וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: עצרנו מנהיג "ארגון טרור" שתכנן פיגועים מארה"ב

1.8.2020 / 15:36

משרד המודיעין אמר כי ג'משיד שרמהד נמצא ב"ידיהם החזקות" של כוחות הביטחון. הוא מואשם באחריות למתקפה קטלנית בעיר שיראז ב-2008 ובתכנון פיגועים נוספים שסוכלו

בווידאו: איראן ביצעה ניסוי של שיגור טיל בליסטי מתחת לאדמה/מערכת וואלה! NEWS

איראן אמרה היום (שבת) כי עצרה מנהיג של "ארגון טרור" שפעל מארצות הברית ואחראי לפיגוע קטלני בעיר שיראז ב-2008, שבו נהרגו 14 בני אדם ועוד יותר מ-200 איש נוספים נפצעו. הטלוויזיה הממלכתית ציטטה הצהרה של משרד המודיעין, ולפיה מנהיג קבוצת "תונדר", ג'משיד שרמהד, שהוביל פעולות טרור וחבלה באיראן, נמצא ב"ידיהם החזקות" של כוחות הביטחון של איראן.

תונדר, "רעם" בפרסית, הוא הזרוע הצבאית של הארגון המלוכני "אסיפת הממלכה של איראן" שבסיסו בקליפורניה. הוא רוצה להשיב את המלוכה לאיראן, שנפלה לאחר המהפכה האסלאמית ב-1979 עם בריחתו של השאה. מייסד הקבוצה נעלם באמצע שנות ה-2000. בארגון לא הגיבו לפניות מצד סוכנות הידיעות אי-פי.

הפיגוע בעיר שיראז, איראן, 13 באפריל 2008. AP
הוביל פעולות טרור וחבלה. הפיגוע בשיראז, 2008/AP

עדיין לא ברור כיצד שרמהד נעצר, אך איראן פיתתה בעבר גולים ומתנגדי משטר דרך קרובי משפחה ושיטות אחרות על מנת שישובו לאיראן או לבעלות בריתה, שם יוכלו להיעצר. ב-2010 נעלם אדם שהואשם בהיותו סוכן איראני לפני שעמד למשפט בקליפורניה על ניסיון להזמין את חיסולו של שרמהד. הוא ככל הנראה שב לאיראן.

לפי הטלוויזיה האיראנית, שלא סיפקה ראיות לכך, הארגון תכנן פיגועים נגד סכר במדינה וכן הטמנת פצצות ציאניד ביריד הספרים השנתי של טהראן. עוד דווח כי תונדר אחראי לפיגוע בקברו של רוחאללה חומייני בטהראן ב-2010, שבו נפצעו כמה אנשים.

אף שזהו ארגון שולי יותר ביחס לארגוני אופוזיציה איראניים אחרים הפועלים בגלות, איראן, לפי הדיוחים, העלתה אותו במהלך המשא ומתן על הסכם הגרעין ב-2015. בעבר קיבל אחריות הארגון על חיסול של מדען גרעין איראני בטהראן ב-2010, אך בהמשך הוא התנער מכך. החשד נפל על ישראל, שנקשרה לסדרת חיסולים של מדענים כחלק מהמאבק שלה בתכנית הגרעין של איראן.

עוד בוואלה!

מסר לארה"ב: איראן דימתה תקיפת נושאת מטוסים במצרי הורמוז

לכתבה המלאה

המתיחות בין איראן לבין ארצות הברית החריפה שוב בתקופה האחרונה, ובמהלך השבוע דימו משמרות המהפכה תקיפה של דגם של נושאת מטוסים במפרץ הפרסי במהלך תרגיל נרחב, שכלל גם שיגורי טילים בליסטיים מבטן האדמה.

שתי האויבות הוותיקות היו קרובות למלחמה בינואר, כשמל"ט אמריקני חיסל את מפקד כוח קודס קאסם סולימאני בבגדאד. בתגובה, שיגרה איראן טילים בליסטיים לעבר כוחות אמריקניים בעיראק. מנהיגה העליון של איראן עלי חמינאי הבטיח כי הנקמה על חיסול סולימאני טרם הושלמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully