וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוטרטה לאזרחי הפיליפינים: שימו דלק כחומר כחיטוי למסיכות

הנשיא אמר כי עצתו היא לא בדיחה והמליץ לגשת לתחנות הדלק ולהשפריץ את הנוזל על המסיכות שאותן הם מחויבים לחבוש נגד הקורונה. מומחי רפואה מזהירים: "זה מסוכן, יגרום לבעיות". הווירוס ממשיך להשתולל במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה קרא פעם לאזרחי המדינה להשתמש בדלק כחומר חיטוי למסיכות - והדגיש כי זאת לא בדיחה, אחרי שדוברו אמר כי הייתה זו הלצה וכי המנהיג ידוע כמי שנוהג להתבדח. "מה שאמרתי נכון", אמרה דוטרטה במהלך נאום ששודר בטלוויזיה ביום שישי. "פשוט לכו לתחנת דלק ושימו קצת, זה חומר חיטוי". הוא הוסיף: "אני לא מתלוצץ. זה נכון. אתם חושבים שאני סתם צוחק".

המדינה שבדרום-מזרח אסיה מחייבת חבישת מסיכות מאז מרץ, ובימים האחרונים חל זינוק במספר המקרים החדשים. דוטרטה הרחיב את המגבלות כדי לבלום את ההתפשטות, והבטיח שבדצמבר המצב ישוב לשגרה.

בשבת נרשם יום נוסף של כ-5,000 מקרים חדשים במדינה, שהעלו את סך המאובחנים ליותר מ-98 אלף. עשרות רופאים הזהירו היום כי הפיליפינים מפסידה בקרב מול הנגיף וחתמו על מכתב הקורא לדוטרטה להדק את הסגר בשל העומס הרב על בתי החולים.

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה בדיון בנושא נגיף הקורונה במנילה. 30 ביולי 2020.. AP
"פשוט לכו לתחנת דלק ושימו קצת, זה חומר חיטוי". נשיא הפיליפינים דוטרטה/AP

מומחים רפואיים אמרו כי הם לא ממליצים להישמע לעצותיו של הנשיא. "אי אפשר להשתמש בדלק כחומר חיטוי. שאיפה שלו עלולה לגרום נזק ועלולה להוביל לבעיות נוספות כמו מחלות נשימה", אמר לרויטרס חוזה סנטיאגו, נשיא ההסתדרות הרפואית של הפיליפינים. מומחי בריאות ממליצים על סבון ומים לניקוי מסכות רב-פעמיות, ועל נוזלי חיטוי עם 70% אלכוהול לצורך חיטוי נכון.

אחרי הפעם הראשונה שדוטרטה הציע להשתמש בדלק, כמה ממתנגדיו תקפו אותו על העצה המסוכנת.

"אל תנסו את זה בבית", צייצה הסנאטורית ריסה הונטיברוס. "בדיקת עובדות: אסור להשתמש בדלק ובדיזל לחיטוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully