעיה עם חשיפה בפרטים האישיים האלה". בן יצחק טען בנוסף כי בתגובה לפוסט של נתניהו פורסמו אמירות ואיומים שאותם לא גינה.

בן יצחק התייחס לציוץ בטוויטר ששיתף ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו כתובה תגובת ההסתה מהחשבון הפיקטיבי "דנה רון", תחת תמונתו של בן יצחק עצמו. "יום יומיים לפני, מתפרסם ציוץ בחשבון של ראש הממשלה שמספר על אדם שמגיע לרצוח אותו, ומתחת לציוץ מוצגת תמונה שלי. אני כמובן לא באתי לרצוח את ראש הממשלה, אלא אני עצמי הגשתי תלונה כדי שממשלת ישראל תחקור מי עומד מאחורי המלים".

"אבל לחשוב שאין קשר בין הפצה בחשבון של ראש הממשלה, שיש לו מיליוני עוקבים, עם תמונה שלי - שאין לי שום שקשר לאיומים על ראש הממשלה, ואז גם פרסום הכתובת שלי ואיומים שמקבל על חיי - כולנו יודעים מה המשמעות. ולכן, בניגוד לטענות על חופש ההפגנות, לא חופש ההפגנות נמצא פה אלא הנסיון לשלוח כנופיות אלימות שכבר הלכו תקפו מפגינים", אמר בן יצחק.

הציוץ המסית נגד נתניהו תחת תמונתו של בן יצחק

עו"ד יוסי כהן, המייצג את נתניהו, שקיבל פטור מהגעה לדיון, השיב ואמר כי מדובר בארגון שמטרתו הפצת אלימות. "זהו ארגון אלים ומזעזע. שלושת המבקשים (בן יצחק, שדמי והדס) הם חברים בארגון אנרכיסטי, פורע חוק, שכלל אינם עובדים למעשה, אלא משתתפים מרכזיים בהפגנות אלימות - אלה החיים שלהם".

לטענת עו"ד כהן, נתניהו לא ביצע שום עוולה המצדיקה מתן צו מניעת הטרדה. "אין ספק שהפרסום הוא סך הכל צילום של מסמך פומבי שעל פי חוק העמותות, לא רק שאפשר לפרסם אותו אלא חובה לפרסם אותו. מעבר לכך שזו חבורת אנרכיסטים שאחד מהם, חיים שדמי, קרא לזרוק בקבוק תבערה על בית ראש הממשלה".

השופטת פיינשטיין אמרה כי יש להתייחס לתוכן הפרסום של נתניהו, ולא רק לעובדת היות המסמך פומבי. לכך הגיב כהן כי "אין פה קריאה לאלימות. אני ויאיר נתניהו מתנגדים לאלימות מכל סוג בפרט באלימות שבה נוקטים שלושת המבקשים יום, יום שעה, שעה".

שדמי טען בתגובה כי בית ראש הממשלה מפיץ עליו סרטונים ערוכים המוציאים את דבריו מהקשרם. "בבלפור מפיצים עליי סרטונים ערוכים, קטועים, שמוצאים מהקשרם לא פעם, לא פעמיים, כולל ראש הממשלה עצמו. הבן הגיש תלונה על איומים נגדי, למחרת אותו יום, ראש ממשלת ישראל מזמין אליו הביתה קצין חקירות בכיר להגיש את אותה התלונה. התלונה כוללת שלושה סרטונים ערוכים ושקריים ומוצאים מהקשרם. אם מישהו מהגורמים היה חושב שאני מסוכן, מזמן הייתי מטופל".

השופטת שאלה את עו"ד כהן האם נתניהו התייחס לתגובות המסיתות שנכתבו תחת פוסט הפרטים ששיתף: "האם המשיב טיפל בתגובות בטוויטר שהן בלשון המעטה בעייתיות?", לכך השיב כהן: "יאיר נתניהו נגד כל אלימות. המשיב לא אחראי לתגובות ומגנה אותן בכל לשון של בקשה. הוא סובל מעשרות אלפי פרסומים כתוצאה מפעילות של ארגונים דוגמת הארגון הזה, שהוא החמור והאלים ביותר והאחרון שיש לו בכלל זכות לבקש הגנה".

לטענת בן יצחק, "כרגע שדמי מסתובב על אבטחה. משפחתי עזבה את הבית וקיבלתי עשרות טלפונים והטרדות ממספר חסוי. מי שקיבל את המסמך שלנו קיבל אותו מגורם במשרד המשפטים. אנחנו מבקשים לבדוק איך המידע הלא מצונזר הגיע למשיב". בתום הדיון, אמר בן יצחק כי יקבלו כל החלטה של בית המשפט. "אם יהיה צורך אולי נערער אבל אנחנו מכבדים אותה".

כמה מתומכיו של נתניהו הגיעו לבית המשפט וקראו מחוץ לאולם קריאות בגנות עו"ד לאה צמל, המייצגת שני מפגינים שהובאו לדיון במקום.

ראשי תנועת crime minister בדיון בבקשה למתן צו למניעת הטרדה מאיימת, בימ"ש השלום ירושלים, 2 באוגוסט 2020. רוני כנפו
חיים שדמי בבית המשפט, היום/רוני כנפו

נתניהו קיבל בשישי האחרון זימון לבית המשפט לאחר שפרסם בטוויטר את פרטיהם האישיים של מובילי המחאה נגד אביו, תוך קריאה להפגין סמוך לבתיהם. הפרטים, שפורסמו ביום חמישי שעבר, הכילו שמות, מספרי טלפון וכתובות מגורים של ראשי חברי הוועד המנהל של עמותת "חוזה חדש", המובילים את תנועת המחאה.

"אני מזמין את כולם לבוא להפגין, יום ולילה (בג"ץ אומר שמותר) מתחת לבתים של האנשים האלה, שמארגנים לנו במדינה את כל האנרכיה בשבועות האחרונים", כתב.

המפגינים פנו לבית המשפט לאחר שהפרטים פורסמו בניגוד לחוקי הגנת הפרטיות, וציינו כי מאז פרסום הפרטים קיבלו שורה של איומים טלפוניים.

כעשרת אלפים איש השתתפו אמש בהפגנה נגד ראש הממשלה נתניהו והשחיתות השלטונית בירושלים. המחאה נערכה מול מעונו של ראש הממשלה בבלפור, ובסיומה נעצרו ועוכבו 12 בני אדם.

קריים מיניסטר: "עוד לבנה בחומת בלפור נפלה היום"

מתנועת קריים מיניסטר נמסר לאחר ההחלטה כי "המסית הקטן מבלפור וחבר מרעיו נתקלו חזיתית ב-120 קמ"ש בקיר המוצק של מדינת ישראל שלנו. יש שופטים בירושלים ובית המשפט אמר היום עד כאן להתרת הדם ולהסתה כנגד אזרחים שמפגינים כחוק נגד ראש הממשלה ועקב פרסומיו של יאיר נתניהו מקבלים איומים על חייהם. עוד לבנה בחומת בלפור נפלה היום, נמשיך להפגין ולהיאבק עד הניצחון המתקרב".

(עדכון ראשון: 08:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully