וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: מטוס קרב אמריקני התקרב למטוס נוסעים שלנו בסוריה

24.7.2020 / 3:09

לפי הדיווח בטלוויזיה הרשמית במדינה, התקרבות המטוס האמריקני גרמה לטייס לשנות את גובה הטיסה במהירות, ובשל כך נפצעו כמה מהנוסעים. בתחילה יוחס המטוס לישראל. כל הנוסעים הגיעו בבטחה לביירות. בעבר נטען כי חברת התעופה מעבירה נשק למיליציות פרו-איראניות

בווידאו: איראן טוענת: מטוס קרב של ישראל התקרב למטוס נוסעים שלנו בשמי סוריה/צילום: מערכת וואלה! NEWS, עריכה: איתי עמרם

מטוס קרב אמריקני התקרב למטוס נוסעים של איראן בשמי סוריה - כך דווח הערב (חמישי) בטלוויזיה הרשמית במדינה. על פי הדיווח, שבתחילה ייחס את המטוס לחיל האוויר הישראלי, המטוס גרם לטייס האיראני לשנות את גובה הטיסה במהירות כדי להימנע מהתנגשות, וכתוצאה מכך כמה נוסעים נפצעו באורח קל בתקרית. בסרטון מהאירוע שפורסם ברשתות החברתיות נראה דרך חלון המטוס אחד מהנוסעים עם דם על פניו.

המטוס האיראני, השייך לחברת "מאהן אייר", היה בדרכו מטהראן לביירות. לפי גורם בשדה התעופה, הוא נחת בבטחה בלבנון. חברת התעופה הואשמה בעבר על ידי ישראל וארצות הברית בהעברת נשק למיליציות פרו-איראניות בסוריה ומדינות נוספות.

מאוחר יותר דיווחה סוכנות הידיעות פארס כי המטוס שב בבטחה לטהראן. בנוסף לכך, שני גורמים רשמיים בארצות הברית מסרו כי שני מטוסי קרב מסוג F-15 טסו קרוב למטוס הנוסעים של איראן, אך במרחק בטוח.

מוקדם יותר דווח כי מטוס קרב ישראלי הוא זה שהתקרב למטוס האיראני בשמי סוריה, אך לאחר זמן קצר הטייס מסר כי מדובר בכלי טיס אמריקני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטוס הקרב כפי שנראה מחלונות מטוס הנוסעים, בדיווח הטלוויזיה האיראנית/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שני הודיעה סוריה כי ישראל תקפה מהאוויר מטרות באזור דמשק. סוכנות הידיעות הרשמית במדינה, סאנ"א, דיווחה על שבעה חיילים סורים שנפצעו בתקיפות, ולפי הארגון הסורי לזכויות אדם, חמישה מאנשי משמרות המהפכה של איראן נהרגו.

עוד דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי התקיפה האווירית, המיוחסת לצה"ל, כוונה נגד עמדות של כוחות המשטר ושל המיליציות הפרו-איראניות באזור.

עוד בוואלה!

פיגוע בחריש וחטיפת חייל: נחשפה חוליית טרור שמומנה על ידי חיזבאללה ואיראן

לכתבה המלאה

כמו כן, לפי רשת אל-ערביה, בין המטרות שהותקפו היו מערכות הגנה אוויריות. זאת, לאחר שמוקדם יותר החודש חתמו איראן וסוריה על הסכם להרחבת שיתוף הפעולה הצבאי ביניהן, הכולל גם חיזוק ופיתוח של מערכות הנ"מ.

בתחילה, כלי התקשורת הסוריים דיווחו כי מערכות ההגנה האווירית יירטו "מטרות עוינות" בשמי הבירה. סוכנות הידיעות הסורית דיווחה כי התקיפה בוצעה מעל מג'דל שמס ומסרה כי "התוקפנות הישראלית סוכלה על ידי מערכות הנ"מ".

(עדכון ראשון: 22:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully