וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ החדשות המוביל בפיליפינים, שהרגיז את דוטרטה, הושבת בשידור חי

ערוץ ABS-CBN סירב לשדר ב-2016 את תשדירי הקמפיין של הנשיא, ואחרי איומים רבים לא חודש הרישיון שלו על ידי הפרלמנט. באופוזיציה זועמים ומזהירים מפגיעה בנגיף הקורונה

נשיא ערוץ ABS-CBN הפיליפיני לפני שהכריז שהערוץ מושבת, 5 במאי 2020. טוויטר, אתר רשמי
נשיא ערוץ ABS-CBN לפני ההכרזה על השבתתו, אתמול/אתר רשמי, טוויטר

רשות התקשורת של הפיליפינים הורתה אתמול (שלישי) לערוץ המוביל במדינה לעצור את שידוריו. זאת אחרי שהפרלמנט, שנשלט בידי נאמני הנשיא רודריגו דוטרטה, לא חידש את הרישיון של ערוץ ABS-CBN.

דוטרטה איים פעמים רבות לחסום את חידוש הרישיון של הערוץ, אחרי שזעם עליו על סירובו לפרסם את תשדירי הקמפיין שלו בבחירות ב-2016. באופוזיציה תקפו את התזמון של המהלך, לאור הצורך לעדכן את הציבור על המלחמה במגיפת הקורונה.

רגעים לפני החשכת הערוץ, אמר הנשיא מארק לופז לצופים: "כואב לנו שמשביתים אותנו, אבל זה כואב גם למיליוני אזרחים שמאמינים שהשירות שלנו חשוב להם".

בהצהרה מוקדמת יותר, אמרו בערוץ ABS-CBN כי הם יעצרו את השידורים שלהם ביום שלישי בערב בהתאם להוראת רשות התקשורת, והם קראו לבית התחתון של הפרלמנט לחדש את הזיכיון שלהם.
"אנחנו סומכים על הממשלה, שתחליט על הזיכיון שלנו בהתאם למה שהכי טוב לעם הפיליפיני, כשהיא מכירה בתפקיד ABS-CBN ובמאמצים שלו לספק את החדשות והמידע העדכניים ביותר בזמנים מאתגרים אלו", אמרו ברשת.

עובדי הערוץ אחרי השבתתו

דוברו של דוטרטה אמר כי הממשלה מודה לערוץ על שירותיו, אבל גורלו מונח בפתחו של הקונגרס.

הערוץ אמר כי הוא קיבל הבטחות שהוא יוכל להמשיך לשדר בזמן הדיונים בפרלמנט, אולם סגן נציב רשות התקשורת אדגרדו קבריוס אמר כי ההוראה לחדול משידורים היא מידית. הוא הוסיף כי הערוץ יכול לערער על כך דרך בתי המשפט והוא קיבל עשרה ימים להשיב ולהסביר מדוע לא לעשות שימוש אחר באפיקים שלו.

ABS-CBN הוקם לפני 66 שנה, והוא מעסיק 7,000 איש, מפעיל תחנות רדיו וטלוויזיה ברחבי המדינה וכן אתר אינטרנט.

אנטוניו אלבנו, סגן ועדת הזיכיונות בבית התחתון של הפרלמנט, אמר שהקונגרס יבקש מרשות התקשורת להסביר את המהלך. לדבריו, רק לקונגרס יש סמכות לכך.

"ההשבתה הולכת נגד רווחת הציבור", אמרה הסנאטורית ריסה הוניטברוס מהאופוזיציה, שהזהירה כי סגירת הערוץ תפגע במאבק בקורונה. יותר מ-600 בני אדם מתו במדינה נכון לאתמול, ויותר מ-9,600 נדבקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully