וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לגל שני: ג'ונסון השהה את ההקלות בסגר הקורונה בבריטניה

31.7.2020 / 19:42

ראש ממשלת בריטניה עצר את המהלך יום לפני כניסתו לתוקף בעקבות עלייה מדאיגה במספר הנדבקים. "צריכים לסחוט את דוושת הבלם כעת כדי להשאיר את הנגיף בשליטה"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון השהה היום (שישי) את ההקלות המתוכננות בסגר הקורונה שחל במדינה, לאחר שעלייה במספר הנדבקים העלתה את החשש מגל שני של הנגיף. על פי הרשויות בממלכה, ביממה האחרונה אובחנו 846 מקרי הידבקות בקורונה - המספר היומי הגבוה ביותר בחודש האחרון.

שעות ספורות לפני שבריטניה החילה תקנות מחמירות יותר על חלקים נרחבים בצפון המדינה, ג'ונסון הכריז כי בתי הקזינו, אולמות הבאולינג ומתחמי ההחלקה על הקרח, שהיו אמורים להיפתח מחר, יישארו סגורים לשבועיים נוספים לפחות. בנוסף, ייאסרו קבלות הפנים בחתונות.

ראש הממשלת בריטניה ג'ונסון בתדרוך קורונה יומי, 10 יוני 2020. רויטרס
השהה את ההקלות. ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון/רויטרס

"אנחנו רואים עכשיו נורות אזהרה על לוח המכוונים", אמר ג'ונסון במסיבת עיתונאים, "ההערכות שלנו הן שאנחנו צריכים לסחוט עכשיו את דוושת הבלם כדי להשאיר את הנגיף בשליטה". ראש הממשלה הוסיף כי המהלך היה בלתי נמנע. "אני יודע שהצעדים בהם אנו נוקטים יאכזבו הרבה אנשים. אני באמת, באמת מצטער על כך, אבל אנחנו פשוט לא יכולים לקחת את הסיכון".

מניין המתים בבריטניה, הכולל מקרים החשודים כקשורים לנגיף, עומד על יותר מ-55 אלף בני אדם. אחוז "המתים העודפים" במדינה, המראה את החריגה מהכמות המצופה, הוא הגבוה ביותר באירופה.

העצירה הפתאומית של החזרה לשגרה והטלת ההגבלות המחמירות על יותר מארבעה מיליון איש היו הנסיגה הגדולה ביותר עד כה במסלול היציאה של בריטניה מהסגר.

עוד בוואלה!

הקורונה וברקזיט יפרקו את הממלכה? רוב הסקוטים בעד עצמאות

לכתבה המלאה
אישה עוטה מסיכה במתחם קניות במנצ'סטר, בריטניה. 31 ביולי 2020. AP
"רואים נורות אזהרה על לוח המכוונים". אישה עוטה מסיכה במנצ'סטר, היום/AP

מומחים בבריטניה טוענים כי ייתכן שמקדם ההדבקה הוא גבוה מ-1, והמשמעות היא שהמגיפה עשויה להתפרץ מחדש בממלכה. בניתוח הנתונים, עולה כי נרשם זינוק ממשי בתחלואה בקורונה לראשונה מאז מאי.

"הנתונים מאירופה מראים שעלינו להתייחס ברצינות לעלייה בתחלואה, מכיוון שתגובה מאוחרת עלולה להאריך את משך הסגר, ולהביא למספר מתים גבוה יותר", אמר מרצה לסטטיסטיקה באוניברסיטת בריסטול, דניאל לוסון. "בריטניה קרובה לנקודה של התפשטות נרחבת מחודשת של הקורונה. עלינו להיות מוכנים לפעולה מהירה נוספת בכדי למנוע מהמגיפה לצאת משליטה".

המוני מתרחצים בחוף הים בברייטון למרות נגיף הקורונה, בריטניה. 31 ביולי 2020. AP
"תגובה מאוחרת עלולה להאריך את משך הסגר". מתרחצים בחוף בברייטון, היום/AP

היועץ הבכיר לממשלה לענייני רפואה בבריטניה, כריס ויטי, אמר כי ככל הנראה לא תהיה פתיחה מחודשת של המשק בזמן הקרוב. "כולנו יודעים שעלינו לנסות להגיע לגבול של פתיחת הכלכלה, מבלי להגיע למצב בו המגיפה מתפשטת שוב", אמר. "נראה שהגענו לגבולות של מה שאנחנו יכולים לעשות מהבחינה הזו".

המגיפה שהתפרצה בסין, הביאה עד כה למותם של כ-680 אלף בני אדם ברחבי העולם. יותר מ-17.6 מיליון איש נדבקו בנגיף, והכלכלה הגלובלית מתמוטטת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully