וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: איראן שיגרה טילים בליסטיים מבטן האדמה

29.7.2020 / 14:23

זאת הפעם הראשונה שבה נעשה ניסוי כזה, אף שהיה ידוע על בסיסים תת-קרקעיים שבהם מוסתרים הטילים הבליסטיים של המשטר. השיגורים גרמו לחשש בבסיסים אמריקניים באזור מפני מתקפה. טהראן עורכת תרגיל נרחב במפרץ, המדמה גם תקיפת נושאת מטוסים אמריקנים

בווידאו: איראן ביצעה ניסוי של שיגור טיל בליסטי מתחת לאדמה/מערכת וואלה! NEWS

איראן שיגרה טילים בליסטיים שהוצבו מתחת לאדמה במהלך התרגיל הצבאי הנרחב שלה - כך דיווחה היום (רביעי) הטלוויזיה הרשמית במדינה. במהלך התרגיל, שמתקיים במצרי הורמוז, דימו משמרות המהפכה מתקפה על העתק של נושאת מטוסים. בתיעוד נראו שני טילים יוצאים מעמדות מכוסות, ככל הנראה במדבר במרכז איראן.

מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה, עלי חדיג'זה, אמר כי השיגורים בוצעו היום. הוא אמר לטלוויזיה הרשמית כי זאת הפעם הראשונה שבה נעשה שיגור כזה, אף שהיה ידוע שלמשמרות המהפכה יש בסיסים תת-קרקעיים שבהם מוסתרים הטילים הבליסטיים שלהם.

בעקבות השיגורים, נכנסו כוחות אמריקנים לכוננות בשני בסיסים באזור - בבסיס חיל האוויר א-זפרה באבו דאבי ואל-עודייד בקטאר, הבסיס הקדמי של הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית. בצבא ארצות הברית אמרו כי הכוחות תפסו מחסה בזמן השיגורים.

"התקרית נמשכה כמה דקות והוכרזה חזרה לשגרה אחרי שהאיום חלף", אמרה דוברת הפיקוד המרכזי, בת' ריורדן. שני הבסיסים נמצאים במרחק של מאות קילומטרים מהמקום שבו נערך התרגיל.

איראן ביצעה ניסוי של שיגור טיל בליסטי מתחת לאדמה
29.7.20. רויטרס
המתיחות עם ארה"ב שוב גוברת. שיגורי הטילים מתוך האדמה/רויטרס

במקביל, דווח כי במסגרת התרגיל מל"טים תקפו את הגשר בנושאת המטוסים המדומה. הטלוויזיה הרשמית לא פרסמה תיעוד של השיגורים או של מתקפת המל"טים, או זיהתה את סוג הטילים ששוגרו במהלך התרגיל. עם זאת, התרגיל נועד לשלוח מסר ברור לארצות הברית.

למרות המכות שספגו שתי האויבות המרות ממגיפת הקורונה, המתיחות ביניהן שוב עולה בהדרגה, יותר מחצי שנה אחרי שחיסולו של הגנרל קאסם סולימאני בעיראק כמעט שהוביל למלחמה. ארצות הברית מפעילה לחצים על הקהילה הבינלאומית להארכת אמברגו הנשק על איראן, שאמור לפוג באוקטובר, והחודש נרשם פיצוץ מסתורי במתקן העשרת האורניום בנתנז, שלפי דיווחים שונים בוצע בידי ישראל. בשבוע שעבר התקרב מטוס קרב אמריקני למטוס נוסעים איראני בשמי סוריה.

תרגיל "הנביא הגדול 14" של משמרות המהפכה במי המפרץ הפרסי במסגרתו הפציצו כוחות ים, יבשה ואוויר דגם שנבנה כחיקוי של נושאת מטוסים אמריקנית 28 ביולי 2020. AP
טילים המשוגרים ממשאית במהלך התרגיל/AP
תרגיל "הנביא הגדול 14" של משמרות המהפכה במי המפרץ הפרסי במסגרתו הפציצו כוחות ים, יבשה ואוויר דגם שנבנה כחיקוי של נושאת מטוסים אמריקנית 28 ביולי 2020. AP
כלי שיט של משמרות המפכה חגים סביב נושאת המטוסים/AP
תרגיל "הנביא הגדול 14" של משמרות המהפכה במי המפרץ הפרסי במסגרתו הפציצו כוחות ים, יבשה ואוויר דגם שנבנה כחיקוי של נושאת מטוסים אמריקנית 28 ביולי 2020. AP
תרגיל "הנביא הגדול 14" של משמרות המהפכה במי המפרץ הפרסי במסגרתו הפציצו כוחות ים, יבשה ואוויר דגם שנבנה כחיקוי של נושאת מטוסים אמריקנית 28 ביולי 2020/AP

הלילה פרסמה סוכנות ידיעות המקורבת למשמרות המפכה תמונה ערוכה של נושאת מטוסים בצורת ארון מתים, עם כוונת עליה, עם כיתוב המצטט את המנהיג העליון עלי חמינאי בהבטחתו לנקום את חיסולו של סולימאני.

אתמול הראו בטלוויזיה הממלכתית כיצד לוחמי קומנדו איראנים ירדו בחבלים ממסוק לעבר סיפון נושאת המטוסים המדומה, כחלק מתרגיל "הנביא הגדול 14". בקטע אחר נראו כלי שיט מקיפים את אותו העתק של נושאת מטוסים.

במהלך התרגיל, שיגרו כוחות איראניים טילי נ"מ לעבר מל"ט בסמוך לעיר הנמל בנדר עבאס, וכן שוגרו טילים ממשאיות ביבשה ומסירות מהירות, יחד עם טילי כתף.

על אף שהכוח הימי של איראן חלש לאין שיעור מזה של ארצות הברית, הוא מתרגל טקטיקת "נחילים", שאמורה להתגבר על נושאות המטוסים העוברות במצרים בדרכן למפרץ הפרסי וממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully