וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה, ארה"ב וקנדה: האקרים רוסים מנסים לגנוב מידע על חיסונים לקורונה

16.7.2020 / 17:58

בהצהרה משותפת האשימו שלוש המדינות קבוצת פצחנים, המכונה "דוב עצלן" ושייכת ככל הידוע למודיעין הרוסי, בניסיון לפרוץ למכוני מחקר ולחברות תרופות ברחבי העולם. במוסקבה מכחישים

בווידאו: חיסון הקורונה של חברת "מודרנה" מציג תוצאות מבטיחות/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

(בווידאו: חיסון קורונה ניסיוני של חברת "מודרנה" מציג "תוצאות מבטיחות")

האקרים הנתמכים על ידי ממשלת רוסיה מנסים לגנוב מידע על פיתוח חיסונים וטיפולים לנגיף הקורונה ממוסדות מחקר ומחברות תרופות ברחבי העולם - כך האשימו היום (חמישי) בריטניה, ארצות הברית וקנדה בהצהרה משותפת.

לפי שלוש המדינות, ההאקרים משתייכים לקבוצה APT29, המוכרת בכינוי "דוב עצלן", שכמעט בוודאות היא חלק משירותי הביון של רוסיה. עוד במאי אמרו בבריטניה ובארצות הברית כי רשתות של האקרים תוקפות ארגונים לאומיים ובינלאומיים בתגובה למגיפה. עם זאת, הן לא ייחסו זאת אז מפורשות להאקרים הפועלים בשליחות ממשלת רוסיה.

"אנחנו מגנים את המתקפות המגונות האלו נגד מי שעושים עבודה חיונית במאבק במגיפת הקורונה", אמר ראש מחלקת המבצעים cמרכז ביטחון הסייבר הלאומי של בריטניה, פול צ'יצ'סטר.

במרכז אמרו כי המתקפות של ההאקרים הרוסים נמשכות וכי הם משתמשים במגוון כלים וטכניקות, כולל פישינג ותוכנות זדוניות. "APT29 צפויה להמשיך לפגוע בארגונים הקשורים בפיתוח ובמחקר חיסון לקוביד-19, משום שהיא מחפשת מידע מודיעיני הקשור למגיפה", נמסר.

בדיקות קורונה באוניברסיטת קיל, בריטניה, 30 ביוני 2020. רויטרס
מרוץ עולמי לפיתוח חיסון. בדיקות קורונה באוניברסיטת קיל שבבריטניה/רויטרס

שר החוץ של בריטניה דומיניאק ראב אמר כי זה "לחלוטין לא מקובל" ששירותי המודיעין הרוסיים יתקפו את מי שנאבק במגיפה. "בזמן שאחרים מקדמים אינטרסים אנוכיים באמצעות התנהגות פרועה, בריטניה ובעלות בריתה עובדות קשה כדי למצוא חיסון ולהגן על הבריאות העולמית", מסר בהצהרה. הוא הוסיף כי בריטניה תפעל יחד עם בעלי בריתה כדי להעניש את האחראים.

בקנדה, הרשויות אמרו כי המתקפות פוגעות במאמצי התגובה לקורונה וכי האיומים על ארגוני הבריאות גוברים. הן ייעצו להם לנקוט צעדים להגן על עצמם מפני תקיפות דומות.

רוסיה דחתה את האשמות המערב על הסף. סוכנות הידיעות הממשלתית TASS ציטטה את דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב באומרו כי "לרוסיה אין שום קשר למתקפות ההאקרים, לכאורה, על חברות תרופות ומכוני מחקר בבריטניה". סוכנות הידיעות רי"א דיווחה כי פסקוב אמר שהקרמלין דוחה את ההאשמות, שלטענתו "לא מגובות בהוכחות ראויות".

קבוצת ההאקרים חשודה כמי שאחראית לפריצה למפלגה הדמוקרטית בארצות הברית לפני הבחירות ב-2016. מוסקבה מכחישה מעורבות גם בכך.

(עדכון ראשון: 16:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully