וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר לארה"ב: איראן דימתה תקיפת נושאת מטוסים במצרי הורמוז

28.7.2020 / 16:34

בתרגיל של צי משמרות המהפכה, שיגור מסוק טיל לעבר העתק דמה של הספינות המשמשות את האמריקנים. לאחר מכן, פשטו עליה כוחות קומנדו. הצי האמריקני: "התרגיל פזיז וחסר אחריות"

בווידאו: איראן מקיימת תרגיל שנתי במפרץ/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

משמרות המהפכה של איראן שיגרו היום (שלישי) טיל לעבר דגם של נושאת מטוסים במצרי הורמוז האסטרטגיים, כחלק מתרגיל שנועד לשלוח מסר מאיים לארצות הברית. דרכם המצרים עוברים כ-20% מכל אספקת הנפט העולמית, וטהראן איימה לא אחת לסגור אותם במקרה של עימות עם וושינגטון.

בטלוויזיה הממלכתית הראו כיצד לוחמי קומנדו איראנים ירדו בחבלים ממסוק לעבר סיפון נושאת המטוסים המדומה, כחלק מתרגיל "הנביא הגדול 14". בקטע אחר נראו כלי שיט מקיפים את אותו העתק של נושאת מטוסים.

במהלך התרגיל, שיגרו כוחות איראניים טילי נ"מ לעבר מל"ט בסמוך לעיר הנמל בנדר עבאס, וכן שוגרו טילים ממשאיות ביבשה ומסירות מהירות, יחד עם טילי כתף. משמרות המהפכה צפויים לשגר גם טילים בליסטיים ארוכי טווח לעבר אותו דגם של נושאת המטוסים, כפי שעשו ב-2015 בעת שדימו את הטבעתה.

כלי שיט של איראן גוררים דגם של נושאת מטוסים ליד נמל בנדר עבאס, 25 ביולי 2020. רויטרס
כלי שיט של איראן גוררים דגם של נושאת המטוסים, שבת/רויטרס

הצי החמישי בצבא ארצות הברית, שבסיסו בבחריין והוא מסייר במי המפרץ, גינה את התרגיל בתור "פזיזות וחוסר אחריות" מצדה של איראן. הדוברת של הצי, רבקה רבריץ', אמרה לסוכנות הידיעות אי-פי כי בצי מודעים לתרגיל שבו מעורב "כלי שיט הדומה לנושאת מטוסים שאינה יכולה לנוע. הצי האמריקני עורך תרגילים הגנתיים עם בעלי בריתנו כדי לקדם את הביטחון בנתיבי השיט בתמיכה בחופש השיט, כשאיראן לעומת זאת עורכת תרגיליים התקפיים, בניסיון להפחיד ולאיים".

היא הדגישה כי על אף שהצי עוקב מקרוב אחרי התרגיל האיראני, הוא לא שיבש את פעילותו באזור או הפריע לתנועת הסחורות במצרי הורמוז.

בקיץ שעבר נרשמו באזור שורת תקיפות מכליות נפט, שאותן ייחסה ארצות הברית לאיראן, אך היא הכחישה זאת למרות תיעוד שפרסם צבא ארצות הברית ובו נראו צוללנים איראנים מסירים מטען חבלה מגוף של כלי שיט. ואולם, ברמז עבה, תועדו צוללנים איראנים במהלך התרגיל מתחת למים, ולאחר מכן נראה חור שנגרם מפיצוץ מעל קו המים של נושאת המטוסים המדומה, שנראית חיקוי של דגמי "נימיץ" האמריקניים.

עוד בוואלה!

"איש של שלום": המכתב המפתיע של אחמדינג'אד לבן סלמאן על המלחמה בתימן

לכתבה המלאה
דגם של נושאת מטוסים בנמל בנדר עבאס, איראן, 15 בפרואר 2020. רויטרס
"הוטבעה" בתרגיל קודם ב-2015. דגם נושאת המטוסים בנמל בנדר עבאס/רויטרס

נושאות המטוסים האמריקניות חולפות במפגני כוח במפרץ הפרסי, דרך מצרי הורמוז, פתח היציאה הצר מהנתיב שאותו חולקת איראן עם עומאן. בשבוע שעברת נכנסה למי הים התיכון נושאת המטוסים "נימיץ", שצפויה להחליף את נושאת המטוסים "אייזנהאואר" שנמצאת בים הערבי.

למרות המכות שספגו שתי האויבות המרות ממגיפת הקורונה, המתיחות ביניהן שוב עולה בהדרגה, יותר מחצי שנה אחרי שחיסולו של הגנרל קאסם סולימאני בעיראק כמעט שהוביל למלחמה. ארצות הברית מפעילה לחצים על הקהילה הבינלאומית להארכת אמברגו הנשק על איראן, שאמור לפוג באוקטובר, והחודש נרשם פיצוץ מסתורי במתקן העשרת האורניום בנתנז, שלפי דיווחים שונים בוצע בידי ישראל. בשבוע שעבר התקרב מטוס קרב אמריקני למטוס נוסעים איראני בשמי סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully