וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגה בדרייב אין: בבאקה אל-גרבייה מצאו פתרון יצירתי לחג הקורבן

31.7.2020 / 11:19

בשטח אדמה גדול הוכשר אירוע ראשון מסוגו במגזר הערבי, בהתאם למגבלות הנגיף. התושבים חנו וצפו במופעים שנמשכו שעתיים כשהם בתוך מכונותיהם. לדברי ראש העיר, מות אחד התושבים מקורונה ערב החג, "דוחף אותנו לפתח מודלים להתמודדות מבלי לעצור את חיי היומיום"

בווידאו: חגיגות חג הקורבן בדרייב אין בבאקה אל-גרבייה/מערכת וואלה!NEWS

עיריית באקה אל-גרבייה קיימה אמש (חמישי) חגיגת חג הקורבן מיוחדת לתושביה בשל הגבלות הקורונה - מתחם דרייב אין. לדברי העירייה זהו האירוע הראשון במתכונת זו במגזר הערבי. "זה מודל לאיך אפשר לחגוג את 'החג הגדול' בצל הקורונה ועדיין לשמור על הבריאות", סיפר ממלא מקום ראש העיר ויו"ר ועדת התרבות, מוחמד רושדי מג'אדלה.

במקום הוכשר שטח אדמה גדול עם במה גבוהה עליה התקיימה סדרה של מופעים במשך כשעתיים. התושבים הגיעו במכוניות לרחבת האירוע וצפו במופעים כשהם בתוך כלי הרכב. "כל המתחם נבנה לפי הוראות משרד הבריאות לאירועים מסוג זה", הבהיר מג'אדלה, ובישר בגאווה: "האירוע בבאקה הינו הראשון בעולם הערבי כולו".

חגיגות חג הקורבן במתחם דרייב אין בבאקה אל-גרבייה, 30 ביולי 2020. -, אתר רשמי
"להתמודד עם הנגיף מבלי לעצור את חיי היומיום". מתחם הדרייב אין/אתר רשמי, -

האירוע החל עם מופע קרני לייזר ואש והסתיים עם מופע של כוכבי הילדים "פוזי מוזי" - האחים פאוזי סעיד, סמאהר ומג'דולין מחיפה. שלושת השחקנים הופיעו כבר ברחבי העולם הערבי, ולסרטוני היוטיוב שלהם נרשמו מיליארדי צפיות. את השמע סיפקו רמקולים שפוזרו בשטח. בשנים הקודמות, היה מתקיים האירוע בתוך אודיטוריום עם קהל היושב על כיסאות, אבל קיומו של אירוע כזה לא התאפשר במסגרת ההגבלות.

"היום נפטר מישהו מהקורונה", הזכיר לתושבים ראש העיר, ראאד דקה. "איבדנו עוד מישהו יקר בערב החג בעקבות הקורונה, וזה דוחף אותנו יותר לפתח מודלים איך להתמודד עם הנגיף מבלי לעצור את חיי היומיום שלנו ובמיוחד את הילדים שלנו, שכבר חצי שנה כמעט בסיטואציה לא רגילה ואנחנו מאד רוצים לשמח אותם".

עוד בוואלה!

אח ואחות נהרגו מפגיעת משאית שהידרדרה לחצר ביתם בוואדי ערה

לכתבה המלאה
חגיגות חג הקורבן במתחם דרייב אין בבאקה אל-גרבייה, 30 ביולי 2020. -, אתר רשמי
"אפשר לחגוג ולעורר שמחה למרות הקורונה". מופע כוכבי הילדים "פוזי ומוזי"/אתר רשמי, -

הרעיון היה של מג'אדלה, שסיפר על המאמץ להמשיך בשגרה. "כשהתפרץ הגל השני של הקורונה באקה אל-גרבייה הייתה בסכנת סגירה. העירייה נלחמה מול הרשויות השונות כדי לקבל הזדמנות לפתח מודלים של התנהלות בחיי היומיום בצל הקורונה, בלי להטיל סגר על העיר ולפגוע בשגרת החיים". לדבריו, "האירוע הזה הינו אחד המודלים שמוכיחים שאפשר לחגוג את החג הגדול ולעורר שמחה בקרב התושבים למרות נוכחות נגיף הקורונה ובלי להוות סכנה".

מ"מ ראש העיר הוסיף כי "אירועים מסוג זה עולים הרבה כסף, ואנחנו בעיריית באקה אל-גרבייה זקוקים לתמיכה רחבה ממשרדי הממשלה השונים כדי לעזור לנו להמשיך לשמור על בריאות הציבור יחד עם המשך חיי השגרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully